Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Progresivní styčníky FRP kompozitů konstrukcí dopravní infrastruktury
Simon, Pavel ; Maňas,, Pavel (oponent) ; Schmid, Pavel (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Práce se zabývá výzkumem styčníků konstrukcí z FRP kompozitů použitelných v konstrukčním stavitelství, se zaměřením na lepené styčníky. Jsou zde uvedena a analyzována materiálová a geometrická specifika FRP kompozitu a parametry ovlivňující návrh styčníků. Na postupných krocích je dokládán vývoj návrhu styčníků použitelných pro vybrané referenční konstrukce – lávky pro pěší. Jsou zde uvedeny praktické zkušenosti z testů spojů přeplátovaných i jednostřižných a dále také zkušenosti z návrhu, výroby a testování dvou typů lávek v reálném měřítku. Dále je uvedeno rozsáhlé srovnání spojů, zejména spoje T průřezů s uzavřenými profily pro vybrané typy spojovacích prostředků. Od prostého spojení šrouby a nýty či prostého lepení ke spojům kombinovaným. Ty jsou posouzeny jak z hlediska únosnosti tak i jejich deformačního chování. Tyto testy jsou provedeny pro dvě materiálové kombinace, FRP-FRP a FRP-ocel.
A comparative study of ultimate load and stiffness of metal-to-composite joints
Tchír, Michal ; Šebek, František (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Nowadays, one of the method for joining especially thick and highly loaded composite components is mechanically fastened bolted joint which allows disassembly of compo-nents e.g. for repair unlike adhesively bonded joint. Traditional sizing method is first-ply-failure, however prediction post first-ply-failure behavior is important too. For structural analysis of the joints as well as for other components is widely used the finite element method. Since modern nonlinear solvers have capability for investigation post first-ply-failure behavior of laminate, this capability of one of them was used in this thesis for investigation of mechanical behavior of laminate made of GFRP layers which was joined to aluminium bracket using bolts. Progressive damage finite element models of two metal-to-composite joints were built in order to determine post first-ply-failure behaviour using three different failure criteria - maximum stress, Hill and Tsai-Wu using Nastran solver. Force-displacement curves, stiffness-displacement curves and values of loads at ultimate displacement were compared with experimental data. As residual stiffness factor influences the results of progressive failure analysis, sensitivity studies of the factor were done, in which accuracy and achieving conver-gence were investigated. In the case of the first joint an agreement is less satisfying, however, the agreement in the case of the second joint, which has a thin steel reinforc-ing plate on its bottom side, is considerably better. Excellent agreement is especially with interactive criteria Hill and Tsai-Wu.
Statická analýza ocelových spojů
Vojtek, Jiří ; Kytýr, Jiří (oponent) ; Gratza, Roman (vedoucí práce)
Vypracování konstrukčních zásad ocelových spojů. Tvorba konečně prvkových modelů v programu ANSYS, studie statického chování okolí otvoru pro šroub, otlačení šroubu a složek napětí svarového spoje. Porovnání s analytickými vzorci.
Konstrukce experimentálního zařízení pro vizualizaci axiálních sil ve šroubových spojích
Ptáček, Tomáš ; Galas, Radovan (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je zhotoven konstrukční návrh experimentálního zařízení, které bude schopno měřit předpětí ve šroubových spojích. V první části práce je provedena rešerše o současném stavu poznání šroubových spojů v závislosti na použití různých typů maziva. Na základě těchto informací jsou navrženy 3 konstrukční varianty. Zvolená varianta je detailně popsána se svými výhodami i nevýhodami. Finální návrh je zpracován ve formě výkresové dokumentace a elektronických 3D modelů.
Přístavba skladové haly v Jiřicích - hrubá vrchní stavba
Jůzl, Martin ; Řihák, Pavel (oponent) ; Biely, Boris (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je stavebně-technologické řešení hrubé vrchní stavby objektu Přístavba k výrobní a skladové hale v Jiřicích. Řešení je závislé na volbě technologické postupu montáže ocelové konstrukce, který bude řešen z finančního a časového pohledu. Pracovní postup bude ovlivněn strojní sestavou, širšími dopravními vztahy a zařízením staveniště.
Konstrukce zařízení pro stanovení axiálních sil ve šroubových spojích
Lečbych, Jiří ; Frýza, Josef (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukce zařízení pro měření axiálních sil ve šroubových spojích. Úvod práce je zaměřen na rešerši současného stavu poznání šroubových spojů, snímačů síly a metod vyvození předpětí včetně jejich kontroly. Z poznatků byly vytvořeny tři koncepční řešení splňující zadání práce. Výsledné konstrukční řešení, které nejvíce odpovídá realitě, je detailně popsáno včetně výhod konstrukce a možných nepřesností při měření. Konečný 3D model byl rozpracován do podoby výkresové dokumentace.
Watchtower
Bednár, Michal ; Balázs, Ivan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
ABSTRACT The task was to design and assess the supporting structure of the lookout tower. Material steel and wood. The lookout tower is 27.22 m high and decreases in height from the base of the srka. Construction system with continuous columns and horizontal reinforcement.
Watchtower
Bednár, Michal ; Balázs, Ivan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
ABSTRACT The task was to design and assess the supporting structure of the lookout tower. Material steel and wood. The lookout tower is 27.22 m high and decreases in height from the base of the srka. Construction system with continuous columns and horizontal reinforcement.
Konstrukce zařízení pro stanovení axiálních sil ve šroubových spojích
Lečbych, Jiří ; Frýza, Josef (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukce zařízení pro měření axiálních sil ve šroubových spojích. Úvod práce je zaměřen na rešerši současného stavu poznání šroubových spojů, snímačů síly a metod vyvození předpětí včetně jejich kontroly. Z poznatků byly vytvořeny tři koncepční řešení splňující zadání práce. Výsledné konstrukční řešení, které nejvíce odpovídá realitě, je detailně popsáno včetně výhod konstrukce a možných nepřesností při měření. Konečný 3D model byl rozpracován do podoby výkresové dokumentace.
Progresivní styčníky FRP kompozitů konstrukcí dopravní infrastruktury
Simon, Pavel ; Maňas,, Pavel (oponent) ; Schmid, Pavel (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Práce se zabývá výzkumem styčníků konstrukcí z FRP kompozitů použitelných v konstrukčním stavitelství, se zaměřením na lepené styčníky. Jsou zde uvedena a analyzována materiálová a geometrická specifika FRP kompozitu a parametry ovlivňující návrh styčníků. Na postupných krocích je dokládán vývoj návrhu styčníků použitelných pro vybrané referenční konstrukce – lávky pro pěší. Jsou zde uvedeny praktické zkušenosti z testů spojů přeplátovaných i jednostřižných a dále také zkušenosti z návrhu, výroby a testování dvou typů lávek v reálném měřítku. Dále je uvedeno rozsáhlé srovnání spojů, zejména spoje T průřezů s uzavřenými profily pro vybrané typy spojovacích prostředků. Od prostého spojení šrouby a nýty či prostého lepení ke spojům kombinovaným. Ty jsou posouzeny jak z hlediska únosnosti tak i jejich deformačního chování. Tyto testy jsou provedeny pro dvě materiálové kombinace, FRP-FRP a FRP-ocel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.