Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení aktivních látek v instantních nápojích určených pro dětskou výživu
Jašková, Martina ; Kočí, Radka (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na komplexní charakterizaci nápojů určených pro ranou dětskou výživu. Teoretická část pojednává o dětské výživě a nápojích včetně mateřského mléka. Praktická část je zaměřená na analýzu aktivních látek ve 21 běžně dostupných ovocných a bylinných instantních granulovaných nápojích a ve 3 porcovaných sypaných čajích určených pro kojenecký a batolecí věk. K popisu antioxidačních charakteristik byly použity vybrané skupinové parametry – celkové polyfenoly, celkové flavonoidy, antioxidační aktivita a anthokyany, jež byly analyzovány spektrofotometricky. K identifikaci a kvantifikaci jednotlivých fenolických látek a kofeinu byla použita metoda RP-HPLC/UV-VIS a HPLC/PDA/LC-MS, identifikace individuálních mono- a disacharidů byla provedena pomocí HPLC/RI. Kyselina L-askorbová, kterou jsou některé dětské nápoje obohacovány, byla analyzována metodou HPLC-NH2/UV. Pro orientační analýzu obsahu bílkovin byl využit mikrofluidní elektroforetický systém Experion (BioRad) a současně byla koncentrace bílkovin ověřena kolorimetrickou metodou. Obecně nejvyšší obsah jednotlivých fenolických látek byl prokázán v sypaných porcovaných čajích v porovnání s instantními nápoji, které obsahovaly z větší části přidávané jednoduché sacharidy. Pomocí kontaktních mikrobiálních testů bylo v nápojích ihned po otevření i v průběhu manipulace ověřeno, že splňují náročné hygienické požadavky na nápoje podávané v kojeneckém a batolecím věku.
Stanovení aktivních látek v instantních nápojích určených pro dětskou výživu
Jašková, Martina ; Kočí, Radka (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na komplexní charakterizaci nápojů určených pro ranou dětskou výživu. Teoretická část pojednává o dětské výživě a nápojích včetně mateřského mléka. Praktická část je zaměřená na analýzu aktivních látek ve 21 běžně dostupných ovocných a bylinných instantních granulovaných nápojích a ve 3 porcovaných sypaných čajích určených pro kojenecký a batolecí věk. K popisu antioxidačních charakteristik byly použity vybrané skupinové parametry – celkové polyfenoly, celkové flavonoidy, antioxidační aktivita a anthokyany, jež byly analyzovány spektrofotometricky. K identifikaci a kvantifikaci jednotlivých fenolických látek a kofeinu byla použita metoda RP-HPLC/UV-VIS a HPLC/PDA/LC-MS, identifikace individuálních mono- a disacharidů byla provedena pomocí HPLC/RI. Kyselina L-askorbová, kterou jsou některé dětské nápoje obohacovány, byla analyzována metodou HPLC-NH2/UV. Pro orientační analýzu obsahu bílkovin byl využit mikrofluidní elektroforetický systém Experion (BioRad) a současně byla koncentrace bílkovin ověřena kolorimetrickou metodou. Obecně nejvyšší obsah jednotlivých fenolických látek byl prokázán v sypaných porcovaných čajích v porovnání s instantními nápoji, které obsahovaly z větší části přidávané jednoduché sacharidy. Pomocí kontaktních mikrobiálních testů bylo v nápojích ihned po otevření i v průběhu manipulace ověřeno, že splňují náročné hygienické požadavky na nápoje podávané v kojeneckém a batolecím věku.
Segmentace trhu kojeneckých mlék
Čevela, Josef ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Sobol, Robert (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je naleznout odlišnosti, resp. podobnosti mezi spotřebiteli kojeneckých mlék. Na základě těchto odlišností je uspořádat do skupin, segmentů, které jsou uvnitř co nejvíce homogenní a vůči ostatním skupinám, segmentům co nejvíce heterogenní. Dalším cílem je pro odkryté a popsané segmenty navrhnout marketingová doporučení. Práce se skládá ze dvou částí, z nichž teoretická popisuje postup segmentace trhu. V praktické části je uvedena charakteristika trhu kojeneckých mlék a jsou popsány jednotlivé druhy kojeneckých mlék. Na základě sekundárních a primárních dat je provedena vlastní segmentace. V praktické části je v oblasti sekundárních dat využíváno projektu MML-TGI a obsahové analýzy. Primární data z vlastního výzkumu jsou zpracována prostřednictvím program IBM SPSS statistics verze 20. Výsledkem této práce je nalezení pětice segmentů, které jsou charakterizovány, pojmenovány, a pro které jsou navržena marketingová doporučení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.