Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Evolution of video games and their impact on society
Kováčik, Dominik ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to provide a brief history of video games and to analyse their impact on the society. The thesis describes the evolution of video games from the beginning up to year 2010 and the problems, which video game developers had to face during prosperous and difficult periods as well. It also describes several video game peripherals, mainly focusing on the virtual reality. The analysis of the impact of video games on the society is based on several reliable studies conducted mainly by scholars respected in their own fields.
Kolaborativní interakce mezi uživateli ve virtuální 3D scéně
Tóth, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo seznámit se s grafickou knihovnou OpenSceneGraph, okenní knihovnou Qt a možnosti síťové komunikace. A demonstrovat možnosti těchto knihoven na jednoduché aplikace. V práci jsou čtenáři vysvětleny základní rysi použitých knihoven a nástrojů a popsán postup návrhu a implementace demonstrační aplikace -- síťové hry.
Renesanční rezidence Trčků z Lípy a dílo Antonia Ericera
RŮŽIČKOVÁ, Michaela
Magisterská diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, která monograficky pojednávala o tzv. Trčkově hradě nacházejícím se v areálu premonstrátského kláštera v Želivě. Téma diplomové práce bude zaměřeno na skupinu rezidencí Trčků z Lípy na Vysočině s akcentem na renesanční fáze objektů (Ledeč nad Sázavou, Světlá nad Sázavou a Želiv). Práce se bude zabývat dobovými kulturně-historickými souvislostmi jejich vzniku a vzájemnou formální podobností staveb. Zvýšená pozornost pak bude věnována realizacím stavitele italského původu Antonia Ericera, který pro rod Trčků z Lípy pracoval a byl v kontaktu rovněž s Rožmberky či pány z Hradce. Autorka se ve své práci pokusí nalézt případné předlohy pro některé významné formy zpracovávaných staveb či typologicky příbuzná srovnání v relevantních oblastech.
Obnova renesančního zámeckého areálu ve Slatině u Jevišovic
Pavlovský, Tomáš
Areál renesančního zámku ve Slatině u Jevišovic je již od 50. let minulého století prohlášen za nemovitou kulturní památku. Celý areál byl však až do konce 80. let využíván JZD Vítězný únor k různým účelům, od ustájení dobytka, přes jatka, sýpku až po vyvařovnu a jídelnu JZD Běhařovice. Jedno křídlo zámku je využíváno jako radnice obce Slatina a je i v jejím vlastnictví. Od roku 1990 byl objekt mimo radnici opuštěn. Deset let celý areál chátral a hrozila jeho demolice z důvodu porušené statiky hlavního objektu. Renesanční křídlo zámku bylo prodáno do soukromých rukou a od roku 2000 začala obnova svépomocí celého zámeckého areálu, kromě obecní části. Byl proveden stavebně historický průzkum hlavního objektu PhDr. Pavlem Borským a vypracován statický posudek Ing. Čeledou. Následně byla stanovena etapizace obnovy. Veškeré práce byly konzultovány se znojemským pracovištěm památkové péče, pod které celý zámecký areál spadá. V první etapě byl staticky zajištěn podpůrný kamenný pilíř, který, místo aby stavbu podporoval, ohrožoval ji ze severní strany. Po jeho zajištění následovala oprava historického krovu a střechy jako celku. Obnova krovu a střechy trvala deset let. Tím byla budova stabilizována a mohlo se přejít i na další práce – obnova sklepu, očištění interiéru od vývařovny a skladovacích prostor JZD, obnova renesanční arkády. Stavební a restaurátorské práce v celém areálu probíhaly a stále probíhají postupně dle vytčených cílů. Během obnovy nebyly doposud nalezeny žádné artefakty, které by pomohly více pochopit život na tomto sídle v jeho vrcholném období, tedy v 17. a 18. století.
Vývoj arkádové centrály v sakrální architektuře a její význam v rámci průnikové barokní architektury
Galia, Milan ; Lunger Štěrbová, Daniela (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Vývoj arkádové centrály v sakrální architektuře a její význam v rámci průnikové barokní architektury Anotace: Tématem mé diplomové práce bude centrální jednotka, jejímž hlavním architektonickým motivem je řada arkád. Jako taková je specifická pro vrcholně barokní architekturu a domnívám se, že tvoří jádro tzv. průnikové architektury. Poté, co nastíním genezi tohoto typu ve středověku a v renesanci, se pokusím představit význam arkádové centrály v rámci vrcholně barokní architektury jižního Německa (zejména Bavorska a Frank) a Čech - tedy v oblastech, které přijaly a tvůrčím způsobem rozvinuly myšlenky složitých a pronikajících se půdorysných dispozic. Práce má za cíl pokusit se vytvořit odlišný pohled na formování radikálně barokní architektury ve středoevropském prostoru. Klíčová slova: baroko, architektura, prostor, arkáda, stavba, průnik
Evolution of video games and their impact on society
Kováčik, Dominik ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Šedrlová, Magdalena (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to provide a brief history of video games and to analyse their impact on the society. The thesis describes the evolution of video games from the beginning up to year 2010 and the problems, which video game developers had to face during prosperous and difficult periods as well. It also describes several video game peripherals, mainly focusing on the virtual reality. The analysis of the impact of video games on the society is based on several reliable studies conducted mainly by scholars respected in their own fields.
Kolaborativní interakce mezi uživateli ve virtuální 3D scéně
Tóth, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo seznámit se s grafickou knihovnou OpenSceneGraph, okenní knihovnou Qt a možnosti síťové komunikace. A demonstrovat možnosti těchto knihoven na jednoduché aplikace. V práci jsou čtenáři vysvětleny základní rysi použitých knihoven a nástrojů a popsán postup návrhu a implementace demonstrační aplikace -- síťové hry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.