Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automatic Flight Control System Design for a Jet Aircraft
Greš, Daniel ; Novák, Jiří (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis is about creating an automatic flight control system for a jet aircraft, which will be able to sufficiently pilot this aircraft. This work is done mainly in MATLAB® and for visualized using the Unity® development platform.
Vývoj a současnost soustav Fly-By-Wire pro řízení letadel
Cuber, Dominik ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší na téma vývoje a současnosti systémů Fly-By-Wire (FBW) pro řízení letadel. V první části jsou popsány řídící plochy a přehled soustav řízení letadel. Hlavní část se zabývá systémem Fly-By-Wire, ve kterém jsou popsány princip, zákony řízení, výhody a základní prvky tohoto systému. Následuje vývoj systémů FBW a závěrečná část porovnává přístupy společností Airbus a Boeing k Fly-By-Wire. Celkově se práce snaží poskytnout přehled o FBW systémech, jejich vývoji a využití v moderním letectví.
Futuristic Aircraft Cockpit Design
Svorada, Slavomír ; Hanák, Jiří (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This work focuses on the historical development and current trends in the field of flight data visualization in the cockpit. Based on this analysis, a modern flight data visualization is proposed, which is subsequently implemented in a virtual reality-supported aviation simulation environment. The aim of the work was to create flight data visualization for Helmet-Mounted Display for aircraft capable of vertical takeoff and landing. The primary goal is to enhance the efficiency and safety of aviation through innovative visual means.
Numerical Analysis of the Lightning on Small Aircraft
Krutílek, David
This paper deals with numerical analysis of lightning stroke effects on aircraft. Computations are implemented by the use of the time-domain solver (FIT). Attention is turned to a simple model of a composite nose part of the airplane EV-55. The analysis of the model itself is performed for two fundamentally different basic conceptions of a possible protection against direct effects of lightning.
Historie civilního letectví 1970-2000
Sehnálková, Radka ; Bencalík, Karol (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je stručná a přehledná historie civilního letectví v rozmezí let 1970 až 2000. Pro tuto dobu je typický nástup velkých dopravních letounů, jenž jsou určeny pro dlouhé tratě a velký počet cestujících, avšak pozornost je věnována i letounům, které z kapacitních důvodů nepřepraví tak velký počet pasažérů. Práce je zaměřena na stručný popis jednotlivých letounů, rozdělených dle typu pohonu a výrobce.
Návrh zatahovacího podvozku pro letoun Z 143 LSi
Gregor, Jiří ; Vaněk, František (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem záměny stávajícího pevného podvozku cvičného a turistického letounu Z 143 LSi novým podvozkem typu VUT 100 v zatahovatelném systému. Úvodní kapitoly jsou věnovány popisu samotného letounu Z 143 LSi, jeho stávajícího podvozku a popisu zatahovatelného podvozku typu VUT 100. V další části jsou popsány možné varianty zástavby podvozku VUT 100 do letounu Z 143 LSi, které jsou kriticky zhodnoceny. Následuje výběr finálních variant pro zástavbu příďového a hlavního podvozku, pro které je vypracován konstrukční návrh v programu Catia V5. Součástí zástavby nového podvozku je remotorizace letounu pohonnou jednotkou Lycoming IO-390 a návrh nového motorového lože. Pro navržené řešení je vypracován nový hmotový rozbor s výpočtem centráží, nové případy pozemního zatížení, nová letová obálka zatížení a dodatečné případy zatížení nového motorového lože. Navržené motorové lože je zanalyzováno výpočetní metodou konečných prvků v programu MS Patran. Na závěr je navrženo možné schéma systému zatahování podvozku.
Základní geometrická koncepce letounu
Matějka, Pavel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis základních geometrických koncepcí letadel, rozbor jejich výhod a nevýhod z hlediska aerodynamického, konstrukčního a provozního. Vhodnost použití v jednotlivých kategoriích a nové trendy vývoje.
Údržba letadel
Phung, Nhu Binh ; Třetina, Karel (oponent) ; Finda, Jindřich (vedoucí práce)
Tato práce je shrnutím dosavadních znalostí dané problematiky a zhodnocením aktuálního stavu v procesu tvorby plánu údržby malého dopravního letounu i uvést charakteristiku a aplikovatelnost nedestruktivních metod kontroly pri údržbe letadel.
Zhodnocení systému prohlídek a oprav draků pro letouny ZLIN řady 26
Jančář, Milan ; Finda, Jindřich (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o způsobu provádění periodických prohlídek a oprav letounů ZLIN řady Z 26. Již z názvu této práce vyplývá, že jde o problematiku náročnou a velmi obsáhlou. Mým cílem tedy bylo přiblížit vybrané oblasti týkající se údržby daných letounů a navrhnout změny některých stávajících postupů údržby. V úvodu práce se krátce seznámíme s historií letounů ZLIN a jednotlivými typy z řady Z 226. V textu jsou dále uvedeny typy prohlídek, kterými během své životnosti letouny prochází. Postupy prohlídek a generálních oprav jsou detailně popsány a pro správnou představu také doplněny ilustracemi nebo fotografiemi. Následující kapitola se věnuje zhodnocení stávajících postupů aplikovaných při prohlídkách či generálních opravách letounu. Jejich optimalizaci se věnuje čtvrtá kapitola, ve které jsou navrženy možné úpravy těchto postupů. V poslední, páté kapitole, se práce věnuje možnostem prodloužení životnosti letounů ZLIN, která je v poslední době diskutována zejména s ohledem na fakt, že některé letouny této typové řady již dosáhly základního limitu stanovené životnosti, aniž by se vyskytovala vážná únavová poškození primární konstrukce draku.
Soustavy nepřímého řízení letadel
Kalný, Jan ; Trefilová, Helena (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem vybraných prvků v soustavách řízení letadel a jejich začleněním do těchto soustav. Uvedeny jsou rovněž požadavky předpisů na spolehlivost soustav řízení. Dále je práce zaměřena na současné trendy vývoje moderních soustav řízení. Závěrečnou část tvoří statistické srovnání letadel podle použitých soustav řízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.