Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sebepojetí dětí s ADHD
Švingerová, Adéla ; Šporclová, Veronika (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Cílem literárně přehledové části je shrnout vědecké poznatky o vývoji dětí s diagnózou ADHD, přiblížení jejich problémů a následných změn v jejich sebepojetí. První kapitola je věnována ujasnění terminologie týkající se poruchy ADHD, utřídění pojmů a nastínění diagnostických kritérií. Druhá kapitola je zaměřená na vývojové odlišnosti dětí s ADHD od běžného vývoje, kdy se věnuji vývoji až do mladšího školního věku. Charakteristiky optimálního vývoje doplňuji studiemi zabývajícími se problematikou ADHD a vývojem takto diagnostikovaných dětí. Třetí kapitola je pro tuto práci stěžejní a shrnuje poznatky studií, ve kterých hraje hlavní roli sebepojetí dětí s ADHD (zejména mladšího školního věku). Zabývám se jednak problematikou změny sebepojetí oproti normě, ale také příčinami, které tyto transformace způsobují. Návrh výzkumného projektu popisuje dotazníkové šetření porovnávající sebepojetí dětí školního věku s diagnózou ADHD a bez ní. Vycházím z předpokladu, že sebepojetí se liší, a zajímám se o jeho spojitost s výchovným stylem. Cílem výzkumného návrhu je odhalení rozdílů v sebepojetí a výchově dětí s ADHD a nediagnostikovaných vrstevníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.