Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pásový šikmý dopravník kameniva
Zavadil, Milan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je konstrukční návrh šikmého pásového dopravníku pro dopravu stavebního kamene a recyklovaného kameniva s maximální zrnitostí do 150 mm. Práce obsahuje charakteristiku některých částí dopravníku, funkční výpočet, určení hlavních rozměrů a návrh pohonu dle normy ČSN ISO 5048. Dále byl proveden pevnostní výpočet některých částí dopravníku a nakreslena celková sestava dopravníku a podsestava napínacího zařízení.
Vhodné restaurátorské postupy pro zachování stop opracování kamene. Využití blízké fotogrammetrie k ohodnocení vhodnosti restaurátorských postupů
Cihla, Michal ; Frommeltová, E. ; Hodač, J. ; Kovářová, K. ; Pavelka, K. ; Panáček, M. ; Valach, Jaroslav
Tento památkový postup je výsledkem výzkumného projektu s názvem „Topografie povrchu kamene a její aplikace v oblasti restaurování kamenných prvků“ č. DG20P02OVV021, podpořeném Ministerstvem kultury ČR. Cílem památkového postupu bylo ověření vhodnosti a použitelnosti přesných měřičských metod za účelem zhodnocení míry restaurátorského zásahu v oblasti stop po opracování povrchu kamene. Nástrojem pro hodnocení změn topografie kamenných povrchů nesoucích stopy po opracování byla zvolena metoda blízké fotogrammetrie.
Staré lomy na území Brna: most mezi přírodním a kulturním dědictvím
Kubalíková, Lucie
Území Brna je geologicky a geomorfologicky velice pestré díky své pozici na hranici dvou celoevropsky významných jednotek – Českého masivu a Západních Karpat. Litologická a morfologická diverzita a rovněž hydro- a pedodiverzita se podílely na historickém vývoji města, jeho dalším rozvoji i na jeho současném utváření. Využívání přírodních materiálů na území Brna spadá do staršího paleolitu (pazourky na Stránské skále), ovšem větší rozmach byl zaznamenán až ve středověku (těžba stavebního a dekoračního kamene – vápence na Stránské skále a Hádech, slepence na Červeném kopci, později písky a spraše). V současné době se na území Brna nachází několik desítek nečinných lomů, cihelen a pískoven, které podávají svědectví jednak o geologické historii města a jednak o využívání přírodních zdrojů. Tyto lomy jsou často legislativně chráněny jako přírodní památky nebo rezervace, případně jako významné krajinné prvky. Díky svým hodnotám jsou cenným zdrojem informací z hlediska věd o Zemi (paleontologické nálezy, stratigrafie, krasové jevy, specifický druh horniny), mají však význam i z hlediska kulturního a historického (např. zdroj stavebního materiálu pro kulturní památky, historie využívání přírodních zdrojů, antropogenní podzemí, industriální a antropogenní tvary reliéfu, vliv na rozvoj města atd.). Lomy tedy reprezentují most mezi přírodními a kulturními aspekty krajiny, respektive mezi přírodním a kulturním dědictvím. Studium kulturně-historických a geovědních aspektů starých lomů může přispět k rozpoznání jejich skutečných hodnot a napomoci i přijetí vhodných opatření z hlediska ochrany neživé přírody i kulturního dědictví.\n
Pásový šikmý dopravník kameniva
Zavadil, Milan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je konstrukční návrh šikmého pásového dopravníku pro dopravu stavebního kamene a recyklovaného kameniva s maximální zrnitostí do 150 mm. Práce obsahuje charakteristiku některých částí dopravníku, funkční výpočet, určení hlavních rozměrů a návrh pohonu dle normy ČSN ISO 5048. Dále byl proveden pevnostní výpočet některých částí dopravníku a nakreslena celková sestava dopravníku a podsestava napínacího zařízení.
Zdroje, vlastnosti, stabilita přírodního stavebního kamene a kameniva z území města Ostravy
Martinec, Petr ; Vavro, M.
Zdroje kameniva a kamene na území města Ostravy, vlastnosti kamene a jeho stabilita, historické použití.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.