Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začínající učitel
Hájková, Alžběta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce s názvem Začínající učitel řeší problémy začínajících učitelů spojených s budováním třídního klimatu a pedagogickou komunikací na prvním stupni základní školy. Teoretická část popisuje profesi začínajícího učitele, možné problémy a úskalí, které mohou mít vliv na budování dobrého klimatu třídy a s ním spojenou pedagogickou komunikaci. Popisuje a řeší problematiku autority a kázně u žáků, zabývá se komunikací s žáky a rodiči. Nabízí různé strategie, které vedou k utváření dobrého klimatu třídy. Výzkumná část popisuje a analyzuje konkrétní problémové situace začínajících učitelů, které v praxi nastaly. Analýza je vedena metodou rozhovorů s patnácti začínajícími učiteli prvního stupně základní školy. Cílem rozhovorů je zjistit pohled začínajících učitelů na klima třídy, autoritu a kázeň žáků. Dále zjistit jaké měli učitelé obavy před vstupem do praxe, obavy, které byly naplněny a problémy, které neočekávali, ale přesto se v praxi objevily. Výzkumná část uvádí řadu způsobů pro řešení a předcházení problémů s budováním třídního klimatu a pedagogickou komunikací. Tyto způsoby jsou popsané v 8 pedagogických situacích, které jsou součástí této práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.