Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mám se učit, jak mám učit?
Bartůšková, Monika ; Voleková, Hana (vedoucí práce) ; Göttlichová, Marcela (oponent)
Tato práce se zaměřuje na nový zákon o pedagogických pracovnících. Práce nastiňuje dopady tohoto zákona na životy učitelek mateřských škol, které nesplňují požadovanou kvalifikaci a mají možnost si buď vzdělání v požadované výši doplnit nebo své stávající pracovní místo opustit. Práce ukazuje strategie, které učitelkám pomáhají zvládnout danou situaci a současně identifikuje sociální nerovnosti mezi pedagogickými pracovnicemi, které v souvislosti s nutnosti doplnění vzdělání vznikají nebo se prohlubují. Analytická část je založena na analýze polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny s pedagogickými pracovnicemi mateřských škol, které si momentálně doplňují vzdělání pro získání požadované kvalifikace. Výsledky analýzy současně upozorňují na odlišné přístupy k chápání kvalifikace pro učitelskou profesi ze strany učitelek a ve znění zákona.
Nucené vysídlení ve vzpomínkách českých Němců
Hlaváčková, Kateřina ; Kreisslová, Sandra (vedoucí práce) ; Martin, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou vzpomínání na poválečné nucené vysídlení Němců u nejstarší generace občanů České republiky německého a česko-německého původu, kteří z rozličných důvodů zůstali po odsunu bezmála tří milionů německy hovořícího obyvatelstva na území Československa. Prostřednictvím získaných biografických vyprávění se ukazuje, jakým způsobem je událost odsunu přítomna v paměti nejstarší generace zůstavších českých Němců, dále se věnuje také tomu, jakým událostem pamětníci a pamětnice připisují význam a jaké vzpomínky si uchovaly ve své paměti. Za pomoci analýzy a interpretace životních příběhů jsou odkrývány společné rysy, pravidelnosti či odlišnosti ve výpovědích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.