Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Effect of education on health: The Czech Republic case
Pažitka, Marek ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Velká, pozitivní a kauzalní souvislost mezi vzděláním a zdravím člověka byla odhalena předchozím výzkumem. Tato studie se věnuje analýze tohoto vztahu v bývalém Československu. V mojí práci jsem využil soubory dat získané z průzkumu Survey of Health, Ageing, and Retirement in Europe (SHARE). Užívání jednoho ročního termínu pro nástup dětí do školy způsobuje continuum věku v této době, což lze využit pro identifikaci vlivu vzdělání na zdraví, které je v mé praci unikátně vytvořeno pomocí metody principálních komponentů z 30 různých otázek z SHARE. Při analýze jsem použil metodu instrumentalní proměnné, která je v mém případě měsíc narození. Nicméně, výsledky z prvního kola této metody naznačují, že instrumentalní proměnná není platná, protože korelace mezi měsícem narození a vzděláním je velmi nízká a nevýznamná. Toto platí i po změně proměnné pro vzdělaní i zdraví nebo po kontrole institutionalních změn, případně po povolení heterogeních efektů. Jako nejpravděpodobnější příčina se jeví fakt, že jsem s použitými daty nebyl schopen kontrolovat pro tkz. "non-compliers". Důsledkem toho je, že všechny výsledky týkající se souvislosti mezi vzděláním a zdravím jsou neprůkazné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Effect of education on health: The Czech Republic case
Pažitka, Marek ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Pavloková, Kateřina (oponent)
Velká, pozitivní a kauzalní souvislost mezi vzděláním a zdravím člověka byla odhalena předchozím výzkumem. Tato studie se věnuje analýze tohoto vztahu v bývalém Československu. V mojí práci jsem využil soubory dat získané z průzkumu Survey of Health, Ageing, and Retirement in Europe (SHARE). Užívání jednoho ročního termínu pro nástup dětí do školy způsobuje continuum věku v této době, což lze využit pro identifikaci vlivu vzdělání na zdraví, které je v mé praci unikátně vytvořeno pomocí metody principálních komponentů z 30 různých otázek z SHARE. Při analýze jsem použil metodu instrumentalní proměnné, která je v mém případě měsíc narození. Nicméně, výsledky z prvního kola této metody naznačují, že instrumentalní proměnná není platná, protože korelace mezi měsícem narození a vzděláním je velmi nízká a nevýznamná. Toto platí i po změně proměnné pro vzdělaní i zdraví nebo po kontrole institutionalních změn, případně po povolení heterogeních efektů. Jako nejpravděpodobnější příčina se jeví fakt, že jsem s použitými daty nebyl schopen kontrolovat pro tkz. "non-compliers". Důsledkem toho je, že všechny výsledky týkající se souvislosti mezi vzděláním a zdravím jsou neprůkazné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Effect of education on health: The Czech Republic case
Pažitka, Marek ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Velká, pozitivní a kauzalní souvislost mezi vzděláním a zdravím člověka byla odhalena předchozím výzkumem. Tato studie se věnuje analýze tohoto vztahu v bývalém Československu. V mojí práci jsem využil soubory dat získané z průzkumu Survey of Health, Ageing, and Retirement in Europe (SHARE). Užívání jednoho ročního termínu pro nástup dětí do školy způsobuje continuum věku v této době, což lze využit pro identifikaci vlivu vzdělání na zdraví, které je v mé praci unikátně vytvořeno pomocí metody principálních komponentů z 30 různých otázek z SHARE. Při analýze jsem použil metodu instrumentalní proměnné, která je v mém případě měsíc narození. Nicméně, výsledky z prvního kola této metody naznačují, že instrumentalní proměnná není platná, protože korelace mezi měsícem narození a vzděláním je velmi nízká a nevýznamná. Toto platí i po změně proměnné pro vzdělaní i zdraví nebo po kontrole institutionalních změn, případně po povolení heterogeních efektů. Jako nejpravděpodobnější příčina se jeví fakt, že jsem s použitými daty nebyl schopen kontrolovat pro tkz. "non-compliers". Důsledkem toho je, že všechny výsledky týkající se souvislosti mezi vzděláním a zdravím jsou neprůkazné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.