Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chlazení výkonných zdrojů světla
Tulis, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet tepelného odporu liniového zdroje světla a návrhu chladicího systému s ideální vstupní teplotou. Dílčím cílem práce je ve spolupráci s firmou CAMEA spol. s r. o. stanovit tepelné odpory jednotlivých částí zařízení a navrhnout úpravy tak, aby byl celkový tepelný odpor a maximální teplota v limitech daných spolupracující firmou. Hlavním cílem je pak na základě těchto výsledků navrhnout chladicí systém se všemi pojistnými prvky a doporučenou regulací pro hospodárný a spolehlivý provoz. K zjištění požadovaných výsledků jsou v práci využity analytické výpočty, CFD simulace i reálné testování. Podařilo se dosáhnout snížení tepelného odporu plošného spoje o 30 %, byl stanoven tepelný odpor hliníkového profilu s chladicím kanálem a propočítány jeho hydraulické vlastnosti. Prověřil se současný chladicí systém navrhovaný firmou CAMEA spol. s r. o. pro diody o menším výkonu pro použití ve výkonnějším systému a byl vytvořen návrh nového chladicího systému konstruovaného pro efektivní a hospodárný provoz v systému s výkonnými diodami.
Optimalizace větrání divadelní haly
Lenhart, Marek ; Rubina, Aleš (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým řešením proudění a optimalizací stávajícího stavu distribuce vzduchu v divadelní hale za pomocí CFD simulací. Součástí diplomové práce je projektové řešení jedné z variant řešení.
CFD simulace proudění vzduchu v kabině automobilu
Kučera, Cyril ; Elcner, Jakub (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulováním proudění vzduchu uvnitř automobilu pomocí numerického výpočtového programu Star-CCM+. Cílem práce je připravit 3D geometrii, resp. realistický model skutečného vozu, připravit okrajové podmínky včetně materiálových vlastností, simulování ustáleného stavu prostředí v kabině vozu a vyhodnocení rychlostního a teplotního pole kabiny automobilu. V práci jsou uvedeny výsledky teplotního rozložení a rychlostí proudění vzduchu v kabině vozu během zimních, jarních a letních podmínek v režimech HVAC on a HVAC off. Sledované teploty vzduchu a povrchové teploty částí vozu jsou porovnávány s naměřenými daty. Průměrný rozdíl mezi simulací a měřením je u teplot vzduchu 2,3 °C a u povrchových teplot 3,4 °C.
Chlazení výkonných zdrojů světla
Tulis, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet tepelného odporu liniového zdroje světla a návrhu chladicího systému s ideální vstupní teplotou. Dílčím cílem práce je ve spolupráci s firmou CAMEA spol. s r. o. stanovit tepelné odpory jednotlivých částí zařízení a navrhnout úpravy tak, aby byl celkový tepelný odpor a maximální teplota v limitech daných spolupracující firmou. Hlavním cílem je pak na základě těchto výsledků navrhnout chladicí systém se všemi pojistnými prvky a doporučenou regulací pro hospodárný a spolehlivý provoz. K zjištění požadovaných výsledků jsou v práci využity analytické výpočty, CFD simulace i reálné testování. Podařilo se dosáhnout snížení tepelného odporu plošného spoje o 30 %, byl stanoven tepelný odpor hliníkového profilu s chladicím kanálem a propočítány jeho hydraulické vlastnosti. Prověřil se současný chladicí systém navrhovaný firmou CAMEA spol. s r. o. pro diody o menším výkonu pro použití ve výkonnějším systému a byl vytvořen návrh nového chladicího systému konstruovaného pro efektivní a hospodárný provoz v systému s výkonnými diodami.
CFD simulace proudění vzduchu v kabině automobilu
Kučera, Cyril ; Elcner, Jakub (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá CFD simulováním proudění vzduchu uvnitř automobilu pomocí numerického výpočtového programu Star-CCM+. Cílem práce je připravit 3D geometrii, resp. realistický model skutečného vozu, připravit okrajové podmínky včetně materiálových vlastností, simulování ustáleného stavu prostředí v kabině vozu a vyhodnocení rychlostního a teplotního pole kabiny automobilu. V práci jsou uvedeny výsledky teplotního rozložení a rychlostí proudění vzduchu v kabině vozu během zimních, jarních a letních podmínek v režimech HVAC on a HVAC off. Sledované teploty vzduchu a povrchové teploty částí vozu jsou porovnávány s naměřenými daty. Průměrný rozdíl mezi simulací a měřením je u teplot vzduchu 2,3 °C a u povrchových teplot 3,4 °C.
Optimalizace větrání divadelní haly
Lenhart, Marek ; Rubina, Aleš (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým řešením proudění a optimalizací stávajícího stavu distribuce vzduchu v divadelní hale za pomocí CFD simulací. Součástí diplomové práce je projektové řešení jedné z variant řešení.
Tvorba bublin: CFD simulace a experimenty
Havlica, Jaromír ; Bunganič, Radovan ; Růžička, Marek ; Drahoš, Jiří
Cílem naší práce je výzkum tvorby bublin na otvorech distributoru plynu v probublávaných kolonách. Jedná se zejména o popis detailů dynamiky generace bublin, a to konkrétně výzkum synchronního a asynchronního módu probublávání z více otvorů. Uvažujeme přitom tvorbu bublin jak na jehle, tak na otvoru v patře. Pro řešení daného problému využíváme CFD simulace a experimenty.
Porovnání 2D a 3D simulací proudění v mikroreaktoru
Křišťál, Jiří ; Havlica, Jaromír ; Jiřičný, Vladimír
Příspěvek srovnává simulační výpočty pro proudění v mikro-reaktoru s úzkou štěrbinou, počítané pro 2D i 3D případ. Sledovanými parametry jsou rychlostní pole a tlaková ztráta. Pro simulační výpočty je použit CFD software Fluent.
Simulace proudění v reaktoru s úzkou štěrbinou
Křišťál, Jiří ; Havlica, Jaromír ; Jiřičný, Vladimír
Bylo studováno rozložení objemového zlomku, rychlosti plynu a kapaliny, poloha a tvar fázového rozhraní při CFD simulacích proudění v mikro-reaktoru s úzkou štěrbinou (šířka 10 mm, hloubka 1mm. Postupně jsou sledovány následující vlivy: vliv vstupní rychlosti kapaliny na charakter proudění ve štěrbině, vliv přítomnosti bubliny na rychlostní pole kapaliny, trajektorie pro bubliny různých velikostí a různé vstupní rychlosti kapaliny. Výsledky této studie ukazují odlišnou závislost rychlosti bublin na rychlosti kapaliny pro různé velikosti bublin. Současně potvrzují, že poměr velikosti bubliny a charakteristického rozměru štěrbiny je jedním z důležitých parametrů při návrhu mikro-reaktoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.