Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití materiálů na bázi dřeva ve vybraných lekcích výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ.
FARKAŠOVÁ, Lucie
Diplomová práce teoreticko-projektového charakteru se zabývá zpracováním výtvarného projektu s názvem "Využití materiálů na bázi dřeva", který byl realizován v rámci předmětu výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá především technickým a technologickým hlediskem dřeva a materiálů na jeho bázi, neboť základní odborné znalosti jsou nezbytné pro práci s jakýmikoliv materiály. Praktická část obsahuje experimentální workshop, který posloužil k ověření teoretických východisek a zároveň jako experiment nových či neobvyklých výtvarných technik práce s danými materiály. Dále obsahuje provedení projektu, jenž byl rozdělen do devíti lekcí. Tyto lekce byly uskutečněny se žáky šesté třídy základní školy Mníšek pod Brdy. Výsledky žákovských prací jsou zdokumentovány a jsou taktéž součástí této kvalifikační práce.
Do čeho se obléká dům. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ.
CHARVÁTOVÁ, Ludmila
Diplomová práce teoreticko-projektového charakteru se zabývá zpracováním výtvarného projektu s názvem "Do čeho se obléká dům", který byl realizovaný v rámci výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy. Teoretická část se zabývá motivem dům z hlediska významového, obsahového, emocionálního, historického, ale také pedagogického, výchovně-vzdělávacího a projektového. Praktická část práce obsahuje provedení projektu, který byl rozdělen do sedmi lekcí. Tyto lekce byly uskutečněny se žáky páté třídy základní školy Plešivec v Českém Krumlově. Výsledky žákovské práce jsou zdokumentovány na konci této diplomové práce.
Výtvarné umění a lidé se zrakovým postižením.
Eiseltová, Karla ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Výtvarné umění a lidé se zrakovým postižením" se zabývá vztahem člověka se zrakovým znevýhodněním k výtvarnému umění. V teoretické části, jsem se pokusila vysvětlit, kdo je člověk se zrakovým znevýhodněním a objasnit pojem umění, výtvarné umění a přiblížit předmět výtvarné výchovy. Stěžejní část této práce tvoří poznatky, které jsem získala během praxí na Škole Jaroslava Ježka pro zrakově postižené a v Základní škole v Kostelci u Křížků. Na obou těchto školách jsem se účastnila hodin výtvarné výchovy a besedovala s žáky o umění, výstavách výtvarného umění, výtvarné výchově a přístupnosti umění lidem zrakově znevýhodněným. Cílem bakalářské práce byla komparace výuky výtvarné výchovy na škole pro zrakově znevýhodněné a na běžné základní škole. Dále jsem chtěla žáky z obou škol komunikačně propojit. Setkala jsem se s velkým zájmem na obou stranách a doufám, že v následujícím školním roce zrealizujeme i plánované osobní setkání. KLÍČOVÁ SLOVA: Zrakové postižení, umění, výtvarná výchova, haptika, výstavy, edukace
Rozvoj tvořivosti v pedagogicko výchovném procesu
FLAŠKOVÁ, Petra
Práce má dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zmíněny definice tvořivosti, pojmy související s tvořivostí jako inteligence, fantazie, věk, bariéry i metody rozvoje tvořivosti. Každý tvůrčí proces má své etapy a dají se vyjmenovat vlastnosti tvůrčí osobnosti, kterými by měl disponovat samotný tvůrčí pedagog. Výtvarná výchova je jednou z možností rozvoje tvořivosti a k tomu může sloužit výtvarný projekt. Účastníky výtvarného projektu jsou žáci ubytováni na DM při OA, SOŠ, SOU v Třeboni. Věk účastníků se pohybuje mezi 16-18 lety. Výtvarný projekt "Člověk napříč časem" je druhou částí této práce. Na začátku druhé části uvádím inspiraci pro tento projekt a vysvětluji jeho strukturu. Cílem projektu je dovést účastníky k zamyšlení se nad hodnotami, vztahy, komunikací mezi námi a nad sebou samými s důrazem na environmentální výchovu. Jedním z dílčích cílů projektu je samozřejmě rozvoj tvořivosti, a zda, je to možné u této skupiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.