Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace z pohledu dětí: Případová studie dětí v adaptační skupině pro cizince dětí migrující z Ukrajiny.
Bartoňová-Dobenínová, Julie Diane ; Jelínková, Marie (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se věnuje ukrajinským uprchlickým dětem, které přišly do České republiky vlivem válečného konfliktu na Ukrajině a zkoumá jejich pohled na integraci do České republiky. Zabývá tím, jaké jsou překážky, kterým tyto děti při začleňování do českého prostředí čelí, jaké je postavení ukrajinských uprchlických dětí v problematice integrace do České republiky, proč je důležité je považovat za veřejně politické aktéry a jaký je přínos výzkumu s dětmi. Opěrnými body diplomové práce jsou teoretické koncepty migrace a integrace, která je specifikována na teoretický koncept sociální integrace a její dílčí aspekty. Dále diplomová práce využívá zahraničního modelu od Häkli a Kallio (2013), který staví dítě jako agenta v politickém dění. Praktická část výzkumu obsahuje poznatky ze zúčastněné pozorování v adaptační skupině Mateřského centra Na zámečku, o.p.s. v Nové Městě nad Metují, a doplňuje jej rozhovor s dětskou psycholožkou z Ukrajiny.
Holokaust očima dítěte
Šimečková, Tereza ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětskou perspektivou v dílech literatury holokaustu. Konkrétně v románu Nabarvené ptáče Jerzyho Kosinského, v povídce Děti Arnošta Lustiga a v díle Noc Elie Wiesela. K dílům jsme přistupovali s předpokladem, že je dětská perspektiva specifická a že se zásadně liší od perspektivy dospělého vypravěče. Cílem diplomové práce je vymezit charakteristické rysy této perspektivy, jež se projevují v narativu textu. V první řadě nám jde o postihnutí rysů, které se projevují na jazykové, stylistické a motivické rovině. Zároveň se snažíme vymezit, co je možné za literaturu psanou z perspektivy dítěte považovat a co ne. Navrhujeme rozdělení do několika skupin podle toho, zda se jedná o dílo fikční nebo vzpomínkové. Jak se totiž ukázalo při analýze vybraných textů, je nejvíce rozdílů při použití dětské perspektivy právě mezi díly fikčními a díly vzpomínkovými. V diplomové práci se nejprve krátce věnujeme holokaustu jako historické události, poté literatuře holokaustu (jejímu problematickému vymezení a charakteru) a v dalších částech pak analýze výše uvedených textů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.