Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Multimediální komunikace
Vondra, Zdeněk ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Multimediální komunikace vyvstává jako teoretické téma díky neustále a rychle se rozvíjejícím informačním a komunikačním technologiím. V souvislosti s digitalizací jsou vytvářeny nové prostředky a možnosti komunikace, které integrují mnoho nových i stávajících postupů. Pozornost veřejnosti i výrobců je směřována hlavně k technologiím a nástrojům. Teoretický rámec, který by předurčoval dopady a doporučoval efektivní využívání v rámci společnosti, ustoupil do pozadí zájmu. Dochází tak k masivnímu rozšíření technologií bez všeobecné znalosti parametrů jejich používání a významu v kontaktu se společností. Gramotnost je klíčem k funkčnímu a efektivnímu informačnímu designu, díky němuž budeme schopni komunikovat sdělení tak, jak zamýšlíme. Práce se zabývá otázkou analýzy současného stavu a syntézy podkladů pro vznik potřebné teoretické základny. Tato základna má za svůj cíl podpořit efektivní produkci multimediálního obsahu prostřednictvím hledání elementárních zákonitostí, které ovlivňují přenos sdělení multimediálními prostředky. V multimediální komunikaci dochází k oddělení komunikujícího od jeho sdělení, a je tak nezbytné během formulací a kódování postupovat vědomě a kvalifikovaně, aby nedocházelo k desinterpretacím, nebo aby sdělení bylo odolné vůči rušivým vlivům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.