Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální vozidlo pro testování pohonných jednotek
Dubský, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout konstrukci vozidlového rámu experimentálního vozidla. Prvotně pak navrhnout samotnou koncepci a uspořádání pohonné jednotky. Po návrhu konstrukce rámu následuje vytvoření výpočtového modelu. Ten bude sloužit pro výpočet torzní tuhosti s využitím softwaru umožňující analýzu MKP. Po zhodnocení výsledků budou přijaty případné změny v konstrukci. Vozidlo bude sloužit pro testování pohonných jednotek stejné koncepce a není určeno pro provoz na veřejných komunikacích.
Nosná konstrukce zastřešení fotbalové tribuny
Kloss, Tomáš ; Pilgr, Milan (oponent) ; Hron, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout a posoudit střešní konstrukci fotbalové tribuny s půdorysnými rozměry 30 x 105 m a výškou 20,5 m. Klimatické zatížení je stanoveno pro předpokládanou lokalitu umístění stavby – Ostrava. Výsledná konstrukční soustava byla zvolena prostorově spolupůsobící, složená z příhradových vazníků, příhradových vaznic, příčných a podélných ztužidel, sloupů a táhel. Tvar střechy, který připomíná letecké křídlo, vytváří složité podmínky pro obtékání vzdušných proudů. Součástí práce je technická zpráva, statický posudek hlavních nosných prvků a vybraných spojů a výkresová dokumentace. Výpočtový model pro stanovení vnitřních sil je realizován v programu Scia Engineer. Posudky jsou vypracovány ručně dle platných evropských norem.
Vliv rychlosti deformace na deformačně-napěťové závislosti tkání aorty
Slažanský, Martin ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá zhodnocením vlivu rychlosti zatěžování na deformačně napěťovou charakteristiku tkáně aorty, aby tak bylo možné odhadnout chybu hyperelastických modelů, které zanedbávají viskoelastické efekty, jež jsou typické pro měkké živočišné tkáně. Pomocí experimentu a následného vyhodnocení bylo zjištěno, že v rozsahu rychlosti zatěžování od 0,167 do 5,000 mm/s je vliv rychlosti zatěžování zanedbatelný. Odchylka při přechodu na konstitutivní model byla výrazně větší než odchylka mezi soubory dat lišících se různými rychlostmi deformace, což znamená, že použití deformačně napěťových křivek lišících se různými rychlostmi zatěžování v daném rozsahu na výsledný model nemá vliv. Jako nejlepší z uvedených výpočtových modelů se jeví hyperelastický model Yeoh za použití MKP.
Experimentální vozidlo pro testování pohonných jednotek
Dubský, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout konstrukci vozidlového rámu experimentálního vozidla. Prvotně pak navrhnout samotnou koncepci a uspořádání pohonné jednotky. Po návrhu konstrukce rámu následuje vytvoření výpočtového modelu. Ten bude sloužit pro výpočet torzní tuhosti s využitím softwaru umožňující analýzu MKP. Po zhodnocení výsledků budou přijaty případné změny v konstrukci. Vozidlo bude sloužit pro testování pohonných jednotek stejné koncepce a není určeno pro provoz na veřejných komunikacích.
Vliv rychlosti deformace na deformačně-napěťové závislosti tkání aorty
Slažanský, Martin ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá zhodnocením vlivu rychlosti zatěžování na deformačně napěťovou charakteristiku tkáně aorty, aby tak bylo možné odhadnout chybu hyperelastických modelů, které zanedbávají viskoelastické efekty, jež jsou typické pro měkké živočišné tkáně. Pomocí experimentu a následného vyhodnocení bylo zjištěno, že v rozsahu rychlosti zatěžování od 0,167 do 5,000 mm/s je vliv rychlosti zatěžování zanedbatelný. Odchylka při přechodu na konstitutivní model byla výrazně větší než odchylka mezi soubory dat lišících se různými rychlostmi deformace, což znamená, že použití deformačně napěťových křivek lišících se různými rychlostmi zatěžování v daném rozsahu na výsledný model nemá vliv. Jako nejlepší z uvedených výpočtových modelů se jeví hyperelastický model Yeoh za použití MKP.
Nosná konstrukce zastřešení fotbalové tribuny
Kloss, Tomáš ; Pilgr, Milan (oponent) ; Hron, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout a posoudit střešní konstrukci fotbalové tribuny s půdorysnými rozměry 30 x 105 m a výškou 20,5 m. Klimatické zatížení je stanoveno pro předpokládanou lokalitu umístění stavby – Ostrava. Výsledná konstrukční soustava byla zvolena prostorově spolupůsobící, složená z příhradových vazníků, příhradových vaznic, příčných a podélných ztužidel, sloupů a táhel. Tvar střechy, který připomíná letecké křídlo, vytváří složité podmínky pro obtékání vzdušných proudů. Součástí práce je technická zpráva, statický posudek hlavních nosných prvků a vybraných spojů a výkresová dokumentace. Výpočtový model pro stanovení vnitřních sil je realizován v programu Scia Engineer. Posudky jsou vypracovány ručně dle platných evropských norem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.