Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vázané a nevázané písmo na I.st. ZŠ
Neumannová, Tereza ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzory písma vyučovaných na základních školách v České republice, jeho hlavními znaky a metodami hodnocení písma. V teoretické části vymezuji základní pojmy, představuji historii, vývoj písma, aktuální metody výuky psaní na I.st. ZŠ a přehled písanek pro nácvik prvního psaní. V praktické části zjišťuji pomocí dotazníku, podle kterých kritérií učitelé hodnotí dětské písmo. Výzkumná část také obsahuje písemné práce dětí. Analyzuji texty, kde hodnotím kvalitativní znaky (tvar, velikost, sklon, vazebnost, úprava) vázaného a nevázaného písma ve třetím ročníku ZŠ. Pro zlepšení písařské dovednosti navrhuji konkrétní didaktické pomůcky, uvolňovací cviky, atd. Klíčová slova: vázané písmo, analyticko-syntetická metoda, nevázané písmo, genetická metoda, globální metoda, Sfumato, hodnocení písma, kvalitativní znaky písma, písanky, uvolňovací cviky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.