Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uložení rotorů turbodmychadel na plynových ložiscích
Sembol, Tomáš ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší zaměřenou na uložení rotoru turbodmychadel na plynových ložiscích. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. V první části je stručně shrnuta historie vývoje přeplňování spalovacích motorů. Druhá část popisuje základní principy fungování turbodmychadla a možnosti jeho regulace. Třetí část se zabývá konstrukcí jednotlivých částí i turbodmychadla jako celku. Čtvrtá část je věnována popisu konstrukce, technických řešení a aplikací aerodynamických ložisek. V páté a šesté kapitole jsou vysvětleny některé výpočtové a experimentální metody a v poslední kapitole je uveden výčet potřebných konstrukčních úprav stávajících turbodmychadel.
Uložení rotorů turbodmychadel na plynových ložiscích
Sembol, Tomáš ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší zaměřenou na uložení rotoru turbodmychadel na plynových ložiscích. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. V první části je stručně shrnuta historie vývoje přeplňování spalovacích motorů. Druhá část popisuje základní principy fungování turbodmychadla a možnosti jeho regulace. Třetí část se zabývá konstrukcí jednotlivých částí i turbodmychadla jako celku. Čtvrtá část je věnována popisu konstrukce, technických řešení a aplikací aerodynamických ložisek. V páté a šesté kapitole jsou vysvětleny některé výpočtové a experimentální metody a v poslední kapitole je uveden výčet potřebných konstrukčních úprav stávajících turbodmychadel.
Testování aerodynamického uložení turbodmychadla
Šimek, J. ; Kozánek, Jan ; Šafr, M.
Bylo v provozních podmínkách testováno aerodynamické uložení turbodmychadla s motorem o výkonu 100 kW a otáčkách 18000 ot/min.
Aerodynamické uložení pro velké rotační stroje
Šimek, J. ; Kozánek, Jan ; Šafr, M.
V r. 2003 bylo navrženo aerodynamické uložení rotoru turbodmychadla (TD) o výkonu 100 kW s provozními otáčkami 18.000 min-1. V r. 2004 bylo uložení TD vyrobeno a byla provedena první etapa zkoušek. Proběhl další zkušební běh, při němž byly získány nové poznatky o provozních vlastnostech aerodynamických ložisek velkých rozměrů.
Provozní zkoušky rotoru na aerodynamických ložiskách
Vaník, J. ; Šafr, M. ; Šimek, J. ; Kozánek, Jan ; Veselý, Jan
A high-speed synchronous electric machine has been modified to run on contactless aerodynamic bearings designed and manufactured within this project. The experience gained during putting the motor in operation at the Institute of Thermodynamics is described and the first results from the test runs at speeds up to 50,000 rpm (basic diagnostic measurement of rotor relative vibration and subsequent spectral identification) are presented.
Design of aerodynamic Tilting-pad journal bearings and corresponding dynamical experiments
Šimek, J. ; Kozánek, Jan ; Šafr, M.
In this paper the design of aerodynamic tilting-pad journal bearings is presented and corresponding dynamical experiments are proposed. The experimental test stand with HF electric motor will be built at Institute of Thermomechanics, Czech Academy of Sciences, Prague. The rotor and pad vibrations will be measured. The vibrational data analysis will enable spectral and moda lidentification of this rotor-bearings system.
Pohyb rotoru ve dvou bezdotykových ložiskách
Půst, Ladislav ; Kozánek, Jan ; Veselý, Jan
Jsou zkoumány dva typy bezdotykových ložisek - pasivního magnetického a aerodynamického ložiska. Numerické řešení 6-ti diferenciálních rovnic umožňuje studovat vliv váhy rotoru a rázů v bezpečnostním ložisku na dynamickou odezvu nevyváženého rotoru. Je navržena a ověřena nová metoda měření a vyhodnocení pohybu výkyvných segmentů v aerodynamickém ložisku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.