Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace nastavení transportní sítě
Švec, Adam ; Polívka, Michal (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Komunikační sítě současnosti se zásadním způsobem liší od sítí, které vznikaly postupně od doby, kdy Alexander Graham Bell vynalezl na tehdejší dobu převratný vynález – telefon. Byla to především tehdejší úroveň techniky a stupeň vývoje elektrotechniky, co umožňovalo rozvoj prvních systémů a jejich vzájemných propojení, na základě čehož vznikly první sdělovací sítě. Vše se týkalo převážně hlasového provozu. Sítě byly tehdy samozřejmě analogové a tvořily je především metalické – měděné vodiče, v oblasti radiokomunikací se přešlo na elektromagnetické vlny, prostřednictvím kterých se uskutečňovalo spojení míst, kde nebylo možné nebo účelné natáhnout dálkové kabely. Sdělovací technika, ať už po vedeních či radiokomunikace, učinila obrovský kvantitatiní skok a kvalitativní pokrok; přecházelo se postupně na různé typy vedení, které umožňovaly přenášet vyšší a vyšší kmitočty, zvyšovat počet uskutečněných spojení i racionalizovat přenosové cesty. V 50. letech minulého století se začala šířit elektronická zábava prostřednictvím televizního vysílání, což vyžadovalo propojovat televizní studia s vysílacími systémy, zdokonaloval se i rozhlas. V této době byly v oblasti telekomunikací v provozu již velké automatické ústředny vybavené krokovými voliči, později křížovými a maticovými spínači. Sítě se v té době začaly rozlišovat na přístupové, které vedly od koncových zařízení účastníků až po první přípojný bod, kupříkladu první veřejnou telefonní ústřednu. Mezi těmito ústřednami pak vznikaly jejich vzájemným propojováním transportní neboli přepravní sítě, aby posléze, po dosažení cíle (poslední ústředny) přešly opět do přístupových sítí vzdálených účastníků. Cílem práce je popsat některé vlastnosti transportních sítí, těch soudobých, které již používají plně digitální technologie. Zaměříme se na sítě datové, tedy takové, které jsou pro soudobého člověka k dispozici a popíšeme některé technologie i komponenty, které je možno použít. Seznámíme se s programem Opnet Modeler a filozofií práce s ním. Doporučíme optimalizaci navržené transportní sítě na základě výsledků simulace v Opnet Modeleru. Navrhneme poté vhodnou laboratorní úlohu pro studenty bakalářského oboru Teleinformatika.
Optimalizace nastavení transportní sítě
Švec, Adam ; Polívka, Michal (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Komunikační sítě současnosti se zásadním způsobem liší od sítí, které vznikaly postupně od doby, kdy Alexander Graham Bell vynalezl na tehdejší dobu převratný vynález – telefon. Byla to především tehdejší úroveň techniky a stupeň vývoje elektrotechniky, co umožňovalo rozvoj prvních systémů a jejich vzájemných propojení, na základě čehož vznikly první sdělovací sítě. Vše se týkalo převážně hlasového provozu. Sítě byly tehdy samozřejmě analogové a tvořily je především metalické – měděné vodiče, v oblasti radiokomunikací se přešlo na elektromagnetické vlny, prostřednictvím kterých se uskutečňovalo spojení míst, kde nebylo možné nebo účelné natáhnout dálkové kabely. Sdělovací technika, ať už po vedeních či radiokomunikace, učinila obrovský kvantitatiní skok a kvalitativní pokrok; přecházelo se postupně na různé typy vedení, které umožňovaly přenášet vyšší a vyšší kmitočty, zvyšovat počet uskutečněných spojení i racionalizovat přenosové cesty. V 50. letech minulého století se začala šířit elektronická zábava prostřednictvím televizního vysílání, což vyžadovalo propojovat televizní studia s vysílacími systémy, zdokonaloval se i rozhlas. V této době byly v oblasti telekomunikací v provozu již velké automatické ústředny vybavené krokovými voliči, později křížovými a maticovými spínači. Sítě se v té době začaly rozlišovat na přístupové, které vedly od koncových zařízení účastníků až po první přípojný bod, kupříkladu první veřejnou telefonní ústřednu. Mezi těmito ústřednami pak vznikaly jejich vzájemným propojováním transportní neboli přepravní sítě, aby posléze, po dosažení cíle (poslední ústředny) přešly opět do přístupových sítí vzdálených účastníků. Cílem práce je popsat některé vlastnosti transportních sítí, těch soudobých, které již používají plně digitální technologie. Zaměříme se na sítě datové, tedy takové, které jsou pro soudobého člověka k dispozici a popíšeme některé technologie i komponenty, které je možno použít. Seznámíme se s programem Opnet Modeler a filozofií práce s ním. Doporučíme optimalizaci navržené transportní sítě na základě výsledků simulace v Opnet Modeleru. Navrhneme poté vhodnou laboratorní úlohu pro studenty bakalářského oboru Teleinformatika.
Srovnání dopravního systému v New Yorku a v Praze
Bogidayeva, Ekaterina ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Voronin, Alexander (oponent)
Porovnání veřejné hromadné dopravy obou měst včetně aglomeračních teritorii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.