Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Globalizace a letecká doprava: strategie středoevropských klasických dopravců
Kořený, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kopačka, Ludvík (oponent)
Stejně jako se v důsledku globalizace mění svět, mění se i prostředí letecké dopravy. Letecké společnosti jsou nuceny se přizpůsobovat těmto změnám a volit nové strategie, které jim mají dopomoci k úspěšnému fungování. Cílem předkládané diplomové práce je, v souladu s jejím názvem, přiblížení, identifikace a vysvětlení procesů, které významnou měrou ovlivňují současnou podobu světa letecké dopravy s empirickým zaměřením na čtyři středoevropské klasické letecké společnosti. Postupně je probírána problematika globalizace a jejího vlivu na chování ekonomických aktérů, kterými letecké společnosti jsou, dále jsou osvětleny charakteristiky letecké dopravy a jejích součástí, popsáno její prostředí a chování leteckých společností a rozebrány nejnovější strategické trendy, ke kterým se klasické letecké společnosti v současnosti uchylují. Na teoretickou část navazuje část empirická, kde jsou kroky zkoumaných společností rozebrány a osvětleny. Na základě zjištěných teoretických principů fungování současných klasických (síťových) leteckých společností jsou dále formulovány hypotézy týkající se pravděpodobného chování a přijímaných strategií čtyř zkoumaných společností. To, zda stanovené hypotézy jsou zcela, popř. částečně potvrzeny, je diskutováno na konci empirické kapitoly. Klíčová slova: globalizace, letecká...
Airline alliances
Hrehor, Filip ; Huňak, James (vedoucí práce) ; Barvínek, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení vnímání leteckých aliancí cestujícími, porovnává jednotlivé aliance mezi sebou a srovnává výsledky také s cestujícími, kteří letecké aliance nevyužívají. Práce čerpá z dostupných informací o leteckých aliancích, které jsou rozebrané v aspektech jednotlivých typů spoluprací. Zpracována je i historie a vývoj leteckých alianci s vyhlídkami do budoucna.
Globalizace a letecká doprava: strategie středoevropských klasických dopravců
Kořený, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kopačka, Ludvík (oponent)
Stejně jako se v důsledku globalizace mění svět, mění se i prostředí letecké dopravy. Letecké společnosti jsou nuceny se přizpůsobovat těmto změnám a volit nové strategie, které jim mají dopomoci k úspěšnému fungování. Cílem předkládané diplomové práce je, v souladu s jejím názvem, přiblížení, identifikace a vysvětlení procesů, které významnou měrou ovlivňují současnou podobu světa letecké dopravy s empirickým zaměřením na čtyři středoevropské klasické letecké společnosti. Postupně je probírána problematika globalizace a jejího vlivu na chování ekonomických aktérů, kterými letecké společnosti jsou, dále jsou osvětleny charakteristiky letecké dopravy a jejích součástí, popsáno její prostředí a chování leteckých společností a rozebrány nejnovější strategické trendy, ke kterým se klasické letecké společnosti v současnosti uchylují. Na teoretickou část navazuje část empirická, kde jsou kroky zkoumaných společností rozebrány a osvětleny. Na základě zjištěných teoretických principů fungování současných klasických (síťových) leteckých společností jsou dále formulovány hypotézy týkající se pravděpodobného chování a přijímaných strategií čtyř zkoumaných společností. To, zda stanovené hypotézy jsou zcela, popř. částečně potvrzeny, je diskutováno na konci empirické kapitoly. Klíčová slova: globalizace, letecká...
Determinanty ziskovosti leteckých tras v Evropské unii
Tománková, Ivana ; Lahvička, Jiří (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Práce se zabývá determinantami ziskovosti leteckých linek v Evropské unii a spolupracujících zemích. Vychází z předpokladu, že v dlouhém období je provoz letecké linky ukazatelem její ziskovosti, a prostřednictvím ekonometrických modelů ověřuje, zda a v jakém směru závisí provoz linky (či jeho absence) na socioekonomických a geografických vlastnostech trasy, charakteristikách leteckých sítí a na vzájemné spolupráci a konkurenci aerolinií. Ukazuje se, že ziskovost linky roste s počtem obyvatel koncových měst a naopak klesá s délkou trasy a relativní časovou náročností letecké dopravy oproti automobilové. Ziskovost letecké společnosti na lince je tím vyšší, čím významnější je její pozice na koncových letištích co do podílu na počtu letů, a také čím významnější je pozice jejích skupinových či aliančních partnerů. Přítomnost konkurentů působí mezi jednotlivými typy aerolinií asymetricky. Přínos práce k již existující literatuře podobného zaměření spočívá v rozšíření o spolupráci mezi leteckými společnostmi, zohlednění vlivu alternativní dopravy a využití dat z prostředí Evropské unie.
Letecké aliance
Korbel, Tomáš ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Bednář, Ladislav (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zhodnotit současné trendy v letecké osobní dopravě s pohledem na další směřování jednotlivých leteckých aliancí. Práce se detailně zaměřuje na vývoj národního dopravce ČSA a jeho rozhodování při začlenění do globálních aliance SkyTeam. Práce primárně čerpá z dostupných informací o leteckých aliancích, které jsou porovnávány ve vybraných aspektech a podle zvoleného kriteria důležitosti zobrazují svůj vliv na národního dopravce ČSA. Vývoj každé aliance je hodnocen za poslední dva roky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.