Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Třetí role univerzity - Od elitního k masovému vzdělávání
Voborská, Jasmína ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Tesárek, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Třetí role univerzity - od elitního k masovému vzdělávání" se zabývá konceptem masifikace v terciárním vzdělávání a vlivu masifikace vzdělávání na obor sociologie na Fakultě sociálních věd v Praze a Fakultě Filozofické v Praze. Cíl bakalářské práce je zjistit a následně porovnat, jakým způsobem reflektují tyto dvě skupiny studentů změny spojené s masifikací a jak tyto změny ovlivňují jejich motivaci a postoj ke studiu. Výchozím konceptem bakalářské práce je již zmíněný koncept masifikace, díky kterému je možné částečně analyzovat změny na vysokých školách spojené s expanzí a navyšováním počtu studentů, které ovlivňují nejen postoj studentů ke vzdělání, ale také jejich samotnou motivaci ke studiu. V teoretické části bakalářské práce se zabývám obecným vysvětlením konceptu masifikace a jeho působení na obor sociologie vyučovaný na Fakultě sociálních věd v Praze a Fakultě Filozofické v Praze. V empirické části popisuji výzkumný design práce a následnou analýzu získaných dat. Pomocí analýzy polostrukturovaných rozhovorů se studenty dvou pražských fakult zodpovídám, zdali změny spojené s masifikací mají vliv na studenty sociologie a zdali se liší motivace ke studiu mezi studenty sociologie na Filozofické fakultě a Fakultě sociálních věd. Závěry analýzy přinesly zjištění, že změny v...
Solidarity Academies in Turkey: An analysis of academic activism, parrhesia, and commoning practices
Demirkır, Öykü ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent)
Výzkum se snaží interpretovat akademický aktivismus "Akademiků pro mír" v Turecku. Tvrdí, že vznik "Akademiků pro mír" je reakcí na vzájemné propojení neoliberální a autoritářské ideologie. Autorka se domnívá, že "Akademici pro mír" budují sítě solidarity založené na kritice a praktikách mluvení pravdy. Solidární (alternativní) akademie v Turecku jsou počátkem této angažovanosti v solidaritě, přizpůsobení se, aktivistické pravdě a parrhesii a objevují se jako jevy, které s sebou nesou prefigurativně-institucionální praktiky. Diplomová práce přichází s myšlenkou, že Solidární akademie lze hodnotit jako "hraniční linii", která kultivuje naše chápání "obecných statků" a "praktik sdílení".

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.