Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika obchodních řetězců na trhu s nápoji
PETERKA, Michal
Cílem bakalářské práce byla analýza vztahu mezi vybraným podnikem zabývajícím se výrobou nealkoholických nápojů a obchodními řetězci. Průzkum byl realizován za pomoci firmy TYMBARK-MASPEX CZECH s.r.o. , Veselí nad Lužnicí. V první části této práce jsou shrnuty teoretické znalosti o ceně, marketingovém výzkumu a obchodním vyjednávání. V druhé části práce jsou základní údaje o firmě a vlastní výzkum. Zkoumaný soubor činilo 10 největších odběratelů dané firmy. Použitou metodikou bylo dotazníkové šetření a osobní dotazování. Každá otázka je znázorněna graficky a doplněna o krátký komentář. Po výzkumu následuje závěrečná diskuse a návrhy na zlepšení. Firmě doporučuji na základě provedeného výzkumu investovat do reklamy a do zvětšování tržního podílu pro dosažení lepší vyjednávací pozice s obchodními řetězci.
Business and Cultural Specifics of Cuba
Štrbavá, Martina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Křenková, Eva (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat základní informace o Kubě, současnou ekonomickou situaci, postavení na světovém trhu a hlavně kulturní a obchodní specifika. První kapitola se zabývá geografickým a politickým postavením Kuby, obyvatelstvem, historií, strukturou ekonomiky, základními makroekonomickými ukazateli a ekonomickým potenciálem. Druhá kapitola je zaměřena na zahraniční obchod a zabývá se i vztahy Kuby k USA a EU. Třetí kapitola se věnuje kubánské kultuře, jejich zvykem a tradicím, umění, postavení žen a je doplněna poznatky od kubánské studentky. Poslední kapitola se týká průběhu a specifik obchodních jednání a je doložena informacemi od českých a slovenských firem, které podnikají na Kubě.
Česko-švýcarské obchodní vztahy
Pozlerová, Kateřina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Stejskal, Martin (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je rozbor obchodních vztahů mezi Českou republikou a Švýcarskem. Dílčími cíli jsou také analýza pozice Švýcarska vůči EU a představení kulturních a obchodních specifik Švýcarska. První kapitola charakterizuje Švýcarskou konfederaci jak z obecného, tak z ekonomického hlediska. Druhá kapitola se věnuje bilaterálním vztahům Švýcarska a Evropské unie. Třetí kapitola představuje obchodní vztahy mezi Švýcarskem a ČR, vývoj bilance vzájemného obchodu a perspektivy vývoje těchto vztahů do budoucna. Čtvrtá kapitola je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vychází z konceptu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a Gerta Jana Hofstedeho a porovnává kulturu Švýcarska a ČR. Praktická část kapitoly je zaměřena na český pohled na obchodní jednání se Švýcary a obsahuje vyhodnocení dotazníků vyplněných českými zaměstnanci spolupracujícími denně se Švýcary.
Business and Cultural Specifics of Israel
Mihalíková, Silvia ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Křenková, Eva (oponent)
Hlavním cílem mé práce je charakterizace Izraele po její ekonomické, kulturní a obchodní stránce. První kapitola se zabývá základní charakteristikou Izraele, hlavně geografických podmínek a demografických údajů, historie přistěhovalectví, náboženských skupin, státního zřízení a právního systému, státního symbolu a praktických informací. Druhá kapitola je zaměřena na charakteristiku ekonomiky Izraele, kde analyzuji základní makroekonomické ukazatele, zahraniční obchod Izraele a vzájemný obchod s Českou republikou. Ve třetí kapitole charakterizuji izraelskou kulturu a její vliv na obchodní jednání. Čtvrtá kapitola představuje výsledek dotazníkového šetření a rozhovorů, které mi poskytli zástupci slovenských a českých firem.
Specifika obchodního jednání v Číně
Tycová, Tereza ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má za cíl poskytnout komplexní pohled na obchodní jednání s čínskými partnery, zejména s ohledem na interkulturní rozdíly a zvláštnosti obchodního protokolu. Práce je rozdělena do čtyřech kapitol, které se věnují Číně jako teritoriu, kulturním zvláštnostem, obchodnímu protokolu a také vybranému obchodnímu jednání mezi českou a čínskou společností. Znalost čínských "pravidel hry" a dostatečná příprava na jednání jsou nezbytnými předpoklady pro dlouhodobý úspěch na čínské scéně.
Obchodní a kulturní specifika Saudské Arábie
Bendová, Kateřina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kulturními a obchodními specifiky Saúdské Arábie. Hlavním cílem mé bakalářské práce je charakterizovat Saúdskou Arábii po stránce ekonomické, kulturní a obchodní. První kapitola se věnuje základním charakteristikám Saúdské Arábie, konkrétně geografickým podmínkám, demografickým údajům, státnímu zřízení, právnímu systému země, státním znakům, členství ve významných mezinárodních organizacích a praktickým informacím. Ve druhé kapitole se zabývám ekonomickou charakteristikou Saúdské Arábie. Analyzuji základní makroekonomické ukazatele a jednotlivé hospodářské sektory. Dále se zaměřuji na zahraniční obchod Saúdské Arábie, včetně obchodu s Českou republikou. Třetí kapitola je věnována saúdskoarabské kultuře, jejím nejvýraznějším rysům a obchodnímu jednání. Zahrnuje kulturní dimenze dle Geerta Hofstedeho, podkapitolu zabývající se náboženstvím, způsobem života a postavením žen v arabském světě. Ve čtvrté kapitole jsou uvedeny rozhovory, které mi poskytli zástupci českých společností, které již vstoupily na saúdskoarabský trh.
Obchodní a kulturní specifika Indie
Šrámová, Michaela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Indie v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje indickou geografii, obyvatelstvo a stručnou historii. Část první kapitoly se zaměřuje na ekonomické a obchodní prostředí Indie. Druhá kapitola pojednává o indické kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Třetí kapitola je praktickou částí. Je zde představena firma Škoda Auto a.s. a její dceřiná společnost Skoda Auto India Pvt. Ltd. V okruhu zaměstnanců firmy Škoda, kteří spolupracují s Indy, bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky uvádí třetí kapitola. Dotazníkové šetření se týká především kulturních odlišností Indů.
Hospodářské vztahy SRN a Ruské federace
Floriánová, Nikola ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Německo-ruské partnerství je jedno z nevýznamnějších a zároveň nejdiskutovanějších hospodářských témat současnosti. Síla tohoto partnerství je dána především vzájemnou a propracovanou spoluprací, která se opírá o moc a význam obou zemí. Cílem této diplomové práce je vyobrazení vzájemných německo-ruských vztahů a nalezení odpovědi na otázku, zda je Německo na Rusku energeticky závislé. Předkládaná práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. První z nich se zabývá srovnáním německé a ruské ekonomiky a druhá pojednává o vzájemné obchodní spolupráci. Obě země jsou srovnány na základě makroekonomických ukazatelů a kultury, z čehož vyplývá i rozdílnost obchodního jednání. Řešeny jsou také otázky zahraničního obchodu zboží a služeb a přímé zahraniční investice, které tvoří stěžejní část práce. Přímé zahraniční investice jsou zde vyobrazeny na konkrétních příkladech a projektech. V návaznosti na tuto podkapitolu je v práci rozpracována aktuální problematika sankcí proti Rusku. Tato podkapitola má kvůli své rozsáhlosti vlastní dílčí vyhodnocení. V neposlední řadě práce poskytuje přehled současných bilaterálních smluv a dohod a organizací či institucí, které vzájemnou spolupráci zaštiťují.
Vzájemná obchodní spolupráce mezi Českou republikou a Finskem s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Burianová, Marcela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Skálová, Barbora (oponent)
Tato závěrečná práce se zabývá otázkou vzájemné obchodní spolupráce mezi Českou republikou a Finskem, a kulturou jako nezanedbatelným aspektem, který tuto spolupráci může doznačné míry ovlivnit. Celkem tři obsáhlé kapitoly jsou rozděleny do několika menších podkapitol. První kapitola představuje Finsko z nejrůznějších pohledů, od obecných údajů, přes ekonomické postavení, až k zahraničně obchodním vztahům. Druhá kapitola je bližším nahlédnutím do minulé i současné podoby vzájemných obchodních vztahů, součástí je i SWOT analýza a zhodnocení budoucí perspektivy českého exportu do Finska. Obsah třetí kapitoly je věnován kultuře a možnému vlivu kulturních odlišností na vzájemnou obchodní spolupráci. Cenným podkladem pro celou kulturní část se staly kulturní dimenze, jejichž autorem je Geert Hofstede, ale také vlastní výzkum, provedený formou hloubkových rozhovorů s rodilými Finy.
Specifika podnikatelského prostředí Egypta s přihlédnutím k možnostem uplatnění českých subjektů na tomto trhu
Ondrůjová, Jana ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Herceg, Jozef (oponent)
V mé práci se zabývám specifiky podnikatelského prostředí Egypta s přihlédnutím k uplatnění českých subjektů na tomto trhu. Cílem této diplomové práce je přiblížit specifika podnikatelského prostředí Egypta, vymezit perspektivní obory pro české vývozce a zpracovat užitečné informace firem a osob, které na tomto trhu působí. V druhé části práce se zabývám vyhodnocením výzkumu zkušeností českých firem, které v Egyptě působí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.