Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Essays on International Migration
Adunts, Davit ; Mittag, Nikolas Karl (vedoucí práce) ; Elsner, Benjamin (oponent) ; Dinkelman, Taryn (oponent)
Tato práce zkoumá vliv mezinárodní migrace na tvorbu lidského kapitálu v zemích původu. První kapitola zkoumá krátkodobý vliv nepřítomnosti otců v důsledku cirkulační migrace na vytrvalostní schopnosti dětí, které zůstaly v zemi původu. Na základě exogenní variability v načasování návratové migrace vyvolané bilaterálními migračními zákony mezi Ukrajinou a Polskem ukazuji, že nepřítomnost otců v důsledku cirkulační migrace negativně ovlivňuje vytrvalostní dovednosti dětí, které zůstaly na Ukrajině. Tento výsledek není vysvětlen kognitivními dovednostmi a je robustní při zahrnutí fixních efektů školy a třídy. Druhá kapitola (společně s Bohdanou Kurylovou) zkoumá dopad mezinárodních migračních příležitostí na složení kvalifikací v zemích původu na základě změn migračních příležitostí vyvolaných liberalizací vízového režimu mezi zeměmi EU a Ukrajinou. Naše výsledky naznačují, že větší možnosti emigrace do zemí EU zvýšily pravděpodobnost, že si ukrajinští středoškoláci zvolí předměty, které s větší pravděpodobností povedou k mezinárodně přenositelným dovednostem. Nenašli jsme žádné důkazy o tom, že by větší možnosti emigrace do EU významně ovlivňovaly výsledky studentů nebo pravděpodobnost neúspěšného složení zkoušek z předmětů, které povedou k mezinárodně přenositelnějším dovednostem. To naznačuje, že...
Modely financování školství a jejich vliv na výsledky studentů
Kostrhoun, Tomáš ; Vozárová, Pavla (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Tato kvalifikační práce se zaměřuje na vliv vzdělávání v soukromých institucích na výsledky studentů. Ve své práci analyzuji panelová data, vydávaná na roční bázi, zahrnující stav ekonomiky a vzdělávacího systému ve 34 státech OECD mezi lety 2000 a 2014. V první části své práce předkládám historický vývoj postoje ke vzdělávání v rámci veřejných a soukromých statků. V druhé části pak poskytuji přehled dosud vydané literatury na toto téma, která slouží jako základní kámen mé praktické části. V praktické části zkoumám vliv ekonomické situace, vzdělávacího systému a procenta studentů zapsaných na soukromých školách v jednotlivých zemích OECD na výsledky studentů. Závěry vyvozené z mých modelů nepotvrdily moji hypotézu o pozitivním efektu soukromého vzdělávání na výkonnost. Podíl studentů zapsaných na soukromých školách vyšel ve většině modelů nesignifikantní. Tento jev můžeme vysvětlit díky různým přístupům studentů k soukromému vzdělávání v různých zemích. V některých zemích jsou soukromé vzdělávací instituce vnímány jako komplement a naopak v některých jako substitut k dobrým kognitivním schopnostem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.