Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
William Faulkner as a Short Story Writer of the American South
ŠVOJGROVÁ, Tereza
Diplomová práce se v úvodní kapitole bude věnovat charakteristice literatury amerického Jihu, bude se snažit vytyčit její hlavní témata (historie regionu, význam rodiny, život v malé komunitě, náboženský aspekt a vnitřní konflikt jedince s náboženstvím, smysl pro spravedlnost, smysl pro humor a další). V přehledu autorů literatury amerického Jihu se pokusí charakterizovat společné rysy jižanské prózy a stanoví přibližné hranice regionu amerického Jihu s ohledem na "jižanství" uvedených autorů. Jádrem práce bude interpretační analýza povídek Williama Faulknera: A Rose for Emily, Red Leaves, Dry September, That Evening Sun, Mountain Victory a Barn Burning. Na základě analýzy společných rysů povídkové tvorby autora bude práce zkoumat Faulknerův vztah k americkému Jihu a odraz těchto témat v autorově románové tvorbě. Součástí práce bude kapitola věnovaná žánru grotesky a literární kategorii American Gothic.
Telling Community in William Faulkner's A Rose for Emily: A Case Study in Narrative Technique
Krtička, Filip ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Matthews, John Thomas (oponent)
Tato diplomová práce poskytuje detailní analýzu nejslavnější povídky Williama Faulknera "Růže pro Emily." Zaměření práce je motivováno tím, co vidím jako ústřední téma povídky: komunita a její fungování. Tím, že posunuji důraz z hlavní postavy na vypravěče, chci "opravit" způsob jakým je vnímána tato povídky, jejíž renomé je založeno především na "šokujícím" či "gotickém" aspektu. Užitá metodologie je vybrána se zřetelem na navrhovanou interpretaci. K textu přistupuji skrze naratologii. K rozboru neobvyklého vypravěče "Růže pro Emily" mi slouží naratologický koncept "kolektivního vyprávění." Dalším důležitým teoretickým rámcem použitým k interpretaci povídky je interdisciplinární koncept "kolektivní paměti". Některé sociologické koncepty komunity jsou též rozebírány. V úvodní kapitole se zabývám především konceptem "osoby" ve vyprávění a argumentuji proti tradičnímu rozdělení na vyprávění v první a třetí osobě. V druhé kapitole poskytuji úvod do narativní techniky kolektivního vyprávění. Třetí kapitola je detailním čtením "Růže pro Emily" v kontextu kolektivního vyprávění. Nejprve identifikuji vypravěče jako ve své podstatě kolektivního a vymezuji komunitu, ze které sestává tím, že se zabývám jeho epistemologickým ohraničením. Za druhé, strukturu vyprávění analyzuji jako "achronickou" a spojuji ji...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.