Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí167 - 176dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti dalšího vzdělávání sester v agenturách domácí péče
PEČLOVÁ, Kateřina
Tématem této diplomové práce jsou možnosti dalšího vzdělávání sester v agenturách domácí péče. Je to téma pro tuto dobu velmi aktuální. Jako každé jiné povolání i ošetřovatelská profese vyžaduje určité vzdělání. Rozvoj nových postupů v léčbě a ošetřování nemocných v domácím prostředí klade stále vyšší nároky na přípravu sester, které v agenturách domácí péče pracují. Cílem práce bylo zjistit současný stav vzdělávání sester v agenturách domácí péče, odborné zaměření sester, možnosti vzdělávání, zda sestry pociťují potřebu dalšího vzdělávání a zjistit, zda zaměstnavatel umožňuje sestrám v agenturách domácí péče další vzdělávání v oboru. Cíle výzkumné práce se podařilo splnit.
Fyzioterapie očima laické veřejnosti
ZACHOVÁ, Pavla
Tématem této bakalářské práce je pohled laické veřejnosti, tzn. nezdravotníků, na fyzioterapii. Fyzioterapie je součástí ucelené rehabilitace a má významné místo v preventivní, diagnostické a léčebné péči o zdraví populace. Tato práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá historií fyzioterapie, ucelenou rehabilitací a Mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví. Další kapitola s názvem fyzioterapie vysvětluje koncepci oboru, vzdělávání a náplň práce fyzioterapeuta a používané diagnostické a terapeutické prostředky. Dále zmíněná kapitola obsahuje etický kodex, profesní organizace sdružující tyto profesionály, standardy, jimiž se fyzioterapeuti řídí a možnosti úhrady za poskytnuté fyzioterapeutické služby. Poslední kapitola teoretického oddílu charakterizuje pojmy masáž a masér. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké má laická veřejnost informace o významu slova fyzioterapie a s ní souvisejících pojmů, systému vzdělávání fyzioterapeutů, možnostech fyzioterapie a lázeňské péče a postavení fyzioterapie v systému zdravotnictví ČR. K výzkumu byl zvolen kvantitativní výzkum a pomocí dotazníků byla získávána data od respondentů. Cílové skupiny tvořili lidé z kraje Vysočina a Jihočeského kraje. Ti byli dále kategorizováni dle věku do čtyř skupin. Dotazník obsahoval 22 otázek a výsledky byly zpracovány četnostní analýzou a graficky zobrazeny. Z výsledků průzkumu bylo vyvozeno, že je třeba laickou veřejnost seznámit blíže s oborem fyzioterapie a upřesnit okolnosti spojené s poskytováním péče. Proto byla vytvořena informační brožura, která potřebné informace pro nezdravotnickou část populace obsahuje. Bakalářská práce může sloužit jako učební text pro studenty i absolventy fyzioterapie a další odborníky lékařských i nelékařských oborů. Motivuje k zamyšlení se nad zvýšením publicity fyzioterapie v řadách laické veřejnosti i ostatních specialistů pečujících o zdraví.
Vlastnosti a dovednosti sester z pohledu sester a pacientů
FIEDLEROVÁ, Miroslava
Ošetřovatelství se rozvíjí a stává se oborem s vědeckou základnou a vzdělanými pracovníky. Díky tomu je ošetřovatelská péče kvalitnější a bezpečnější. Sestry získávají prestiž, důležitost a autonomii. Cílem této práce bylo zmapovat, jak své vlastnosti a dovednosti vnímají sestry a jaký pohled na stejné vlastnosti a dovednosti sester mají pacienti. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí kvantitativní metody formou nestandardizovaného dotazníku. Výzkum byl orientován na názor sester a pacientů, proto první výzkumný soubor tvořily všeobecné sestry a druhý výzkumný soubor tvořili pacienti lůžkových oddělení a ambulancí. Byly použity dva typy dotazníků, jeden byl určen pro všeobecné sestry a druhý pro pacienty. Dotazníky obsahovaly identické otázky, abychom mohli provést srovnávací analýzu odpovědí od sester a pacientů. Analýza dat prokázala, že všeobecné sestry hodnotí své praktické i komunikační dovednosti lépe než pacienti. Dále bylo zjištěno, že pacienti považují komunikační dovednosti sester za nejvýznamnější dovednost, na rozdíl od sester, které označily za nejdůležitější při poskytování ošetřovatelské péče praktickou dovednost sester. Při porovnávání výsledků, byly zjištěny velké rozdíly v odpovědích od obou skupin.. Především se jednalo o oblast komunikačních dovedností sester. Pacienti volili záporné odpovědi na otázky, zda se sestry ptají na názory pacientů a zda sestry umí komunikovat s rodinou pacienta. Toto negativní zjištění potvrdilo, že oblast komunikace je stále problémem ošetřovatelství a měla by jí být věnována větší pozornost. Je zásadní trénovat komunikační dovednosti sester.
Motivace k celoživotnímu učení a řízení lidských zdrojů
VYHNALOVÁ, Soňa
V dnešní době neustálého rozvoje je důležité, aby organizace zůstaly flexibilní. A co je nejdůležitějším subjektem v organizaci? Lidé. Proto je neustálé vzdělávání zaměstnanců tak nepostradatelné. Cílem této práce bylo zkoumat úroveň motivace k celoživotnímu vzdělávání a řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci. Vybranou organizací byla Komerční banka. Pro tento výzkum byl vytvořen dotazník. Po sečtení odpovědí bylo provedeno vyhodnocení. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů. Výsledky vyšly pro organizaci velice dobře. Většina respondentů má pozitivní postoj k sebevzdělávání. Hlavním důvodem, proč se respondenti vzdělávají je jejich sebeuspokojení. Organizace pořádá mnoho školení pro zaměstnance. Problémem je, že mnoho zaměstnanců navštěvuje tato školení pořád dokola. Téměř polovina respondentů navštívilo kurz, kde se nic nenaučili. Oddělení lidských zdrojů by se mělo starat o to, jaké zaměstnance posílá na jaký kurz. Dalším problémem je, že vedoucí se dostatečně nezajímají o to, co se zaměstnanci na kurzu naučili. Měli by ukázat více zájmu. Celkem vzato má organizace schopné zaměstnance, kteří se chtějí vzdělávat. To je velice důležité pro přežití v konkurenční společnosti.
Zahraniční cesta na první setkání účastníků projektu Dissemination and Exploitation via Libraries: for Success and Sustainability (Di-XL)
Pavelová, Alena ; Hornová, Magdalena
Účast na tomto setkání byla nezbytná pro zahájení projektu Dissemination and Exploitation via Libraries: for Success and Sustainability of LLP Results. Jednalo se o tzv. kick off meeting. Setkání se konalo v sídle dalšího z účastníků projektu, firmy řecké Action Synergy v Athénách. Na setkání byly projednány smluvní podmínky, harmonogram projektu a položky rozpočtu projektu. Projekt Di-Xl je zaměřený na analýzu a výzkum potřeb celoživotního vzdělávání a vytvoření modelu spolupráce knihoven, jako partnerů v šíření a uplatnění výsledků LLP (lifelong learning programs) a organizací LLP. Tento model následně bude představen knihovnám a ostatním organizacím, které se podílí na vytváření politiky celoživotního vzdělávání. Česká republika je v tomto mezinárodním projektu zastoupena Národní technickou knihovnou a firmou SEDUKON.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Spokojenost a motivace zdravotních sester a nelékařského zdravotnického personálu ve vybraném zdravotnickém zařízení
Pechová, Klára ; Střítecký, Rudolf (vedoucí práce) ; Jankůj, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá spokojeností a motivací zdravotních sester. Na základě teoretických poznatků, konkrétně tématiky vedení lidí, motivace pracovníků, vzdělávacího systému zdravotních sester a vše, co jejich spokojenost ovlivňuje, byla zpracovaná praktická část. Cílem práce je analýza spokojenosti a motivace zdravotních sester ve zvoleném zdravotnickém zařízení. Součástí praktické části je ohodnocení stanovených cílů a ověření správnosti hypotéz.
Vzdělávání a profesní růst pracovníků v sociální oblasti
RADOSTOVÁ, Iva
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou zmapovány požadavky, které jsou kladeny na pracovníky v sociální oblasti, legislativu, která tyto požadavky upravuje, možnosti vzdělávání a motivaci k dalšímu vzdělávání a profesnímu růstu. Empirická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřeno na přístup pracovníků v sociální oblasti na Jindřichohradecku k získávání nových znalostí a vědomostí. Dále pátrá po jejich názoru na nabídku dalšího vzdělávání, její dostatečnost a zajímavost. Dalším cílem bylo zjistit motivaci těchto pracovníků k celoživotnímu vzdělávání, zda jejich zaměstnavatelé mají zájem na zvyšování kvalifikace a vytváří pro další vzdělávání vhodné podmínky.
Neformální vzdělávání jako podpora formálního vzdělávání
OHRAZDOVÁ, Jiřina Sára
Práce se zabývá klíčovými pojmy formální vzdělávání, neformální vzdělávání a výchova mimo vyučování. Druhá část se zaměřuje na prostředky, které podporují formální vzdělávání. Jedná se o obsah vzdělávání, prostředí, metody, vztah pedagoga a dítěte a vztahy mezi dětmi navzájem. Důležitá je role pedagoga, který vybírá činnosti a ovlivňuje jejich průběh. Třetí kapitola je případovou studií kontaktního centra Maják, kde probíhá doučování dětí a další volnočasové aktivity pro romské děti. V této části práce je popis zařízení, aplikované teoretické poznatky, osobní zkušenosti s tímto zařízením a rozhovor se sociálním pracovníkem, dětmi navštěvující toto zařízení a paní učitelkou ze školy, kam děti chodí. Z rozhovorů vyplývá, že děti, které Maják navštěvují, jsou více motivovány učit se a ve škole se jejich výsledky zlepšují.
Motivace a bariéry vzdělávání dospělých v ČR
Ptáčníková, Lucie ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Bican, Vítězslav (oponent)
Cílem bakalářské práce "Motivace a bariéry vzdělávání dospělých" je analyzovat současný stav ve vzdělávání dospělých. V teoretické části jsou blíže vysvětleny hlavní pojmy, vztahující se k tomuto tématu. Práce navazuje výčtem motivací a bariér čerpaných z literatury a ostatních zdrojů, které jsou pro dospělé "hnacím impulsem" či naopak "brzdou" ve vzdělávání. Praktická část byla provedena formou dotazníků a snaží se ověřit v běžném životě to, co bylo v teoretické části vyřčeno. Otázky, které byly respondentům pokládány, začínaly obecně - jak dotazovaní vnímají vzdělání jako investici a jaký mají názor na vzdělávání. Dále ověřovaly rozšířenost pojmu andragogika. V další části bylo předmětem zájmu zjistit, zda respondenti v minulosti navštěvovali vzdělávací aktivity a jaké jsou jejich plány do budoucna v oblasti vzdělávání. V závěru se teoretická a praktická část prolíná a jsou sepsány nejdůležitější poznatky vyplývající z této bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí167 - 176dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.