Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Slovní hodnocení pohledem učitelů
Kopecká, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Gargulák, Karel (oponent)
Cílem této diplomové práce je pochopit, jak učitelé na druhých stupních základních škol aplikující slovní hodnocení vnímají tento druh zpětné vazby. Tohoto cíle je dosaženo prostřednictvím deseti hloubkových rozhovorů, které se zaměřují na samotné chápání tohoto pojmu a vztahování se k němu, na jeho přínosy směrem k vyučujícím i problémy, se kterými se kvůli jeho aplikování potýkají. Dále se práce zaměřuje na chápání vlastní role v tomto procesu a pohled pedagogů na role ostatních aktérů, a to především z hlediska principu akontability. Z analýzy vyplynulo, že slovní hodnocení je učiteli chápáno jako podstatná součást jejich profesní identity. Za hlavní přínosy aplikace slovního hodnocení považují učitelé především možnost lépe poznat své žáky a zlepšení svých pedagogicko-psychologických dovedností. Naopak největší potíže jim způsobuje nedostatek času a z hlediska emocionálního prožívání také převádění slovního hodnocení na známky. Co se týče akontability, za hlavního příjemce, kterému skládají účty, označovali učitelé žáka, zároveň ovšem popisovali několik dalších aktérů, jejichž požadavky musí brát na zřetel. Dalo by se proto hovořit o přetížení akontabilitou, či dokonce o profesní dezorientaci, které si ovšem vyučující napřímo neuvědomují. Práce se krátce věnovala také obsahům konkrétních...
Práce asistenta podporující vývoj dětí v sociálně slabých podmínkách.
Mezenský, Štěpán ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prací asistentů pracujících s dětmi ze sociálně slabých rodin při individuálních schůzkách. Mapuje její podobu a zkoumá, jakým způsobem na svoji bývalou práci asistenta nahlížejí samotní asistenti. Popis práce asistenta se vztahuje k existující teorii liniových pracovníků, jejíž hlavní koncepty jsou popsané v teoretické části bakalářské práce. Ve své teoretické části práce dále seznamuje s teorií motivace, která hraje významnou roli při setrvávání asistentů na svojí pozici. Analyzováním polostrukturovaných rozhovorů provedených s bývalými asistenty je zjištěna podoba konceptů teorie liniových pracovníků v prostředí práce asistentů dětí ze sociálně slabých rodin. Hlavními zjištěními jsou, že asistenti pracují samostatně, práci vykonávají, dokud pociťují motivaci, a poté prostředí opouští. Systém podpor a překážky v práci asistentů závisí převážně na lidském faktoru. Dále bylo zjištěno, že toto odvětví dobrovolnictví dosáhlo manažerské úrovně.
Práce asistenta podporující vývoj dětí v sociálně slabých podmínkách.
Mezenský, Štěpán ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prací asistentů pracujících s dětmi ze sociálně slabých rodin při individuálních schůzkách. Mapuje její podobu a zkoumá, jakým způsobem na svoji bývalou práci asistenta nahlížejí samotní asistenti. Popis práce asistenta se vztahuje k existující teorii liniových pracovníků, jejíž hlavní koncepty jsou popsané v teoretické části bakalářské práce. Ve své teoretické části práce dále seznamuje s teorií motivace, která hraje významnou roli při setrvávání asistentů na svojí pozici. Analyzováním polostrukturovaných rozhovorů provedených s bývalými asistenty je zjištěna podoba konceptů teorie liniových pracovníků v prostředí práce asistentů dětí ze sociálně slabých rodin. Hlavními zjištěními jsou, že asistenti pracují samostatně, práci vykonávají, dokud pociťují motivaci, a poté prostředí opouští. Systém podpor a překážky v práci asistentů závisí převážně na lidském faktoru. Dále bylo zjištěno, že toto odvětví dobrovolnictví dosáhlo manažerské úrovně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.