Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulace kolektivního chování entit ve virtuálním světě
Vymazal, Tomáš ; Žák, Pavel (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tématem této práce je zhodnotit a porovnat možnosti řízení entit (agentů) ve virtuálním světě a jeden vybraný přístup realizovat ve formě programu. Pro implementaci byl vybrán přístup, kdy konečný automat, řídící agenta, podléhá evoluci pomocí genetických algoritmů. Tento přístup by měl přizpůsobit, případně vylepšit agentovo chování tak, aby odpovídalo zadaným požadavkům: zde např. aby se agent naučil težit zdroje ve virtuálním světě. Implementace je realizována pomocí modulu pro běh evoluce a pomocí modulu se 3d zobrazením, kde lze prohlížet chování agentů.
Trénování inteligentních agentů v enginu Unity
Vaculík, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout aplikace, které demonstrují sílu strojového učení pro tvorbu umělé inteligence ve videohrách. K řešení této problematiky je použita sada nástrojů ML-Agents, která umožňuje tvorbu inteligentních agentů v enginu Unity. Jednotlivé demonstrační aplikace jsou zaměřeny na různé scénáře využití této sady. Pro trénování je použito zpětnovazební a imitační učení.
Simulace vyjednávacích a argumentačních protokolů
Říha, Michal ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komunikací v multiagentních systémech, a to konkrétně vyjednáváním a argumentací. Jsou popsány protokoly pro argumentaci a vyjednávání, a je uveden modelový příklad jejich využití. Je popsán hierarchický model důvěry v kontextu, který slouží agentům k reprezentaci jejich představ o systému. Pro tyto agenty je pak navržen argumentační protokol, kterým jsou řešeny konflikty.
Plánování tras multirobotického systému v dynamickém prostředí
Dokoupil, Ladislav ; Veigend, Petr (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku prohledávání dynamického prostředí s využitím multiagentních systémů. Primárním výsledkem této práce je zapojení do soutěže MAPC2022, ale uplatnění lze nalézt v prohledávání neznámého prostoru za předpokladu omezené viditelnosti a zároveň neomezené vzdálenosti komunikace agentů. Po popsání současných možností řešení dané problematiky i s jejich omezeními je k implementaci zvolen algoritmus na bázi optimalizace mravenčí kolonie. Z údajů sbíraných při běhu programu s různými parametry byly následně vytvořeny přehledné grafy. Výsledkem práce je optimalizace platformy předchozího roku, lepší synchronizace agentů a až o polovinu lepší výsledky z pohledu množství prozkoumaného terénu oproti předchozímu řešení.
Plánování tras multirobotického systému v dynamickém prostředí
Dokoupil, Ladislav ; Veigend, Petr (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku prohledávání dynamického prostředí s využitím multiagentních systémů. Primárním výsledkem této práce je zapojení do soutěže MAPC2022, ale uplatnění lze nalézt v prohledávání neznámého prostoru za předpokladu omezené viditelnosti a zároveň neomezené vzdálenosti komunikace agentů. Po popsání současných možností řešení dané problematiky i s jejich omezeními je k implementaci zvolen algoritmus na bázi optimalizace mravenčí kolonie. Z údajů sbíraných při běhu programu s různými parametry byly následně vytvořeny přehledné grafy. Výsledkem práce je optimalizace platformy předchozího roku, lepší synchronizace agentů a až o polovinu lepší výsledky z pohledu množství prozkoumaného terénu oproti předchozímu řešení.
Trénování inteligentních agentů v enginu Unity
Vaculík, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout aplikace, které demonstrují sílu strojového učení pro tvorbu umělé inteligence ve videohrách. K řešení této problematiky je použita sada nástrojů ML-Agents, která umožňuje tvorbu inteligentních agentů v enginu Unity. Jednotlivé demonstrační aplikace jsou zaměřeny na různé scénáře využití této sady. Pro trénování je použito zpětnovazební a imitační učení.
Simulace kolektivního chování entit ve virtuálním světě
Vymazal, Tomáš ; Žák, Pavel (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tématem této práce je zhodnotit a porovnat možnosti řízení entit (agentů) ve virtuálním světě a jeden vybraný přístup realizovat ve formě programu. Pro implementaci byl vybrán přístup, kdy konečný automat, řídící agenta, podléhá evoluci pomocí genetických algoritmů. Tento přístup by měl přizpůsobit, případně vylepšit agentovo chování tak, aby odpovídalo zadaným požadavkům: zde např. aby se agent naučil težit zdroje ve virtuálním světě. Implementace je realizována pomocí modulu pro běh evoluce a pomocí modulu se 3d zobrazením, kde lze prohlížet chování agentů.
Simulace vyjednávacích a argumentačních protokolů
Říha, Michal ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komunikací v multiagentních systémech, a to konkrétně vyjednáváním a argumentací. Jsou popsány protokoly pro argumentaci a vyjednávání, a je uveden modelový příklad jejich využití. Je popsán hierarchický model důvěry v kontextu, který slouží agentům k reprezentaci jejich představ o systému. Pro tyto agenty je pak navržen argumentační protokol, kterým jsou řešeny konflikty.
Právní úprava postavení policejních agentů: Studie č. 5.293
Veselá, Hana
Práce se zabývá použitím institutu agenta ve vybraných zemích a jeho zakotvením v právním řádu. Srovnávány jsou evropské úpravy (agent kontrolor) s odlišnou úpravou ve Spojených státech (agent provokatér). Zvláštní část práce se zabývá relevantními rozsudky Evropského soudu pro lidská práva. Použití skrytého (tajného) vyšetřovatele - agenta se změněnou identitou patří mezi zvláštní vyšetřovací postupy, které podléhají zpřísněné kontrole. Jejich použití totiž zasahuje do soukromí osob, které jsou pomocí této metody vyšetřovány. Mezi zvláštní vyšetřovací prostředky patří nejenom použití agenta se změněnou identitou, ale také odposlechy, odposlechy telefonních hovorů, sledování dat v elektronickém styku (včetně jejich rozšifrování), a pod.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Začlenění agentových přístupů do komplexní metodiky popisu firemních procesů
Smolík, Jan ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Vojtáš, Peter (oponent) ; Bukovský, Ivo (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je integrace pojmů agentově orientovaných přístupů do komplexní metodiky pro popis procesů MMABP, která je vyvíjena na VŠE v Praze. V první části práce popisuje a vysvětluje agentově orientované přístupy pro popis procesů (i*/TROPOS, AOR, OOEM a ontologii UFO) a demonstruje je na případové studii. Metodika MMABP je následně s těmito přístupy srovnána a vyhodnocena. Z vyhodnocení vyplývá, že metodika je nekompletní vzhledem k agentovým pojmům plán, vykonání plánu, přání, záměr, závazek a nárok a rovněž k pojmům stabilní a nestabilní stav. Jako nepřesné jsou vyhodnoceny pojmy agent, cíl a byznys proces. Druhá část práce argumentuje a definuje rozšíření metodiky MMABP, které odstraňuje tyto identifikované nedostatky. Do metamodelu je doplněno vykonání plánu, což je záměrně vykonaná akce, která směřuje k naplnění cíle. Plán je pak obecným popisem tohoto speciálního typu akce. Agent je pak entita, která má nějaké cíle a je schopna konat plány. Novou definici získává byznys proces, který je něčím co popisuje plány jakožto předpisy akcí, co má nějaké cíle a co používá agenty ke konání akcí. Byznys proces tak již není specializací akce, jako tomu je v původní metodice MMABP. Práce rovněž specifikuje metodický postup, kdy jsou koncepty postupně převáděny z jednoho diagramu do druhého.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.