Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj základních pohybových schopností dětí předškolního věku, prostřednictvím her s atletickou tématikou
Fink, Vilém ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku prostřednictvím her s atletickou tématikou. V teoretické části blíže specifikuji období předškolního věku, pohybové schopnosti - koordinaci, sílu, rychlost a vytrvalost. Věnuji se zde také specifikům sportovní přípravy v předškolním věku a atletice jako takové. V praktické části jsem vytvořil soubor her s atletickou tématikou. Hry jsou zaměřené na rozvoj pohybových schopností a dovedností - běhu, skoku a hodu. Tyto hry jsem ověřil v praxi a hodnocení z toho vyplývající v praktické části uvádím. Součástí praktické části diplomové práce je také experiment, ve kterém zjišťuji úroveň motorické výkonnosti dětí předškolního věku na počátku a po ukončení experimentu.
Žák se syndromem ADHD ve školní družině v rámci inkluzivního vzdělávání
DAŇHELOVÁ, Martina
DAŇHELOVÁ, M. Žák se syndromem ADHD ve školní družině v rámci inkluzivního vzdělávání. České Budějovice 2019. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce P. Samcová. Cílem bakalářské práce je popsání a zhodnocení současné problematiky inkluzivního vzdělávání v rámci volnočasových aktivit (školní družina). Jaké podmínky jsou nabízeny současnou legislativou, nutnost komunikace pedagoga volného času s rodiči žáka, spolupráce ze strany učitele s pedagogem volného času. Teoretická část práce je zaměřena na cíle a obsah práce ve školní družině, ovlivňování volného času u žáků mladšího školního věku. Zabývá se hrou ve školní družině - funkce hry a její význam, dělení her. Bakalářská práce popisuje možné začlenění žáka se syndromem ADHD do kolektivu prostřednictvím herních aktivit - hra jako prostředek komunikace se žákem s ADHD. V teoretické části je také vymezen pojem ADHD, jeho projevy a příznaky. Praktická část práce se zabývá kazuistikou - popisuje žáky s různými projevy ADHD z praxe, různé přístupy rodičů a následný vliv na žáka, informovanost ze strany zákonných zástupců, třídních učitelů a spolupráce s poradnou.
Rozvoj základních pohybových schopností dětí předškolního věku, prostřednictvím her s atletickou tématikou
Fink, Vilém ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku prostřednictvím her s atletickou tématikou. V teoretické části blíže specifikuji období předškolního věku, pohybové schopnosti - koordinaci, sílu, rychlost a vytrvalost. Věnuji se zde také specifikům sportovní přípravy v předškolním věku a atletice jako takové. V praktické části jsem vytvořil soubor her s atletickou tématikou. Hry jsou zaměřené na rozvoj pohybových schopností a dovedností - běhu, skoku a hodu. Tyto hry jsem ověřil v praxi a hodnocení z toho vyplývající v praktické části uvádím. Součástí praktické části diplomové práce je také experiment, ve kterém zjišťuji úroveň motorické výkonnosti dětí předškolního věku na počátku a po ukončení experimentu.
Totalitní kýč a underground. Sémiotický model.
Kubíček, Jan ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Špirit, Michael (oponent)
Důsledkem sémiotické totalizace veřejného života v totalitních společnostech jsou radikální změny v systému sociálních, estetických, etických a jazykových norem. Tento systém popisujeme v části Totalitní kýč v kapitolách Totalita, Kýč, Historie, Umění, Jazyk, Estetika a Mýtus. V části Underground interpretujeme totální realismus a trapnou poezii Egona Bondyho a Iva Vodseďálka jako modelovou reakci na podmíky totalitní společnosti. Zavádíme pojem totální poezie. Klademe si otázku, čím je totální poezie, není-li uměním a postupně nacházíme jedenáct odpovědí: 1. souborem apokryfních textů socialistického realismu, 2. hrou na umění, 3. kulturou ve znamení zrodu, 4. metodou fenomenologické redukce, 5. jazykovou hrou, 6. dekonstrukcí mýtu, 7. zaujímáním herní pozice v totalitní společnosti, 8. mýtem, 9. sémiotickou očistou realizovanou skrze sémiotické běsnění, 10. zeznakověním skutečnosti a zeskutečněním znaku, 11. výzvou ke hře. Nakonec se pokoušíme o vymezení totální poezie ve vztahu k avantgardě, modernímu umění a postmoderně. V kapitole Kýč a underground činíme trojí: 1. rekapitulujeme recepci díla Egona Bondyho a Iva Vodseďálka, 2. prozkoumáváme určité filozofické a politické souvislosti a paralely totalitního kýče a totální poezie, 3. uvádíme teoretické poznání totální poezie v souvislost se...
Využití pedagogiky zážitku při integraci osob s tělesným postižením
PODZIMKOVÁ, Petra
Práce se zabývá možnostmi integrace osob s tělesným postižením prostřednictvím pedagogiky zážitku. Je rozdělena do tří tématických částí. První částí je vymezení pojmů, kde jsou charakterizovány pojmy {\clqq}osoba se zdravotním postižením``, {\clqq}integrace``, {\clqq}zážitková pedagogika``. Druhá část se zabývá fenoménem zážitkové pedagogiky, historií, cíli a principy, spektrem zážitkově pedagogických aktivit , seznamuje s tím, co je to zážitkový kurz a zdůrazňuje důležitost hry v lidském životě. Nejdůležitější částí práce je část třetí, která se zabývá přímo využitím pedagogiky zážitku při integraci osob s postižením. Je zde představena historie a současnost integračních zážitkových kurzů jak v České republice, tak v zahraničí, charakterizována specifika integrace osob s tělesným postižením a naznačena metodika, příprava a realizace integračních zážitkových kurzů. Východiska této práce mohou být základem pro zpracování ucelené metodiky využití pedagogiky zážitky při integraci osob s tělesným postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.