Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sdílení ekonomických informací a znalostí ve vztahu k rozvoji informačně-komunikačních technologií (ICT)
Dlouhý, Vladimír ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
(česky) Diplomová práce je zaměřena na problematiku sdílení informací a znalostí v informační společnosti se zvláštním zřetelem na oblast ekonomických informací využitelných pro účely podnikového řízení. Zvýšená pozornost je věnována rozvoji a efektivnímu využívání informačních a komunikačních technologií (ICT). V úvodních kapitolách je vymezen vztah mezi informační ekonomikou a ekonomií informací, zmíněna je klíčová role informačního a znalostního managementu, včetně strategického významu podnikových informačních systémů a dalších nástrojů sloužících ke zkvalitňování podnikových informačních procesů. Podrobněji jsou charakterizovány disciplíny Competitive Intelligence (CI) a Business Intelligence (BI), nastíněno je základní členění informačních zdrojů pro jejich realizaci. V závěrečných částech práce jsou popsány a porovnány vybrané informační zdroje ekonomických informací využívané v praxi pro účely podnikového řízení, a to včetně doporučení a zhodnocení aktuálních trendů v CI oblasti [Autorský abstrakt].
Znalostní ekonomika a vzdělávání v ČR
Březinová, Radka ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Cílem diplomové je přiblížení problematiky znalostní ekonomiky a s ní související vzdělanost společnosti. Kritériem hodnocení je stávající stav znalostní ekonomiky, která je úzce spjata s historickým vývojem vzdělávání. Předmětem práce bude komparace úrovně a znalosti ve všech ekonomických aktivitách. Součásti práce bude mimo jiné i pohled na znalostní ekonomiku a vzdělávání v mezinárodním kontextu. Dále i zamyšlení nás pojmem znalostní ekonomika, potřeba vzdělávání. Tyto dva pojmy budou dány do souvislosti s problematikou konkurenceschopnosti organizaci a státu. Část práce bude věnována používání Indexu znalostní ekonomiky. Cílem práce bude tedy zhodnocení vlivu znalostní ekonomiky z různých úhlů pohledu.
Znalostní ekonomika a vzdělávání v ČR
Březinová, Radka ; Šrédl, Karel (vedoucí práce)
Cílem diplomové je přiblížení problematiky znalostní ekonomiky a s ní související vzdělanost společnosti. Kritériem hodnocení je stávající stav znalostní ekonomiky, která je úzce spjata s historickým vývojem vzdělávání. Předmětem práce bude komparace úrovně a znalosti ve všech ekonomických aktivitách. Součásti práce bude mimo jiné i pohled na znalostní ekonomiku a vzdělávání v mezinárodním kontextu. Dále i zamyšlení nás pojmem znalostní ekonomika, potřeba vzdělávání. Tyto dva pojmy budou dány do souvislosti s problematikou konkurenceschopnosti organizaci a státu. Část práce bude věnována používání Indexu znalostní ekonomiky. Cílem práce bude tedy zhodnocení vlivu znalostní ekonomiky z různých úhlů pohledu.
Podniková kultura ve vybraném podniku
BENEŠOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce je zaměřena na charakteristiku a analýzu podnikové kultury ve vybraném podniku. Dimenze podnikové kultury byly zjištěny na základě dotazníku VSM 94 a doplněny pozorováním a osobními rozhovory. V teoretické části je vysvětlena definice podnikové kultury a její pojetí z pohledu Geerta Hofstedeho. Následná případová studie byla zpracována v praktické části. Tato část byla založena na základě současné podnikové kultury vybraného podniku. V již zmiňované druhé části práce jsou přiblíženy příčiny a aktuální stav současné podnikové kultury. Hlavním cílem této práce bylo doporučit potřebné kroky k nastolení a udržení požadované změny zlepšující současnou praxi.
Motivace, stimulace a její vliv na řízení podniku
HUMŇALOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce byla analýza stavu motivace a stimulace ve vybraném podniku, jeho vlivu na současné řízení a návrhy opatření vedoucí k žádoucímu stavu v této činnosti. Analýza byla provedena u podniku CVP Gavanika s. r. o., která se zabývá povrchovou úpravou kovů a na českém trhu působí již od roku 1992. Základem pro posouzení tohoto stavu byly informace plynoucí z dotazníkového šetření a k dalšímu doplnění potřebných údajů byly rovněž použity neřízené rozhovory s vedením výše uvedeného podniku. Toto šetření se realizovalo ve všech provozech podniku včetně jeho sídla a osloveny byly dvě kategorie zaměstnanců - řadoví pracovníci a management. Získaná data byla následně zpracována příslušnými metodami a po utřídění a analýze těchto dat a informací byla provedena deskripce, komparace a celkové zhodnocení vlivu motivace a stimulace na současné řízení podniku. V závěru diplomové práce došlo k syntéze zobecněných poznatků v podniku a byly vypracovány návrhy pro praxi, které by měly směřovat k žádoucímu stavu v této oblasti. Pro vedení podniku byla u obou kategorií zaměstnanců navržena doporučení na zlepšení současného stavu v otázkách poskytování pochval a uznání, zvládání stresu, zapojení pracovníků do rozhodovacích procesů, vzdělávání, informovanosti, komunikaci, využívání zpětné vazby, vztahů a spravedlnosti na pracovišti či posilování podnikové kultury.
Rozvoj osobnosti manažera a celoživotní učení ve znalostní ekonomice
KOREŠOVÁ, Pavla
Cílem diplomové práce je analýza přístupů k rozvoji osobnosti manažera v souvislosti s celoživotním učením v trendech znalostní ekonomiky, včetně konkrétních návrhů žádoucího směru pro současnou praxi. Výzkum byl zaměřen jak na vlivy, které působí na osobnost manažera, tak i na jeho vlastní názory a preference. Důležitým faktorem bylo i zaměření se na otázky, které byly použity pro výzkum v bakalářské práci a umožnily porovnat odpovědi v rozmezí dvou let. Výsledné závěry tudíž mohou naznačovat pravděpodobný budoucí vývoj řešené problematiky. Na výzkumu se podílelo 160 manažerů. Byli členěni do čtyř odvětví - organizace veřejné správy, organizace finančních služeb, organizace cestovního ruchu a výrobní organizace. První metodou sběru dat byla zvolena kvantitativní metoda sběru dat - dotazování pomocí dotazníkového šetření. Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou kategorii a zpracována do tabulek a grafů. Následovaly dílčí výsledky a diskuze k jednotlivým otázkám. Jako druhá, kvalitativní metoda sběru dat byl zvolen částečně strukturovaný rozhovor, vycházející z dotazníku. V průběhu částečně strukturovaného rozhovoru kladla tazatelka důraz především na odůvodněnou osobní spokojenost či nespokojenost manažera v organizaci i v rámci odvětví, zohlednila poznámky, které manažeři měli ke konkrétním otázkám, především zajímavé názory, návrhy zlepšení a vlastní poznatky.
Faktory stresu plynoucího z profese
SOUKUPOVÁ, Nikola
Cílem bakalářské práce byl průzkum stresových faktorů v odděleních organizací zabývajících se kontaktem se zákazníky a návrhy změn. K zjištění výsledků byly použity neřízené rozhovory, doplněné pozorováním a dotazníkové šetření se zaměstnanci. Dotazníkové šetření bylo zaměřeno jak na hodnocení stresových faktorů na pracovišti zaměstnanci, tak na jejich znalosti základních možností psychohygieny a relaxace. Samotné neřízené rozhovory a pozorování posloužilo zejména k diskusi u zpracování jednotlivých otázek v dotazníku.Zaměstnanci byli v kontaktu se zákazníky různými formami osobního prodeje,tváří v tvář a prostřednictvím médií.Dotazníky byly vyplněny 232 respondenty.Po souhrnu výsledků vyplynuly nejvýznamnější stresory na pracovišti, mezi které patří např. kontakt se zákazníky, pracovní podmínky,nadřízení, strach z nesplnění úkolu, časový tlak, špatný pracovní kolektiv atd.Z výsledků dále vyplynulo, že pracovní stres ovlivňuje chod organizace na všech jeho úrovních. Tento stres může mít negativní vliv na služby poskytované zákazníkům, pracovní výkonnost a kvalitu odvedené práce vůbec.
Podniková kultura ve vybraných podnicích
ZIKMUNDOVÁ, Jana
Cílem této diplomové práce, která má název Podniková kultura ve vybraných podnicích, bylo specifikovat rozhodující dimenze podnikové kultury, provést jejich analýzu a navrhnout změny ve vybraných podnicích. Zkoumanými podniky byly Pleas, a. s. a TKZ Polná, spol. s r. o.
AUDIT VZDĚLÁVACÍHO STŘEDISKA VE VYBRANÉM PODNIKU
KOCOURKOVÁ, Markéta
Tato práce obsahuje teoretické vymezení znalostní společnosti, rozvoje lidského kapitálu a vzdělávání. V druhé části jsou zanalyzována data ze sledovaného období 2008 - 2012 doplněná o standardizované a nestandardizované rozhovory, zjevné zúčastněné pozorování a dotazníkové šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.