Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled veřejnosti na sexuální výchovu v ČR
Netolická, Karolína ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Šimonová, Daniela (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Pohled veřejnosti na sexuální výchovu v ČR" se zaměřuje na zhodnocení realizace výuky sexuální výchovy v ČR. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se nejprve věnuji přehledu odborné terminologie a dále sexuální výchově jako takové. Rozebírám historický vývoj sexuální výchovy a její jednotlivé součásti. Následně se zaměřuji na současnou situaci sexuální výchovy v ČR - jaké jsou doporučení pro výuku dle WHO a MŠMT. Ve své práci se nezabývám pouze výukou sexuální výchovy na školách, ale také v rodině či prostřednictvím externích organizací. Výzkumná část je zaměřena na analýzu anonymního nestandardizovaného dotazníku, na nějž odpovědělo celkem 510 respondentů. Stanovila jsem si konkrétně 5 výzkumných cílů - zjistit, zda je sexuální výchova z pohledu veřejnosti důležitá, zjistit jakou zkušenost má veřejnost se sexuální výchovou na ZŠ, zda byla realizována a zda byla dostačující. Dále mým cílem bylo zjistit, kým a jakým způsobem by měla být sexuální výchova dle názoru veřejnosti primárně realizována, zjistit, kde se veřejnost nejčastěji dozvídá první informace ohledně sexuálního života. A posledním cílem bylo zjistit, jaké informace/témata ohledně sexu/sexuality by měly být dle respondentů bezpodmínečně součástí sexuální výchovy....
Jak ženy prožívají čas rodičovské dovolené?
SOUČKOVÁ, Ivana
Diplomová práce na základě kvalitativního výzkumu provedeného nestrukturovanými individuálními rozhovory popisuje způsob prožívání času matek na rodičovské dovolené. Teoretická část práce obsahuje pojednání o čase a volném čase. Praktická část je věnována významným tématům vzešlým z rozhovorů, jako je pozice otce v rodině, porovnávání péče o malé a velké děti, volný čas matek, povinnosti v domácnosti a podpora dětí.
Strategie imigrantek při výchově a vzdělávání dětí. Edukační strategie žen z východní Evropy z multikulturní ženské skupiny
Vlachynská, Kateřina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá edukačními strategiemi matek - imigrantek pocházejících ze třetích zemí východní Evropy, které navštěvují ženskou multikulturní skupinu. Hlavním cílem práce je identifikace centrálních obtíží a cílů, které informátorky vnímají v souvislosti s výchovou a vzděláváním svých potomků a následná identifikace strategií, které na tyto obtíže a cíle reagují. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je situace imigrantek a jejich potomků sledována v kontextu literatury, která pracuje s kulturně podmíněnými výklady světa. Koncepce práce se opírá o teorie zvažující aplikaci výchovných kulturních vzorců v rámci hostitelské společnosti. Dalším pilířem je literatura zabývající se teoriemi sociální reprodukce společnosti. Práce nabízí možné aplikace těchto teorií na školní role druhé generace imigrantů. Situace matek - imigrantek je tedy sledována jak na linii jejich specifické kombinace rolí ženy - matky - imigrantky, tak na linii sociálního statusu, který nesou v nové společnosti. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Edukační strategie jsou zjišťovány na základě analýzy případové studie pěti žen multikulturní ženské skupiny. V práci jsou analyzovány chování a komunikace matek s dětmi v porovnání se zemí původu a také postoje a jednání...
Pedagogický přístup k dítěti s ADHD - reflexe vlastní zkušenosti
DAŇKOVÁ, Martina
V této diplomové práci se zabývám pedagogickým přístupem k žáku se syndromem ADHD. Zaměřuji se na konkrétního žáka, se kterým jsem pracovala. Tuto vlastní zkušenost z praxe považuji za cennou a nevšední. Proto bych ráda touto prací vyjádřila závažnost pedagogického přístupu k dítěti s ADHD. Výzkumný problém tedy vznikl z vlastní praxe při přímé konfrontaci s žákem. V teoretické části se budu zabývat problematikou syndromu ADHD. Zaměřím se na příčiny vzniku a na důsledky syndromu v životě dítěte. Budu se soustředit na stanovení diagnózy a léčbu ADHD. Dále věnuji kapitolu výchově a výchovným prostředkům podle dětského psychologa Zdeňka Matějčka. Vzhledem k současné situaci v českém školství v práci přiblížím inkluzivní vzdělávání v souvislosti s žáky s ADHD. Praktickou část pak věnuji výzkumu mé práce. Upřesním design a metody výzkumu. Uplatním metody pozorování, rozhovorů a popíši jejich výsledky. Dále se budu zabývat výsledky rozhovorů s asistenty pedagoga a pedagogy, kteří pracují či pracovali s žákem s ADHD. Výsledky těchto pozorování a další metody sběru dat, které uvádím v metodologii, jsou základem výzkumného problému této práce.
Logoterapeutické hodnoty ve výuce žáků 2. stupně ZŠ
MODRÁČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá psychologickým směrem logoterapie. Její teoretická část seznamuje s jejím vznikem, vývojem a obsahem, v podobě logoterapeutických hodnot. Tyto hodnoty jsou podrobně rozpracovány tak, aby je byl schopen pochopit žák 2. stupně ZŠ. Dále uvádí shrnutí stupně vývoje, odpovídající věkové kategorii žáků na 2. stupni ZŠ, jak v rámci tělesné a psychické, tak noologické. Praktická část obsahuje implementaci logoterapeutických hodnot do výchovy a vzdělávání žáků na 2. stupni ZŠ do Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělání. Jedná se o zařazení lásky, víry, naděje, smrti, utrpení a viny tak, jak jí chápe logoterapie, do předmětu Etická výchova nebo průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova.
Strategie imigrantek při výchově a vzdělávání dětí. Edukační strategie žen z východní Evropy z multikulturní ženské skupiny
Vlachynská, Kateřina ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá edukačními strategiemi matek - imigrantek pocházejících ze třetích zemí východní Evropy, které navštěvují ženskou multikulturní skupinu. Hlavním cílem práce je identifikace centrálních obtíží a cílů, které informátorky vnímají v souvislosti s výchovou a vzděláváním svých potomků a následná identifikace strategií, které na tyto obtíže a cíle reagují. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je situace imigrantek a jejich potomků sledována v kontextu literatury, která pracuje s kulturně podmíněnými výklady světa. Koncepce práce se opírá o teorie zvažující aplikaci výchovných kulturních vzorců v rámci hostitelské společnosti. Dalším pilířem je literatura zabývající se teoriemi sociální reprodukce společnosti. Práce nabízí možné aplikace těchto teorií na školní role druhé generace imigrantů. Situace matek - imigrantek je tedy sledována jak na linii jejich specifické kombinace rolí ženy - matky - imigrantky, tak na linii sociálního statusu, který nesou v nové společnosti. Empirická část je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Edukační strategie jsou zjišťovány na základě analýzy případové studie pěti žen multikulturní ženské skupiny. V práci jsou analyzovány chování a komunikace matek s dětmi v porovnání se zemí původu a také postoje a jednání...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.