Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace světelné křižovatky
Langer, Vojtěch ; Dosoudilová, Monika (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje rešerši metod používaných pro optimalizaci světelné křižovatky. Práce je rozdělena do čtyř částí. Nejprve je krátce představen postup používaný při návrhu řízení signalizace. Následuje popis disciplíny optimalizace. Stěžejní částí je pak rešerše používaných metod. V poslední části je řešena úloha návrhu parametrů světelného řízení fiktivní křižovatky.
Optimalizace světelné křižovatky
Langer, Vojtěch ; Dosoudilová, Monika (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje rešerši metod používaných pro optimalizaci světelné křižovatky. Práce je rozdělena do čtyř částí. Nejprve je krátce představen postup používaný při návrhu řízení signalizace. Následuje popis disciplíny optimalizace. Stěžejní částí je pak rešerše používaných metod. V poslední části je řešena úloha návrhu parametrů světelného řízení fiktivní křižovatky.
Analýza Jednotného systému dopravních informací ČR
Kunteová, Adéla ; Pekárek, Aleš (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce podrobně popisuje Jednotný systém dopravních informací pro ČR, analyzuje jednotlivé složky a jejich funkce. Autor v práci představuje historii systému a legislativní ukotvení a seznamuje čtenáře se schématem systému. Zabývá se způsoby, jakými data sbírají agendové systémy, telematické systémy a řidiči, jak jsou vyhodnocována jako dopravní události a jak je předávají do Národního dopravního informačního a řídicího centra, kde jsou zpracovávány. Po zpracování jsou dopravní informace distribuovány odběratelům - veřejné správě, internetovým portálům, odborné veřejnosti nebo pomocí moderních technologií přímo řidičům. Čtenář se seznámí s moderními telematickými zařízeními, jež v současné době pomáhají řídit provoz na silnicích a dálnicích téměř v reálném čase.
Model oblasti pro projekt NOMŘÍZ
Přikryl, Jan
Tento dokument popisuje základní stavový model oblasti, používaný v aktualizované verzi algoritmu řízení (HRŠD) pro projekt NOMŘÍZ. Dokument je zkrácenou a neredigovanou verzí interního neveřejného implementačního dokumentu určeného pro interní potřebu UTIA AV ČR a ELTODO a.s..
Statistická analýza a průzkum vazeb v měřených dopravních datech
Brabec, M. ; Konár, O. ; Kasanický, I. ; Pelikán, E. ; Přikryl, Jan
Jedním z aktuálních problémů v dopravním výzkumu je problém dostupnosti obrovského množství nevyužitých dat, měřených telematickými systémy na dálnicích či městských komunikacích. Tato data obsahují mnohdy informace, jež – bez využití vhodných matematických nástrojů datové analýzy – zůstávají skryty a nevyužity při řízení dopravy. V rámci projektu Nové metody řízení dopravy v kongescích v intravilánu je naším cílem navrhnout nové algoritmy pro adaptivní řízení městské dopravní sítě. Současná verze algoritmů je založena na linearizovaném modelu vývoje délky fronty vozidel, čekajících na červenou, vycházejícím z klasického bilančního zákona zachování. Tento model je pro případy saturace doplněn alternativním modelem délky fronty jako funkce obsazenosti dopravního detektoru. Cílem práce, popsané v této zprávě, bylo prozkoumat možné další vazby a skryté stavy dopravního systému, ukryté v měřených datech a do této chvíle neuvažované v používaném dopravním modelu.
Přehled současných vědeckých a aplikačních výsledků v řízení světelné signalizace pomocí fuzzy logiky
Koukol, M. ; Přikryl, Jan
Zpráva popisuje základní principy fuzzy přístupu k řízení světelného signalizačního zařízení na pozemních komunikacích, podává přehled publikované literatury a vysvětluje postup implemetnace jednoduchého fuzzy systému řízení v rámci mikrosimulačního softwaru.
Dispečerské řízení kamionů při cestách do zahraničí
PAVLASOVÁ, Hana
Hlavním cílem této práce bylo analyzovat dispečerské řízení ve firmě STTRANS, zaměřit se na práci dopravní dispečerky během jednoho týdne a sledovat, jakým způsobem řídí a naviguje přidělené kamiony. Vlastním pozorováním nebo při řízeném rozhovoru s dispečerkou nebo vedoucím divize jsem zjišťovala poznatky, které jsem potřebovala pro další práci. Definovala jsem úkoly kamionů a sledovala jsem jejich činnosti. Dispečerka může díky moderním technologiím sledovat pohyb všech přidělených dopravních prostředků. O jejich pohybu se vytváří záznamy, které mně pak umožnily zpracování dat pomocí výpočetní techniky a abych zpětně porovnala činnosti všech sledovaných dopravních prostředků. Na základě zjištěných dat jsem odpověděla na stanovené hypotézy a navrhla opaření na případná zlepšení.  Rozšířit své podnikání na přepravu surovin a kapalin, aby mohla přijímat zakázky na náklad více povah než dosud.  Přiřazovat na kamion dva řidiče místo jednoho a tím by mohly vzrůst výkony firmy.  Oslovit další potenciální zákazníky, kterým by mohla nabídnout kvalitní služby.  Více dbát na sledování počtu ujetých kilometrů jednotlivých řidičů, ať mají všichni šanci na dosažení srovnatelné výše měsíční mzdy.  Přeřadit vždy jednu dispečerku na odpolední směnu, která by řešila potíže řidičů na cestě, a dispečerka by tak nemusela řešit pracovní problémy ve svém osobním volnu. Z výledků analýzy vyplynulo, že v současnosti se vyplatí zavést ve firmě standardy norem jakosti.
Analysis of transportation systems in Dublin and Bratislava
Závodská, Tatiana ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá porovnáním dvou městských systémů v Dublinu a Bratislavě s ohledem na organizaci dopravy, provoz a hospodaření, složení vozového parku a jízdného. Má za cíl ukázat rozdílný přístup k pojetí městské hromadné dopravy a progresi, kterou za poslední léta města dosáhla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.