|
Chlazení výkonných zdrojů světla
Tulis, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet tepelného odporu liniového zdroje světla a návrhu chladicího systému s ideální vstupní teplotou. Dílčím cílem práce je ve spolupráci s firmou CAMEA spol. s r. o. stanovit tepelné odpory jednotlivých částí zařízení a navrhnout úpravy tak, aby byl celkový tepelný odpor a maximální teplota v limitech daných spolupracující firmou. Hlavním cílem je pak na základě těchto výsledků navrhnout chladicí systém se všemi pojistnými prvky a doporučenou regulací pro hospodárný a spolehlivý provoz. K zjištění požadovaných výsledků jsou v práci využity analytické výpočty, CFD simulace i reálné testování. Podařilo se dosáhnout snížení tepelného odporu plošného spoje o 30 %, byl stanoven tepelný odpor hliníkového profilu s chladicím kanálem a propočítány jeho hydraulické vlastnosti. Prověřil se současný chladicí systém navrhovaný firmou CAMEA spol. s r. o. pro diody o menším výkonu pro použití ve výkonnějším systému a byl vytvořen návrh nového chladicího systému konstruovaného pro efektivní a hospodárný provoz v systému s výkonnými diodami.
|
| |
|
CFD simulace proudění vzduchu v kabině automobilu
Kučera, Cyril ; Elcner, Jakub (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulováním proudění vzduchu uvnitř automobilu pomocí numerického výpočtového programu Star-CCM+. Cílem práce je připravit 3D geometrii, resp. realistický model skutečného vozu, připravit okrajové podmínky včetně materiálových vlastností, simulování ustáleného stavu prostředí v kabině vozu a vyhodnocení rychlostního a teplotního pole kabiny automobilu. V práci jsou uvedeny výsledky teplotního rozložení a rychlostí proudění vzduchu v kabině vozu během zimních, jarních a letních podmínek v režimech HVAC on a HVAC off. Sledované teploty vzduchu a povrchové teploty částí vozu jsou porovnávány s naměřenými daty. Průměrný rozdíl mezi simulací a měřením je u teplot vzduchu 2,3 °C a u povrchových teplot 3,4 °C.
|
|
Chlazení výkonných zdrojů světla
Tulis, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet tepelného odporu liniového zdroje světla a návrhu chladicího systému s ideální vstupní teplotou. Dílčím cílem práce je ve spolupráci s firmou CAMEA spol. s r. o. stanovit tepelné odpory jednotlivých částí zařízení a navrhnout úpravy tak, aby byl celkový tepelný odpor a maximální teplota v limitech daných spolupracující firmou. Hlavním cílem je pak na základě těchto výsledků navrhnout chladicí systém se všemi pojistnými prvky a doporučenou regulací pro hospodárný a spolehlivý provoz. K zjištění požadovaných výsledků jsou v práci využity analytické výpočty, CFD simulace i reálné testování. Podařilo se dosáhnout snížení tepelného odporu plošného spoje o 30 %, byl stanoven tepelný odpor hliníkového profilu s chladicím kanálem a propočítány jeho hydraulické vlastnosti. Prověřil se současný chladicí systém navrhovaný firmou CAMEA spol. s r. o. pro diody o menším výkonu pro použití ve výkonnějším systému a byl vytvořen návrh nového chladicího systému konstruovaného pro efektivní a hospodárný provoz v systému s výkonnými diodami.
|
|
CFD simulace proudění vzduchu v kabině automobilu
Kučera, Cyril ; Elcner, Jakub (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulováním proudění vzduchu uvnitř automobilu pomocí numerického výpočtového programu Star-CCM+. Cílem práce je připravit 3D geometrii, resp. realistický model skutečného vozu, připravit okrajové podmínky včetně materiálových vlastností, simulování ustáleného stavu prostředí v kabině vozu a vyhodnocení rychlostního a teplotního pole kabiny automobilu. V práci jsou uvedeny výsledky teplotního rozložení a rychlostí proudění vzduchu v kabině vozu během zimních, jarních a letních podmínek v režimech HVAC on a HVAC off. Sledované teploty vzduchu a povrchové teploty částí vozu jsou porovnávány s naměřenými daty. Průměrný rozdíl mezi simulací a měřením je u teplot vzduchu 2,3 °C a u povrchových teplot 3,4 °C.
|
| |
| |
| |
|
Simulace proudění v reaktoru s úzkou štěrbinou
Křišťál, Jiří ; Havlica, Jaromír ; Jiřičný, Vladimír
Bylo studováno rozložení objemového zlomku, rychlosti plynu a kapaliny, poloha a tvar fázového rozhraní při CFD simulacích proudění v mikro-reaktoru s úzkou štěrbinou (šířka 10 mm, hloubka 1mm. Postupně jsou sledovány následující vlivy: vliv vstupní rychlosti kapaliny na charakter proudění ve štěrbině, vliv přítomnosti bubliny na rychlostní pole kapaliny, trajektorie pro bubliny různých velikostí a různé vstupní rychlosti kapaliny. Výsledky této studie ukazují odlišnou závislost rychlosti bublin na rychlosti kapaliny pro různé velikosti bublin. Současně potvrzují, že poměr velikosti bubliny a charakteristického rozměru štěrbiny je jedním z důležitých parametrů při návrhu mikro-reaktoru.
|