Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Oligopolní konkurence na vybraném segmentu trhu
Daněk, Lukáš ; Svoboda, Roman (vedoucí práce) ; Severová, Lucie (oponent)
Trh telekomunikačních služeb je v současném Česku i celosvětově jedním z rozhodujících ale také nejvýnosnějších odvětví globalizovaných ekonomik. Na trhu mobilní komunikace v České republice nyní působí mnoho subjektů, jeho vývoj však určují pouze tři síťoví operátoři a regulátor trhu, Český telekomunikační úřad. Hlavními poskytovateli mobilních telefonních služeb v ČR jsou společnosti TMobile, O2 a Vodafone (94 % trhu v ČR). Méně významné místo na trhu obsazují virtuální operátoři, jejichž tržní síla je však poměrně malá a nedokáží se proto výrazně prosadit v podmínkách oligopolní konkurence na domácím trhu. Uvedené skutečnosti tak odpovídají modelu oligopolního trhu s dominantní formou a konkurenčním okrajem, který je v ČR tvořen dvěma silnějšími firmami a početnou skupinou virtuálních operátorů, kteří však tvoří pouze 6 % trhu. Uvedená (oligopolní) struktura trhu mobilní komunikace trhu v ČR se proto jeví jako dlouhodobě stabilní; v pozici dominantní firmy však může eventuálně dojít časem k vystřídání vedoucí firmy TMobile firmou O2.
Regulace trhu mobilní komunikace v ČR
Prusenovská, Pavla
Tato bakalářská práce se věnuje analýze mobilního trhu v ČR. Součástí práce je zhodnocení cenové konkurence na trhu a její dopad na českého spotřebitele. Je popsána současná situace na tomto trhu se zaměřením na vstup virtuálních operátorů do odvětví. Závěr práce dává doporučení vedoucí ke zmírnění negativních dopadů na českého spotřebitele.
Virtuální operátor jako nový typ poskytovatele telekomunikačních služeb zákazníkům.
Štěpán, Marek ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Hofrichter, Kamil (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat a charakterizovat postupové kroky, podle nichž je možné založit virtuálního operátora. V první fázi je virtuální operátor charakterizován z hlediska funkčního a jako inovace. Český trh je cenově porovnán se zahraničím, je analyzováno vnější okolí, analyzován trh telekomunikací podle konkurence a podle vývojových trendů. Jsou identifikovány příležitosti na trhu telekomunikací v České republice. Je proveden projekt založení nového virtuálního operátora. Závěrem práce je stanovení univerzálního postupu vedoucímu k reálnému založení virtuálního operátora.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.