Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Představy rodičů hlídaných dětí o naplnění (volného) času, při hlídání pečující osobou
BOHÁČOVÁ, Klára
Práce sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá současnými přístupy k (volnému) času v souvislosti s profesionální péčí a hlídáním dětí. Praktická část přináší výsledky a vyhodnocení kvalitativního výzkumu zaměřeného na představy o žádoucím naplnění/trávení (volného) času v době péče/hlídání, a to z pohledu rodičů hlídaných dětí.
Představy o trávení (volného) času při hlídání z pohledu dětí, rodičů a pečujících osob
HOLUBOVÁ, Monika
Práce se zabývá představami o trávení volného času hlídaček, o představě času během hlídání a toho, jak na tento čas dle jejich mínění nahlíží děti a rodiče. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak hlídačky nahlíží na svůj volný čas a dále na čas, který tráví při hlídání dětí. Současně je cílem zjistit, jakou představu mají z pohledu hlídačky o tomto času rodiče a hlídané děti. V teoretické části jsou osvětleny okolnosti pečujících osob (hlídaček), rodiny a výchovy a v neposlední řadě volného času. Témata jsou zvolena taková, která jsou potřebná k představení hlídání dětí jako komplexu. Praktická část obsahuje podstatné části z rozhovorů s respondentkami. Zaměřuje se na vnímání volného času pečujících osob, jaká úskalí hlídání dětí doprovází. Také jak pečující osoby (hlídačky) naplňují čas během hlídání dětí a jak si myslí, že to chtějí děti a jak si to dle nich představují rodiče.
Edukace dvouletého dítěte v mateřské škole a dětské skupině
Hudlická, Nikol ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou edukace dvouletých dětí v zařízeních péče o děti do tří let, především v mateřských školách a dětských skupinách. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy a témata. Popsána jsou zařízení péče o děti do tří let, detailněji jsou charakterizovány dětské skupiny a mateřské školy, včetně jejich legislativního vymezení. Dále je přiblížen vývoj dítěte do tří let, přístupy k edukaci dvouletých dětí v zahraničí, možné problematické aspekty edukace dvouletých dětí a též metodická doporučení pro práci s dvouletými dětmi. V praktické části je s využitím dvou případových studií popsána edukace dvouletých dětí v mateřské škole a dětské skupině. Cílem výzkumu bylo analyzovat podmínky a způsob práce s dvouletými dětmi v mateřské škole a dětské skupině. V mateřských školách je realizována s dvouletými dětmi ve větší míře pedagogická práce, v dětské skupině je pozornost věnována především potřebám dětí, skupiny zajišťují spíše hlídání dětí, obohacené o vhodné aktivity s dvouletými dětmi. KLÍČOVÁ SLOVA edukace, dvouleté dítě, mateřská škola, dětská skupina, učitelka, chůva, dítě v raném věku, péče o dítě mimo rodinu ABSTRACT The bachelor thesis deals with the issue of education of two-year-old children in care facilities for children under three years, especially in...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.