Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hilma af Klint v kontextu abstraktního umění první poloviny 20. století
MOTLOVÁ, Petra
Cílem této bakalářské práce bylo prozkoumat a přiblížit tvorbou švédské malířky Hilmy af Klint, která se řadí mezi průkopníky abstraktního umění. Mezi další představitele abstraktního umění patří František Kupka, Vasilij Kandinskij a Kazimír Malevič. V úvodu práce je proto u posledních třech zmiňovaných stručně popsán jejich život, dílo a umělecký směr ve kterém tvořili. Primárně se však práce zaměřuje na vytvoření uměleckého popisu života a díla Hilmy af Klint, skupinu The Five a také na popis a analýzu významných souborů a děl autorky. Kvůli dotvoření komplexního kontextu tvorby Hilmy af Klint, práce popisuje období, ve kterém autorka tvořila. Je zde popsán význam tohoto období a práce rovněž představuje několik uměleckých stylů, jež ovlivnily tvorbu sledované autorky. Primárně se jedná o styly patřící do abstraktního umění 1. poloviny 20. století.
Barevný kontrast a jeho význam ve vizuální kultuře
MASOJÍDKOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické tvůrčí. Předmětem teoretické části je význam barevného kontrastu ve vizuální kultuře, zejména ve volné umělecké tvorbě. Čtenáři jsou v této práci představeny písemné teze o barvách významných umělců 20. století. Praktická část čerpá z teoretických poznatků. Cílem praktické části je vlastní vizuální interpretace barevného kontrastu.
Organická kompozice v abstraktním malířství, literatuře a hudbě 20. století
Mücková, Kristýna ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Magisterská diplomová práce "Organická kompozice v abstraktním malířství, literatuře a hudbě 20. století" si klade za cíl formou výkladu zmapovat postupný proces osvobozování výrazových prostředků v malířství, literatuře a hudbě 20. století. Popisuje emancipaci obrazu ze závislosti na předmětné podobě skutečnosti, konkrétně na Kandinského cestě k abstraktnímu expresionismu, v hudbě zmiňuje cestu Arnolda Schönberga k volné atonalitě a v literatuře techniku proudu vědomí Jamese Joyce. Druhá část práce se zabývá různými projevy organické kompozice po 2. světové válce - akční a informální malbou v USA a Evropě a její kvalitativní proměnou. Rámcově také představí hudební i literární paralelu organického principu řádu- aleatorickou hudbu Earla Browna a Johna Cagea a spontánní psaní Jacka Kerouacka. Zasazuje vybrané umělce do společensko-kulturního kontextu doby. Výsledkem je ucelený obraz vývoje organické kompozice ve 20. století, který může sloužit jako informační zdroj pro učitele. Didaktická část diplomové práce poukáže na možné využití tématu ve školním prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.