Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Blender Add-on For Conversion of Nodes to Vector Graphics
Dráber, Filip ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
This project proposes and implements a Blender add-on which lets the user export on-demand vector representations of the Node graphs they have created within the editor. The technical report delves into the technical aspects of both Blender's internal representation as well as features of the Scalable Vector Graphics format (SVG) which are used to produce the vector representation. It showcases how the add-on describes various Node types and streamlines their representation. Finally, it evaluates the usability and performance of the add-on, which has already been used in an academic environment at time of writing.
Locus Map Extension for Communication between Units on the Battlefield
Bukas, Jozef Michal ; Rychlý, Marek (oponent) ; Hranický, Radek (vedoucí práce)
There are many battlefield management systems, but they are not available to the general public. However, many user bases could use such a system. For example, milsim enthusiasts, emergency services, or hunters during organized hunts. This bachelor's thesis aims to create an open-source extension of the battlefield management system for the Locus Map application. The client has been implemented as an Android application that uses the Locus API to integrate into the Locus Map application, which complements the client with a map and map-related features. The system uses a client-server architecture where the communication between server and client uses the WebSocket protocol for near-instantaneous data propagation from the server to the clients. Finally, the system has been tested directly in action, for example, at a two-day airsoft event.
Blender Plugin for Generating Traditional Korean Furniture
Wandrol, Vít ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to create an add-on for the Blender platform that will enable procedural generation of traditional Korean furniture. This work is intended to address the lack of freely available solutions. The furniture models are implemented as Geometry Node modifiers. Furniture can have many variations of it's parts, resulting in a large number of unique models. The plugin includes several procedural wood materials for the furniture. The add-on can also generate ornaments using a formal grammar and the Blender API. The resulting extension has been published and is available for free.
Presentations Making Blender add-on
Telmanik, Ronald ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create a tool that allows Blender users to create slide-based presentations. This process can be time-consuming caused by the complexity of Blender. Hence, to eliminate this issue an add-on is proposed. This add-on implements a set of tools to support the creation and later rendering the presentation in real-time. The final source code for the add-on is publicly available on GitHub.
Sémantická anotace formátu OpenDocument
Nakládal, Jan ; Šperka, Svatopluk (oponent) ; Schmidt, Marek (vedoucí práce)
V této práci je obsažena analýza, návrh a implementace aplikace jako rozšíření pro kancelářský balík OpenOffice.org. Tato aplikace umožňuje zobrazit uživateli metadata formátu RDF nacházející se v textovém obsahu a jejich editaci. Využitím této funkcionality můžeme zobrazit podrobnější informace, o lidech, místech nebo předmětech zmíněných v dokumentu a vložit je přímo do dokumentu samotného. Praktickým využitím jsou například kontaktní  informace o osobě zmíněné v textu.
Blender add-on pro generování astronomických objektů
Hlávka, Marek ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Metody procedurální modelování značně ulehčují proces modelování 3D objektů napodobujících prvky reálného světa, který je potřeba provádět čím dál tím efektivněji. Tato práce se zabývá procedurálním modelováním vesmírných objektů a jejich úpravou. Také se zabývá návrhem, implementací a publikování add-onu do open-source program Blender, který modelování těchto objektů umožnuje. Add-on je implementován v jazyce Python za pomocí Blender API. Blender je díky tomu rozšířen o rozhraní pro rychlé a pohodlné generování vesmírných objektů. Publikovaný add-on je dostupný open-source.
Blender add-on pro vizualizaci dat
Doležal, Zdeněk ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
S rostoucím zájmem o vizualizační techniky se nabízí možnost rozšíření již existujícího software pro 3D počítačovou grafiku o tvorbu vizualizací. Práce se zabývá vizualizací dat obecně, výběrem vhodných vizualizací, návrhem, vytvořením a zveřejněním add-onu pro vizualizaci dat do open-source programu Blender. Blender je díky této práci rozšířen pomocí Python API o rozhraní pro načtení dat a generování běžné používaných grafů. Publikovaná implementace byla zhodnocena uživatelským průzkumem a je dostupná open-source.
Blender Plugin for Erosion
Urgoš, Peter ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor thesis covers the topic of terrain erosion. The goal is to design and implement add-on for 3D graphics editor Blender, enabling erosion of objects. Resulting tool offers methods of thermal and hydraulic erosion with user configurable parameters of the simulation.
Blender Add-on for Generation of 3D Mathematical Equations
Strenková, Katarína ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to create a Blender add-on, which makes the creation of 3D mathematical equations easier for users. Unlike alternative solutions, equations consist of individual editable text objects. The input data are entered in the mathematical notation of the Latex language. They are later analyzed using lexical and syntax analysis. When no faults are found, the specified mathematical equation is generated in a 3D environment. The final add-on is functional with the support of main Latex commands and is intended for public use.
Blender add-on pro procedurální generování mostů
Kučerová, Alžběta ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat rozšíření pro platformu Blender, které za pomoci procedurálního přístupu usnadní tvorbu trojrozměrných modelů mostů. Oproti ostatním již existujícím řešením umožňuje generování více typů konstrukcí. Zároveň umožňuje sestavovat části mostů z objektů uživatele či z nabídky modelů poskytovaných doplňkem samotným. Procedurální tvorba geometrie je implementována systémem Geometry Nodes, který poskytuje oproti tradičnímu modelování mnoho výhod. Výsledný add-on byl publikován a je dostupný online pro volné použití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.