Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola 21. stol.
Bajerová, Anna-Marie ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce je architektonická studie vypracovaná v předmětu AG034. Tématem práce je návrh mateřské školy, která bude vyhovovat požadavkům 21. století. Navržený objekt se nachází v městské části Brno-Stránice. Parcela se nachází na okraji Masarykovy čtvrti nedaleko Náměstí Míru. Místo stavby je součástí areálu Cyrilometodějského gymnázia a je na tuto skutečnost brána zřetel. Terén na parcele se svahuje ze západu na východ a v návrhu je využito výškového rozdílu 7,1 metru na pozemku tak, že je umožněn vstup ze tří výškových úrovní. Hlavní vstup je z ulice Havlíčkova na západní straně pozemku. K budově se dá také projít skrz samotný areál školy k němuž je školka přidružena. Nově je k pozemku navrženo parkoviště pro rodiče a zaměstnance, které čítá 7 stání pro automobily včetně místa pro imobilní. Kolem domu se nachází zelené plochy, dětské hřiště s umělým povrchem a sportoviště. Jižní strana pozemku je tvořena kamennou zdí, která je současně plotem se sousedním pozemkem. Objekt má 2 nadzemní podlaží a jedno podzemní podlaží. První nadzemní podlaží obsahuje hlavní provoz školky, druhé nadzemní podlaží funguje jako hlavní vstup a zároveň zázemí pro vyučující a podzemní podlaží je vyhrazeno provozní části objektu jako je TZB, sklady a přípravna jídla. Objekt je řešen jako dřevostavba v kombinaci se zděnou spodní stavbou. Střecha objektu nad 1NP je navržena jako provozní vegetační střecha. Druhá střecha nad 2NP je také vegetační střechou ovšem bez provozu. Při návrhu budovy jsem se inspirovala dualismem. Stavba má pro kolemjdoucí působit jako čistá, funkcionalistická, ovšem pro děti skýtá odraz jejich duše v podobě „zvlnění“ vnitřní fasády, které se propisuje i do samotného interiéru.
Mateřská škola
Čech, Pavel ; Janík, Zdeněk (oponent) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem mateřské školy v k.ú. Moravany u Brna, okres Brno-venkov. Objekt je samostatně stojící v nově vznikající zástavbě. Škola je navržena pro dvě třídy o celkovém počtu až čtyřiceti osmi dětí. Objekt je dvoupodlažní částečně podsklepený. Střecha je plochá s povlakovou izolací, přitížena kačírkem. Objekt je navrženy jako zděná konstrukce s kontaktním zateplovacím systémem. Objekt je vsazen do mírně svažitého terénu.
Mateřská škola 21. stol.
Bajerová, Anna-Marie ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce je architektonická studie vypracovaná v předmětu AG034. Tématem práce je návrh mateřské školy, která bude vyhovovat požadavkům 21. století. Navržený objekt se nachází v městské části Brno-Stránice. Parcela se nachází na okraji Masarykovy čtvrti nedaleko Náměstí Míru. Místo stavby je součástí areálu Cyrilometodějského gymnázia a je na tuto skutečnost brána zřetel. Terén na parcele se svahuje ze západu na východ a v návrhu je využito výškového rozdílu 7,1 metru na pozemku tak, že je umožněn vstup ze tří výškových úrovní. Hlavní vstup je z ulice Havlíčkova na západní straně pozemku. K budově se dá také projít skrz samotný areál školy k němuž je školka přidružena. Nově je k pozemku navrženo parkoviště pro rodiče a zaměstnance, které čítá 7 stání pro automobily včetně místa pro imobilní. Kolem domu se nachází zelené plochy, dětské hřiště s umělým povrchem a sportoviště. Jižní strana pozemku je tvořena kamennou zdí, která je současně plotem se sousedním pozemkem. Objekt má 2 nadzemní podlaží a jedno podzemní podlaží. První nadzemní podlaží obsahuje hlavní provoz školky, druhé nadzemní podlaží funguje jako hlavní vstup a zároveň zázemí pro vyučující a podzemní podlaží je vyhrazeno provozní části objektu jako je TZB, sklady a přípravna jídla. Objekt je řešen jako dřevostavba v kombinaci se zděnou spodní stavbou. Střecha objektu nad 1NP je navržena jako provozní vegetační střecha. Druhá střecha nad 2NP je také vegetační střechou ovšem bez provozu. Při návrhu budovy jsem se inspirovala dualismem. Stavba má pro kolemjdoucí působit jako čistá, funkcionalistická, ovšem pro děti skýtá odraz jejich duše v podobě „zvlnění“ vnitřní fasády, které se propisuje i do samotného interiéru.
Mateřská škola
Čech, Pavel ; Janík, Zdeněk (oponent) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem mateřské školy v k.ú. Moravany u Brna, okres Brno-venkov. Objekt je samostatně stojící v nově vznikající zástavbě. Škola je navržena pro dvě třídy o celkovém počtu až čtyřiceti osmi dětí. Objekt je dvoupodlažní částečně podsklepený. Střecha je plochá s povlakovou izolací, přitížena kačírkem. Objekt je navrženy jako zděná konstrukce s kontaktním zateplovacím systémem. Objekt je vsazen do mírně svažitého terénu.
Dřevořezbářské práce v interiérech zámku Hluboká a jejich kontext v Čechách a na Moravě
KLIMEŠOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá podrobným zpracováním vývoje dřevořezeb v interiéru zámku Hluboká nad Vltavou. Jde o dřevořezby zhotovené v období historismu 19. století, tedy mezi léty 1838-1871. Návrhy pro řezbářské práce zhotovil vídeňský řezbář František Schroth spolu s Franzem Beerem. Práci pak provedli např. Jan Vondruška, Jakub Zeiner, Jan Pták a další. Práce je z větší části zaměřena na podíl architekta na vzniku dřevořezeb, dále jejich provedení a vztah k celkové výzdobě interiérů včetně intarzovaných parket. Nedílnou součást práce tvoří sepsaný výběrový katalog popisovaných místností na zámku Hluboká, včetně komparovaných lokalit - Lednice a Sychrov. Druhým a hlavním předmětem zkoumání je především komparace dřevořezeb v interiérech zámku Hluboká s dřevořezbami interiérů zmíněných dvou zámků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.