Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání využití vybraných apercepčních technik u dětí ve věku 6 až 7 let
Tylš Adámková, Jana ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent) ; Preiss, Marek (oponent)
Disertační práce se věnuje problematice užití apercepčních technik v diagnostice dětí ve věku 6 a 7 let se zaměřením na praxi školního psychologa. Teoretická část se zaměřuje zejména na téma psychologické diagnostiky na poli školní psychologie, úžeji pak na využití apercepčních technik, jejich přínosy a také na jejich kritiku. Druhým těžištěm teoretické části je seznámení s Tematickým apercepčním testem a metodou Roberts-2 a dále pak s vybranými skórovacími systémy. V úvodu praktické části je představena metodologie výzkumu. Třiceti dětem ve věku 6 a 7 let byly předloženy obě diagnostické metody a jejich odpovědi byly skórovány pomocí standardizovaných systémů a následně srovnány jak kvantitativně, tak kvalitativní metodologií. Lze říci, že příběhy evokované tabulemi Roberts-2 jsou vyšší vývojové kvality než příběhy podané na základě tabulí TAT, které jsou pro dotazované děti větší výzvou a vidíme v nich spíše, jak dítě reaguje v zátěži. V práci jsou taktéž popsána specifika administrace těchto metod v dětském věku. Na základě dat od 50 dětí byly vytvořeny pracovní české normy pro děti ve věku 6 a 7 let k metodě Roberts-2 a byly srovnány s originálními americkými normami.
Apercepční techniky a Index patogeneze
Kuhnová, Eva ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Bakalá ská práce se zabývá tématy apercep ních technik a Indexem patogeneze. Vlastní text práce je roz len n na dv ásti - teoretickou a empirickou. V teoretické ásti jsou blíže p edstaveny techniky založené na procesu apercepce, jejich podstata a historie. Blíže se zabývám n kterými konkrétními technikami, které jsou rozší ené po sv t . Nejv tší prostor je v nován technice Tématicko apercep ní test (TAT). Velmi významnou sou ástí práce je kapitola v nující se Indexu patogeneze (IP) - skórovacímu systému užívanému k analýze TAT - jeho vzniku, využití, psychometrickým vlastnostem. Sou ástí této kapitoly je p eklad manuálu ke skórování. Protože je v empirické ásti pracováno s rodi i osob se schizofrenií, sou ástí teoretické ásti je také uvedení do problematiky schizofrenie a vlivu p sobení rodinného prost edí na vznik a rozvoj tohoto onemocn ní. Empirická ást je v nována využití Indexu patogeneze v praxi. Výzkumné otázky plynou ze studií z 60. a 70. let 20. století, které pracovaly s myšlenkou, že rodi ovské p sobení m že mít vliv na rozvoj schizofrenního onemocn ní vlastních potomk . Výzkumná skupina je složena z 5 rodi osob s diagnózou schizofrenie. Kontrolní skupinu tvo í 5 rodi jedinc bez psychiatrického onemocn ní. Výzkum je zam en na porovnání nam ených IP skór obou skupin a dále jejich...
Srovnání využití vybraných apercepčních technik u dětí ve věku 6 až 7 let
Adámková, Jana ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Preiss, Marek (oponent) ; Sotáková, Hana (oponent)
Disertační práce se věnuje problematice užití apercepčních technik v diagnostice dětí ve věku 6 a 7 let se zaměřením na praxi školního psychologa. Teoretická část se zaměřuje zejména na téma psychologické diagnostiky na poli školní psychologie, úžeji pak na využití apercepčních technik, jejich přínosy a také na jejich kritiku. Druhým těžištěm teoretické části je seznámení s Tematickým apercepčním testem a metodou Roberts-2 a dále pak s vybranými skórovacími systémy. V úvodu praktické části je představena metodologie výzkumu. Třiceti dětem ve věku 6 a 7 let byly předloženy obě diagnostické metody a jejich odpovědi byly skórovány pomocí standardizovaných systémů a následně srovnány jak kvantitativně, tak kvalitativní metodologií. Lze říci, že příběhy evokované tabulemi Roberts-2 jsou vyšší vývojové kvality než příběhy podané na základě tabulí TAT, které jsou pro dotazované děti větší výzvou a vidíme v nich spíše, jak dítě reaguje v zátěži. V práci jsou taktéž popsána specifika administrace těchto metod v dětském věku. Na základě dat od 50 dětí byly vytvořeny pracovní české normy pro děti ve věku 6 a 7 let k metodě Roberts-2 a byly srovnány s originálními americkými normami.
Apercepční techniky a Index patogeneze
Kuhnová, Eva ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Bakalá ská práce se zabývá tématy apercep ních technik a Indexem patogeneze. Vlastní text práce je roz len n na dv ásti - teoretickou a empirickou. V teoretické ásti jsou blíže p edstaveny techniky založené na procesu apercepce, jejich podstata a historie. Blíže se zabývám n kterými konkrétními technikami, které jsou rozší ené po sv t . Nejv tší prostor je v nován technice Tématicko apercep ní test (TAT). Velmi významnou sou ástí práce je kapitola v nující se Indexu patogeneze (IP) - skórovacímu systému užívanému k analýze TAT - jeho vzniku, využití, psychometrickým vlastnostem. Sou ástí této kapitoly je p eklad manuálu ke skórování. Protože je v empirické ásti pracováno s rodi i osob se schizofrenií, sou ástí teoretické ásti je také uvedení do problematiky schizofrenie a vlivu p sobení rodinného prost edí na vznik a rozvoj tohoto onemocn ní. Empirická ást je v nována využití Indexu patogeneze v praxi. Výzkumné otázky plynou ze studií z 60. a 70. let 20. století, které pracovaly s myšlenkou, že rodi ovské p sobení m že mít vliv na rozvoj schizofrenního onemocn ní vlastních potomk . Výzkumná skupina je složena z 5 rodi osob s diagnózou schizofrenie. Kontrolní skupinu tvo í 5 rodi jedinc bez psychiatrického onemocn ní. Výzkum je zam en na porovnání nam ených IP skór obou skupin a dále jejich...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.