Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace maloobchodní sítě s cyklistickou dopravou podle koncepce Bike&Shop
Švihelová, Sylva ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Jech, Karel (oponent)
Stále stoupající podíl individuální automobilové dopravy (IAD) ve městech je trvale neudržitelný. K jeho nárůstu přispívá také výstavba velkoplošných maloobchodních zařízení, která svou obchodní politikou cílí na motorizované zákazníky. Nízké ceny vytvořené na základě rychlého obratu zboží a jeho široký sortiment nabízený pod jednou střechou dělají tato zařízení atraktivní pro zákazníky. To způsobuje postupné uzavírání drobného maloobchodu, který obsluhoval vnitřní části měst a tvořil širokou síť jednotek, dostupných chůzí. Zákazníci tak musí cestovat za nákupy delší vzdálenosti. Cílem této práce je najít možnosti, jak v cestách na nákup nahradit běžně využívanou individuální automobilovou dopravu dopravou cyklistickou, která je šetrná k životnímu prostředí, energeticky a prostorově méně náročná, sociálně spravedlivá, zdraví prospěšná, pro obě strany ekonomicky výhodná, do vzdálenosti 5 km rychlejší a zachovávající poměrně rozsáhlou spádovou oblast. Propojení maloobchodu s cyklistickou dopravou je zde formulováno do konceptu Bike&Shop inspirujícího se již známým konceptem Bike&Ride. V této práci poprvé uvedený koncept Bike&Shop vysvětluje, jaké jsou důvody pro jízdu na kole na nákup, a popisuje nástroje, kterými je toho možné dosáhnout. Tato teoretická část je podložena nejen výsledky ze...
Vztah morfometrických charakteristik terénu a síťových analýz v prostředí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je sestavení metodiky a automatizace procesu kalibrování síťového grafu v závislosti na hodnotách morfometrických charakteristik a pohybovém vektoru. Výsledné morfometrické hodnoty terénu jsou zjištěny na základě matematických a kartografických metod pro vyjádření průběhu linie, z nichž nejpřesnější je dále použita v síťových analýzách v prostředí GIS nad digitálními modely silniční sítě a digitálními modely terénu, které byly pro tyto účely na základě zkoumání vybrány jako nejvhodnější. Vztah mezi hodnotami morfometrickými a hodnotami vhodnými pro využití v sítových analýzách (rychlost, čas…) je prozkoumán na konkrétních příkladech ve vhodně vybraném území za využití vhodných dopravních prostředků, kterým bylo určeno jízdní kolo. Praktická část pro ověření funkčnosti navržené metodiky je porovnána s dalšími modely dostupnosti, dostupnými webovými mapovými portály a plánovači tras. Tento proces ohodnocení dopravní sítě založený na vybraných parametrech byl automatizován v jazyce Python jako nástroj do softwaru ArcGIS, který je přílohou této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.