Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční gramotnost chlapců ve vybraném diagnostickém ústavu
Hons, Jindřich ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
The theoretical part of my diploma thesis connects three separate themes.: Financial literacy, poverty prevention and diagnostic institutions, those are the initial points for the implemented research. The empirical part consists of research of a qualitative character. Selected procedures and techniques aimed at a more detailed description of financial literacy of pupils placed in the Diagnostic Institute for youth, Prague 2, Lublaňská 33. The resulting description has the character of a monograph, bonding the participant's life story with a description of money issues, managing the family budget, basic financial management, obligations and investments. The case studies capture the life strategies, mindsets and opinions of nine participants. The main method of this work is an interview based on worksheets. The main goal of this work is to confront the reader with an unusual life story of a teenager. The text evokes an interesting debate and also emphasizes the existential necessity of the twenty-first century to spread enlightenment and motivate people to increase financial literacy. KEYWORDS prevention, diagnostic institute, DIUS, financial literacy, casuistic
Rom, který si splnil svůj sen
Štěpánek, Roman ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Richard Sivák se ve svém vzdělání dostal až na vysokou školu, kde prozatím přerušil své vzdělávání. Stále ale přemýšlí o tom, že bude ve vzdělávání pokračovat. Učitele vždy hodnotil podle toho, jak dokážou podat výklad, podle toho, jakým způsobem hodnotí žáka a jejich přísnost chápe jako nedílnou součást vzdělávání, jejíž smysl je žáka přimět, aby se víc snažil a naučil. V každé třídě vždy zažíval přijetí a navazoval přátelské vztahy s ostatními žáky a učiteli a nikdy se nesetkal s žádným projevem rasové nesnášenlivosti. Učení mu šlo, aniž by se musel více učit. Vzdělání vnímá jako způsob osobní seberealizace a zároveň jako cestu, k lepšímu uplatnění na trhu práce. Jeho socializace probíhala v majoritním prostředí a díky tomu získal potřebné kompetence k tomu, aby se dokázal v majoritní společnosti uplatnit a cítit dobře. V současné době se ve volném čase učí švédsky, neboť má ve Švédsku příbuzné. Print to PDF without this message by purchasing novaPDF (http://www.novapdf.com/)
Vina v prorocké a sociálně krizové literatuře
Rollerová, Ivana ; Keřkovský, Pavel (vedoucí práce) ; Prudký, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá složitým a komplexním fenoménem viny. Přistupuje k němu na základě srovnání dvou přístupů, přístupu prorocké literatury a sociálně krizové literatury. Oba tyto přístupy jsou vyučovány na Evangelické teologické fakultě Univerzity Karlovy, každý však vychází z jiných předpokladů. První je teologický, vycházející ze starověkého myšlení Izraelských duchovních autorit, druhý se vyučuje v rámci pastorační a sociální práce, je moderní, spolupracuje s psychologií, sociologií a antropologií, ale také teologií a filosofií. Cílem práce je jednak na základě dvou rozdílných úhlů pohledu vstoupit do problematiky viny a odborné diskuze na toto téma, jednak tyto dva pohledy porovnat a zhodnotit.
Rom, který si splnil svůj sen
Štěpánek, Roman ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Richard Sivák se ve svém vzdělání dostal až na vysokou školu, kde prozatím přerušil své vzdělávání. Stále ale přemýšlí o tom, že bude ve vzdělávání pokračovat. Učitele vždy hodnotil podle toho, jak dokážou podat výklad, podle toho, jakým způsobem hodnotí žáka a jejich přísnost chápe jako nedílnou součást vzdělávání, jejíž smysl je žáka přimět, aby se víc snažil a naučil. V každé třídě vždy zažíval přijetí a navazoval přátelské vztahy s ostatními žáky a učiteli a nikdy se nesetkal s žádným projevem rasové nesnášenlivosti. Učení mu šlo, aniž by se musel více učit. Vzdělání vnímá jako způsob osobní seberealizace a zároveň jako cestu, k lepšímu uplatnění na trhu práce. Jeho socializace probíhala v majoritním prostředí a díky tomu získal potřebné kompetence k tomu, aby se dokázal v majoritní společnosti uplatnit a cítit dobře. V současné době se ve volném čase učí švédsky, neboť má ve Švédsku příbuzné. Print to PDF without this message by purchasing novaPDF (http://www.novapdf.com/)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.