|
Vliv médií na rozvoj řeči u dítěte
Koudelová, Zuzana ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými vlivy, jež mají média, konkrétně pak televize, na rozvoj řeči u dítěte. V první části je rozebrán vývoj řeči, narušení komunikační schopnosti, historie médií a dostupné studie o vlivu sledování televizních pořadů na osobnost dítěte. Praktická část zkoumá, zda a jaký vliv má sledování televizních pořadů na dítě a jeho řeč.
|
|
Pořad Wifina v kontextu mediální gramotnosti a vzdělávání médii
Novotná, Helena ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce je příspěvkem k tématu rozvoje mediální gramotnosti a zároveň se věnuje efektivitě vzdělávání dětí skrze televizní pořad. Práce nabízí stručný přehled pořadů veřejnoprávní dětské televize ČT:D, které diváky seznamují s poznatky z různých oborů a lze je považovat za vzdělávací. Podrobně je popsán pořad Wifina, který je pozdějším objektem výzkumu. První část práce uvádí faktory, které ovlivňují příjem informací z televizního vysílání. Práce také představuje různé varianty klíčových konceptů mediální gramotnosti, včetně jejich zpracování v českém prostředí. Cílem práce je zjistit, zda pořad Wifina přispívá svým obsahem k rozvoji mediální gramotnosti a zda jeho reportáže napomáhají vytváření všeobecného rozhledu a vzdělání v rozmanitých oborech. Na základě obsahové analýzy pořadu a následné kvalitativní komparativní analýzy dvou skupin dětí - diváků a nediváků - autorka zjišťuje, zda Wifina vzdělává své diváky jak v mediální problematice, tak v dalších oborech. Hodnocení výzkumu nabízí nejen konkrétní případy pořadem poznamenaných i netknutých diváků, ale i diskusi nad tím, které faktory efektivitu vzdělávacích pořadů ovlivňují. Kromě obsahu samotného autorka práci pojala jako otestování sady metod, které skombinovala pro potřebu zjišťování efektivity vzdělávacích pořadů. Tento...
|
|
Pořad Wifina v kontextu mediální gramotnosti a vzdělávání médii
Novotná, Helena ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce je příspěvkem k tématu rozvoje mediální gramotnosti a zároveň se věnuje efektivitě vzdělávání dětí skrze televizní pořad. Práce nabízí stručný přehled pořadů veřejnoprávní dětské televize ČT:D, které diváky seznamují s poznatky z různých oborů a lze je považovat za vzdělávací. Podrobně je popsán pořad Wifina, který je pozdějším objektem výzkumu. První část práce uvádí faktory, které ovlivňují příjem informací z televizního vysílání. Práce také představuje různé varianty klíčových konceptů mediální gramotnosti, včetně jejich zpracování v českém prostředí. Cílem práce je zjistit, zda pořad Wifina přispívá svým obsahem k rozvoji mediální gramotnosti a zda jeho reportáže napomáhají vytváření všeobecného rozhledu a vzdělání v rozmanitých oborech. Na základě obsahové analýzy pořadu a následné kvalitativní komparativní analýzy dvou skupin dětí - diváků a nediváků - autorka zjišťuje, zda Wifina vzdělává své diváky jak v mediální problematice, tak v dalších oborech. Hodnocení výzkumu nabízí nejen konkrétní případy pořadem poznamenaných i netknutých diváků, ale i diskusi nad tím, které faktory efektivitu vzdělávacích pořadů ovlivňují. Kromě obsahu samotného autorka práci pojala jako otestování sady metod, které skombinovala pro potřebu zjišťování efektivity vzdělávacích pořadů. Tento...
|
|
Vliv médií na rozvoj řeči u dítěte
Koudelová, Zuzana ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými vlivy, jež mají média, konkrétně pak televize, na rozvoj řeči u dítěte. V první části je rozebrán vývoj řeči, narušení komunikační schopnosti, historie médií a dostupné studie o vlivu sledování televizních pořadů na osobnost dítěte. Praktická část zkoumá, zda a jaký vliv má sledování televizních pořadů na dítě a jeho řeč.
|