Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz návrhářky Viviene Westwood: Aktivismus vs. Branding
Suntychová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickým zmapováním působení britské módní návrhářky Vivienne Westwood se zaměřením na vztah mezi jejími aktivistickými projevy a budováním značky (brandingem). Klade si za cíl analyzovat diskurzivní praktiky a rozkrýt významy, jež formují mediální obraz návrhářky. Westwood se velmi výrazně angažuje v oblasti politických, sociálních a environmentálních témat. Proslula svými kritickými postoji vůči establishmentu, konzumní společnosti či ekonomickému systému. Stála u zrodu punku a pomohla definovat jeho vizuální identitu. Patří k výrazným propagátorům udržitelné módy, což reflektuje její slavný citát "kupujte méně, vybírejte pečlivě, ať to vydrží". Na druhou stranu ovšem vybudovala globální módní značku s obratem přes 40,7 milionu liber v roce 2017 a sama se tak stala předmětem kritiky kvůli rozporuplnosti vlastní činnosti. Někteří kritici upozorňují například na to, že veřejnost nabádá k omezování spotřeby, ale pod svým jménem provozuje globální síť obchodů. Z metodologického hlediska práce vychází z kvalitativního výzkumu, konkrétně z kritické analýzy diskurzu, jejíž mechanismy pomáhají odhalit mocenské vztahy a uvést problematiku do širšího kontextu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.