Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové trendy v kulturním marketingu: příklad Národního divadla
Jeřábková, Kateřina ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce shrnuje současnou teorii i praxi v oblasti práce s publikem (anglicky audience development). Zaměřuje se na zakotvení rozvoje publika do marketingové teorie, v rámci výzkumu pak na analýzu efektivity tohoto nástroje. Ve výzkumné části ukazuje práci s publikem z pohledu marketingových expertů tří divadelních scén - Národního divadla, Divadla Na Zábradlí a A Studia Rubín. Přináší také pohled publika na doprovodné programy, jednu z nejčastěji exekuovaných forem rozvoje publika. Práce definuje specifika marketingové praxe v kultuře, podrobněji se zaměřuje na marketing divadelních institucí. Zde se marketingová komunikace liší podle povahy dané instituce, podle jejího statutu, financování nebo velikosti. Práce si klade za cíl zjistit, jak diváci doprovodné programy vnímají, zda ovlivňují jejich vnímání (image) divadelní instituce nebo zda mají vliv na následné nákupní chování. Efektivitu těchto programů práce následně hodnotí také z hlediska oslovených marketingových odborníků.
Úloha manažera v práci s dětským a studentským publikem v divadle
Lišková, Kristýna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na úlohu manažera v práci s dětským a studentským publikem v divadelní sféře. Chtěla jsem především zjistit, zda si divadla vychovávají svého budoucího diváka nebo nikoliv. Úvodní kapitoly se zabývají vymezením žánru divadla pro děti a divadla hraným dětmi a stručnou historií žánru u nás. Popisuje také bohatou tradici festivalů a přehlídek v této oblasti pro různé věkové kategorie až do současnosti. Další kapitoly se věnují vztahu divadla k jeho publiku, aktuálnímu i potenciálnímu, možnostmi práce s publikem a jeho rozvojem, jeho aktivním zapojováním skrze interaktivní prvky a podněty a budování dlouhodobého vztahu s ním. Dále jsou definovány úlohy manažera v práci s dětským a studentským publikem, je popsána činnost organizací, které se věnují divadlu pro děti, dramatické výchově a zabývají se prací s publikem a jeho rozvojem. V následujících kapitolách jsou popsány specifické potřeby dětského a studentského publika a jeho charakteristické rysy. Vypracováním vlastního kvantitativního průzkumu jsem zjišťovala úroveň spolupráce divadel se školami a také používání marketingových nástrojů a manažerských přístupů divadly. V závěru práce je uvedena interpretace průzkumu a zhodnocení přístupu divadel k dětskému a studentskému publiku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.