Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kultura organizací, které poskytují sociální služby
KUDRLIČKOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce je součástí projektu s názvem Vybrané aspekty managementu sociální práce (registrační číslo GAJU 052/2019/S). Cíle diplomové práce byly následující: Zjistit a popsat organizační kulturu v sociální práci (zejména s ohledem na formální a neformální koncepci) dle typologie pracoviště, zjistit, zda se na pracovištích objevují konflikty v souvislosti organizační kulturou daného pracoviště a zjistit, jaká jsou očekávání managementu od nově nastupujících pracovníků na konkrétním pracovišti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena na dvě části. První část obsahuje definice a uchopení organizační kultury, její nejznámější modely, typy a funkce v organizacích poskytujících sociální služby. Druhá část definuje sociální služby, její druhy a formy poskytování, ziskový a neziskový sektor, který je organizacemi využívaný. Pro praktickou část diplomové práce byla zvolena smíšená strategie výzkumu pomocí strategie výzkumu pomocí schématu QUAN-qual (The QUAN-Qual Model). Kvantitativní část byla hodnocena pomocí škálové dimenze, kdy se hodnoty objevovaly od 1-10. 1- 5 - nepříznivá škálová dimenze, 5-10- příznivá škálová dimenze. V kvalitativní části byla použita technika rozhovoru dle návodu a data byla zpracována pomocí otevřeného, selektivního a axiálního kódování. Kvalitativní část slouží k doplnění kvantitativní části výzkumu o znalosti manažerů vybraných organizací, které poskytují sociální služby. Rozhovory byly realizovány s 24 informanty (manažery organizací). Kvantitativní výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníku profesora Theodora Kollarika, od kterého byl sjednaný souhlas k jeho použití. Dotazník byl strukturován ve formě škály dimenze 1-10. Kvantitativní část výzkumu byla směřovaná pro ředitele organizací, které poskytují sociální služby, ale také pro sociální pracovníky v šesti náhodně vybraných krajích na území České republiky. Byl proveden totální výběr organizací z Registru poskytovatelů sociálních služeb a dohromady bylo osloveno 1245 organizací, které poskytují sociální služby. Do výzkumu bylo dohromady zapojeno 396 ředitelů a 331 sociálních pracovníků organizacích, které poskytují sociální služby. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjištěno, že u všech oblastí výrazně převažovala pozitivní hodnocení. Téměř ve všech případech se objevuje hodnota 8 nebo 9, tj. hodnota, blížící se maximálně pozitivnímu hodnocení (10). To potvrzuje, že na pracovištích, kde byl výzkum realizován, se neobjevují prvky případné šikany, či již vzniklé konflikty. V rámci výzkumných otázek dle sestaveného rozhovoru bylo zjišťováno, co si zaměstnavatelé představují pod pojmem organizační kultura. Dále bylo zjišťováno, zda se na pracovištích objevují konflikty v souvislosti organizační kultury daného pracoviště a jaká je organizační kultura daného pracoviště. V rámci kvalitativního výzkumu bylo dále zahrnuto očekávání ředitelů od nově nastupujících pracovníků na konkrétním pracovišti. Z kvalitativního výzkumu je zřejmé, že organizační kultura je hodnocena pozitivním směrem. Výsledky mé diplomové práce jsou dílčí částí celkových výsledků projektu GAJU s názvem Vybrané aspekty managementu sociální práce (registrační číslo GAJU 052/2019/S). Získaná data budou použita k dalším rozšiřujícím výzkumům, popřípadě mohou být využita k vytvoření návrhu na zlepšení řízení organizací v sociální oblasti.
Řízení malé firmy v oblasti služeb. Rozšíření provozu.
Trnka, Aleš ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Zadražil, Václav (oponent)
Práce se zabývá problematikou rozšíření provozu malé firmy. Cílem práce je poskytnout přehled o komplexnosti problematiky, proto prochází všechny hlavní aspekty, kterým se musí podnikatel /manažer malé firmy věnovat před samotným rozšířením, v jeho průběhu i po něm. Výrazněji se práce věnuje problematice náboru a začlenění nových zaměstnanců. Práce v teoretické části vychází ze studia relevantní literatury a zákonů a vypichuje z nich podstatné body s ohledem na zkoumanou problematiku. V aplikační části zkoumá společnost z oblasti retailu sektoru automotive, která v současné době prochází procesem rozšíření a na jejím případu studuje podstatné jevy, kterým je třeba věnovat pozornost. Hodnotící část práce shrnuje nabyté poznatky a vyvozuje doporučení pro podnikatele / manažery malých firem. Předestírá zásadní body, kterými by se měl podnikatel / manažer zabývat před vlastním rozšířením, popisuje jednotlivé fáze rozšíření a jejich průběh, nastiňuje témata, jimž je třeba se věnovat i v průběhu rozšíření a po vlastím rozšíření. I v této části je kladena zvýšená pozornost na problematiku personalistiky. Na konkrétním příkladu zkoumané společnosti je zhodnoceno co pozitivního i negativního bylo v souvislosti s rozšířením učiněno.
Analýza podnikové kultury hotelového řetězce Hong Ngoc Dynastie Group
Vu, Thanh Nhan ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Fischerová, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá podnikovou kulturou, jejím popisem, významem ve společnosti a analýzou podnikové kultury hotelového řetězce Hong Ngoc Hotel Group, zvláště hotelem Hong Ngoc Dynastie. Práce je rozdělena do tří částí. Obsahem teoretické části jsou základní poznatky o podnikové kultuře, autorka zde rozebírá pojem podniková kultura, její základní vlastnosti a typy podnikové kultury. Praktická část je zaměřena na hotelový řetězec Hong Ngoc Hotel Group, kde je představen hotel Hong Ngoc Dynastie. Autorka se zde zabývá analýzou a popisem podnikové kultury hotelů Hong Ngoc Dynastie a XY sídlící v Praze. Poslední část své práce věnuje porovnávání těchto dvou podnikových kultur a návrhu zlepšení pro hotel Hong Ngoc Dynastie, aby se přiblížila svému cíli stát se jedním z uznávaných hotelů v mezinárodním prostředí.
Podniková kultura ve vybraném podniku
JOUKLOVÁ, Dagmar
Teoretická část této práce popisuje význam a vlastnosti podnikové kultury, její dimenze podle Geerta Hofstedeho a zákonitosti ve znalostní ekonomice. Praktická část se zaměřuje na samotnou analýzu ve vybraném podniku. Vybraným podnikem se stala společnost TKZ Polná, spol. s r. o., která je renomovaným českým výrobcem stavebního a nábytkového kování a sídlí na Vysočině. V podniku jsou vyplňovány dotazníky (VSM 94), díky kterým se získají potřebné informace od zaměstnanců a vedoucích pracovníků. Podle výsledků z dotazníků je charakterizována podniková kultura za pomoci specifikace jejich rozhodujících dimenzí. Na základě toho jsou navrženy změny, které přispějí k jejímu zlepšení - posunu ke znalostní ekonomice.
PODNIKOVÁ KULTURA VE VYBRANÉM PODNIKU
TOMŠOVICOVÁ, Adéla
Cílem mé bakalářské práce "Podniková kultura ve vybraném podniku" bylo charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejich rozhodujících dimenzí a navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury vybraného podniku. Bakalářskou práci jsem rozdělila na dvě části. V první části jsem se věnovala teorii. Po nastudování odborné literatury jsem popsala základní teoretické znalosti a zákonitosti v problematice podnikové kultury. V začátku jsem vymezila základní pojmy jako "kultura" a "podniková kultura", které slouží jako úvod daného tématu. Dále jsem se věnovala vzniku podnikové kultury, jejímu významu pro organizace, jejími funkcemi, prvky, principy. Přes typologii podnikové kultury, znaky silné podnikové kultury, jsem se propracovala až k její změně. V praktické části jsem pomocí dotazníkového šetření analyzovala podnikovou kulturu podniku RATAJ a. s. Tato firma sídlí v Nedabyle. Pomocí dotazníků jsem se snažila zjistit, jak jsou zaměstnanci spokojeni ve svém zaměstnání, jak funguje komunikace mezi nadřízenými a zaměstnanci, zda-li jsou zaměstnanci dostatečně motivování, jak probíhá zaškolování nových zaměstnanců a mnoho dalších. Na základě výsledků z dotazníkového šetření jsem navrhla řešení pro zlepšení stávající situace.
POSOUZENÍ ROLE PODNIKOVÉ KULTURY V ORGANIZAČNÍ ARCHITEKTUŘE A ŘÍZENÍ PODNIKU
HRONÍKOVÁ, Šárka
Cílem této diplomové práce bylo analyzovat podnikovou kulturu ve vybraném podniku a navrhnout možná opatření a změny. První část práce obsahuje souhrn teoretických poznatků o podnikové kultuře a s ní souvisejících oblastech. Druhá - praktická - část je věnována popisu a analýze podnikové kultury v konkrétní firmě. Analýza a výzkum byly prováděny ve společnosti Výstaviště České Budějovice, a. s. Hlavním zdrojem informací pro výzkum kultury podniku byla dotazníková metoda, rozhovory se zástupcem vedení firmy a podniková dokumentace. V závěrečné části jsou navržena opatření, která mohou přispět k posílení podnikové kultury analyzované společnosti.
Strategies of doing business in China
Havrilová, Lucia ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Martinez, Felipe (oponent)
Hlavním cílem mé práce je zhodnotit a analyzovat podmínky vstupu na čínsky trh, současný stav čínské ekonomiky a pozice země ve světové ekonomice v 21. století, definovat problémy a rizika vstupu na čínsky trh a analyzovat oblasti podnikání, které se jeví jako perspektivní pro vstup zahraniční firmy na čínsky trh. V práci taky popisuji základní kulturní odlišnosti, které ovlivňují obchodní vztahy mezi čínskými a zahraničními partnery. Dále charakterizuji postavení a strategii vybrané společnosti na čínském trhu a její SWOT analýzu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.