Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Malý bezpilotní letoun pro snímkování vegetace
Trojánek, Tomáš ; Pejchar, Jan (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá výběrem nejvhodnějších platforem pro splnění zadané mise letu. V první části je uveden přehled dostupných bezpilotních letounů vhodných pro snímkování vegetace. Jedná se jak o typy komerční, tak i určené pro postavení samotným uživatelem. U každé platformy jsou uvedeny její parametry, doporučené vybavení a testovaná sestava. Ve druhé části práce se nachází grafické porovnání všech modelů v různých kategoriích, na jehož základě je vybrána nejvhodnější platforma. Z této nejlépe hodnocené platformy je pak vytvořen vlastní návrh modelu představený v závěrečné kapitole.
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Matejko, Filip ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Práca obsahuje stručný prehľad niektorých moderných bezpilotných prostriedkov a neskôr aj ich možnosti aplikácie do riadeného vzdušného priestoru Európy. Pojednáva o aktuálnej legislatíve zaoberajúcej sa rozličnými oblasťami integrácie UAS a procesom aktualizácie a tvorby tejto legislatívy. Ďalšia časť práce sa zaoberá prieskumom možností využitia bezpilotných lietadiel v komerčnej sfére a ich vplyvom na súčasnú leteckú dopravu. Posledná časť je venovaná technickej stránke spojenej s integráciou UAS do riadených priestorov. Sú tu popísané aktuálne systémy CNS a ich možný vývoj v spojení s bezpilotnými prostriedkami a takisto je značná časť práce venovaná aj technológii S&A (Sense and Avoid). Počas celej práce je postupne vyhodnotená aktuálna situácia prevádzky UAS a sú navrhnuté nutné a odporúčané zmeny ktoré, sa budú musieť pre ich plnohodnotnú integráciu do riadených priestorov vykonať.
Využitelnost civilních leteckých antikolizních systémů bezpilotními letadly
Muschalik, David ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitelností civilních leteckých antikolizních systémů bezpilotními letadly. Práce je koncipována jako vstup do problematiky bezpilotních systémů, antikolizních systémů a dalších témat, která se k nim vztahují.
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.
Rozšíření řídicího systému modelu letadla Skydog o podporu vzdáleného a samočinného řízení Android aplikací
Boček, Michal ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Tématem práce je návrh a implementace Android aplikace, která bude ovládat autopilota modelu letadla Skydog pomocí bezdrátové komunikace. Aplikace směrem od modelu přijímá data ze senzorů instalovaných v modelu letadla, které zpracuje a odešle zpět instrukce pro autopilota. V případě hrozící srážky modelu s překážkou nebo terénem aplikace odešle autopilotovi instrukce k vyhnutí se překážce. K nalezení bezkolizní trati letu je využito algoritmu RRT. Databázi známých překážek a digitální model terénu aplikace očekává ve formátu XML a GeoTIFF v tomto pořadí.
Design of the procedures and maintenance system for the commercial operation of unmanned aircraft based on a comparison with the system of maintenance of aircraft in commercial operation (SEP, SP)
Barus, Viktor ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Aviation is entering a new era. Unmanned systems are increasingly more involved in the commercial sector of civil aviation and they are creating new challenges. This bachelor’s thesis deals with unmanned aircraft and their maintenance. The first chapter of the thesis describes goals, important terms and abbreviations. The second chapter focuses on unmanned aircraft systems (UAS), summarizing their history, categorization and rules. The third chapter briefly explains the maintenance of aircraft and the last chapter presents the maintenance procedures applied to unmanned systems in commercial operation.
Analýza rozšíření ochranářsky důležitých travních druhů v krkonošské tundře s využitím dálkového průzkumu Země
Ježek, Vít ; Kupková, Lucie (vedoucí práce) ; Červená, Lucie (oponent)
Analýza rozšíření ochranářsky důležitých travních druhů v krkonošské tundře s využitím dálkového průzkumu Země Abstrakt Cílem této práce bylo testovat aplikaci klasifikačních metod maximální věrohodnosti, Random forest, Support vector machine a objektově orientované klasifikační metody s klasifikátorem Support vector machine na vybraných plochách v krkonošské reliktní arkto-alpínské tundře za účelem mapování rozšíření vegetace se zaměřením na ochranářsky důležité travní druhy. Pro výzkum byla využita předzpracovaná multitemporální hyperspektrální data a multispektrální data z UAS s prostorovým rozlišením 0,03 m resp. 0,06 m a hyperspektrální letecká data s prostorovým rozlišením 0,6 m společně s trénovacími a validačními daty nasbíranými botaniky přímo v terénu s využitím GPS (všechna data pocházela z let 2019-2021). Klasifikace dosáhly výborných výsledků. Nejlepších celkových přesností bylo dosaženo objektově orientovanou metodou klasifikace, jejíž přesnost se pohybovala mezi 80-95 %. Podobně dobrých výsledků bylo dosaženo také pixelovými metodami Random forest a Support vector machine (nejvyšší celková přesnost 94 %). Z důležitých travních druhů byly nejlépe vyklasifikovány Calamagrostis villosa (zpracovatelská přesnost 99,73 %, uživatelská přesnost 99,95 %) a Deschampsia cespitosa (zpracovatelská...
GAL4/UAS binární systém jako nástroj pro studium genové funkce
Soukup, Tomáš ; Krylov, Vladimír (vedoucí práce) ; Půta, František (oponent)
GAL4/UAS systém je bipartitním nástrojem genového inženýrství, umožňujícím ektopickou expresi in vivo v časovém i tkáňově specifickém kontextu. Design této techniky vychází z mechanismů regulace genové transkripce, objasněných z veliké části experimentálním studiem regulace metabolického okruhu pro zpracování galaktosy organismu Saccharomyces cerevisiae. Nezávislou inkorporací genu pro transkripční faktor Gal4p a jeho vazebné sekvence (UAS) za pomoci transposibilních technik a technik pro integraci do specifické části genomu je možné generovat stovky stabilních, transgenních linií. Křížením jedince z GAL4 linie s jedincem z UAS linie lze následně získat jedince, vykazujícího za vhodných, regulovatelných podmínek ektopickou expresi. Tato práce představuje syntézu základních principů GAL4/UAS systému a jeho variant, adaptovaných zejména pro potřeby genových manipulací s modelovými organismy Drosophila melanogaster a Danio rerio. Dále tento text shrnuje propojení GAL4/UAS systému s dalšími technikami a ve stručnosti poukazuje na možnosti praktické aplikace zejména na poli neurologie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.