Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah vychovatele a dítěte žijícího v dětském domově
Pavlatová, Aneta ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Cílem této práce na téma Vztah vychovatele a dítěte žijícího v dětském domově je snaha popsat s oporou v odborné literatuře a výzkumným šetřením vztah mezi vychovateli a dětmi v prostředí dětského domova z pohledu vychovatelů. V teoretické části jsou objasněna témata, která se vztahují k problematice dětských domovů, profese vychovatele a náhradní výchovné péče obecně, ale také je v ní popsán psychosociální vývoj dítěte a důležitost rodiny v jeho vývoji. V praktické části pak vycházím z praxe v jednotlivých zařízeních a prezentuji nasbíraná data pomocí rozhovorů s vychovateli. Na základě analýzy dat byly zjištěny faktory, které mají vliv na vztah mezi vychovatelem a dítětem, dále bylo objasněno, jakou podobu má tento vztah a jakou roli vychovatel zastává. Díky tomuto výzkumnému šetření byla odhalena také další úskalí, která s sebou problematika ústavní výchovy nese. Výsledkem práce jsou čtyři typy vychovatelů, se kterými jsem se v praxi setkala a popisují to, jak se daní vychovatelé vztahují k dětem v dětském domově. KLÍČOVÁ SLOVA Vztah, psychosociální vývoj dítěte, náhradní výchovná péče, dětský domov, vychovatel
Životní styl dětí v dětských domovech z hlediska dodržování zásad zdravého životního stylu.
WALENKOVÁ, Veronika
Abstrakt Životní styl je jedním z nejvýznamnějších faktorů z hlediska vlivu na zdraví populace. Dodržování zásad zdravého životního stylu u dětí a následně zdravý dospělý jedinec jsou důležitým vkladem do budoucnosti dětí i celé naší společnosti. Nesprávný životní styl dětí může v dospělosti vést ke vzniku některých civilizačních chorob, zvláště kardiovaskulárních, nádorových a metabolických onemocnění. Ve své práci jsem se zaměřila na životní styl dětí v dětských domovech, z hlediska dodržování zásad zdravého životního stylu, ve srovnání s dětmi v rodinách. Sledovanou skupinou byly děti ve věku 12-16 let, navštěvující základní školu. Cílem mé práce bylo posouzení životního stylu dětí v dětských domovech, do jaké míry je životní styl dětí v dětských domovech odlišný od životního stylu dětí, vyrůstajících v rodinách a jaký je vztah těchto dětí k zásadám zdravého životního stylu. Ve vztahu ke stanoveným cílům jsem určila tři hypotézy, ve kterých před-pokládám, že životní styl dětí v dětských domovech je odlišný od životního stylu dětí v rodinách, že tyto děti jsou více zatíženy negativními vlivy prostředí a mají častěji negativní postoj k dodržování zásad zdravého životního stylu oproti dětem v rodinách. Pro svou práci jsem zvolila metodiku kvantitativního výzkumu formou dotazní-ků. Průzkum byl proveden u dětí ze čtyř dětských domovů Středočeského kraje (DD Solenice, DD Přestavlky, DD Sedlec-Prčice a DD Korkyně) a u dětí žijících v rodinách, navštěvujících jednak školu, realizující program Škola podporující zdraví (ZŠ Jiráskovy sady Příbram) a jednak školu, která se tohoto programu neúčastní (ZŠ 28. října Příbram). Shodnými dotazníky jsem oslovila celkem 93 dětí z dětských domovů a 95 dětí žijících v rodinách. Dotazník byl anonymní a otázky v něm byly směrovány na posouzení životního postoje dětí k zásadám zdravého životního stylu. Celkem obsahoval 35 otázek, zaměřených na znalosti zásad zdravého životního stylu, zdravou výživu, pitný režim, pohybovou aktivitu, využívání volného času, kouření, konzumaci alkoholu a zneužívání drog. Na základě výsledků z vyplněných dotazníků jsem srovnala obě zkoumané sku-piny dětí z hlediska jejich postojů k dodržování zásad zdravého životního stylu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.