Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automatické opravy v prostředí MS Office Word a jejich vliv na gramatiku mládeže
Král, Jaroslav ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Ve své teoretické části se tato bakalářská práce zabývá představením základních principů fungování prostředků kontroly pravopisu a gramatiky v textových procesorech. Dále je krátce zmíněna historie textových procesorů a také základy lingvistiky nutné k pochopení fungování principů oprav textu. V praktické části bakalářské práce je prováděn vlastní výzkum. Jeho cílem je zjistit, zda existuje vazba mezi využitím prostředků automatických oprav a oprav pravopisu a gramatiky v prostředí textového procesoru Microsoft Office Word 2007 a úrovní gramatického projevu mládeže. Dalším cílem je zhodnocení rozložení chyb v rukou psaném textu z hlediska jejich rozdělení na chyby rozpoznávané procesorem MS Office Word 2007 a chyby tímto procesorem nerozpoznávané. Pro získání dat nutných k vyhodnocení výzkumu je použito dotazníku a dále diktátu, který je psán ve dvou shodných verzích nejprve v ruce a poté pomocí Microsoft Office Word 2007. Vyhodnocení výzkumu přináší některé zajímavé výsledky, nicméně hypotézy výzkumu nejsou potvrzeny.
Automatické opravy v prostředí MS Office Word a jejich vliv na gramatiku mládeže
Král, Jaroslav ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Ve své teoretické části se tato bakalářská práce zabývá představením základních principů fungování prostředků kontroly pravopisu a gramatiky v textových procesorech. Dále je krátce zmíněna historie textových procesorů a také základy lingvistiky nutné k pochopení fungování principů oprav textu. V praktické části bakalářské práce je prováděn vlastní výzkum. Jeho cílem je zjistit, zda existuje vazba mezi využitím prostředků automatických oprav a oprav pravopisu a gramatiky v prostředí textového procesoru Microsoft Office Word 2007 a úrovní gramatického projevu mládeže. Dalším cílem je zhodnocení rozložení chyb v rukou psaném textu z hlediska jejich rozdělení na chyby rozpoznávané procesorem MS Office Word 2007 a chyby tímto procesorem nerozpoznávané. Pro získání dat nutných k vyhodnocení výzkumu je použito dotazníku a dále diktátu, který je psán ve dvou shodných verzích nejprve v ruce a poté pomocí Microsoft Office Word 2007. Vyhodnocení výzkumu přináší některé zajímavé výsledky, nicméně hypotézy výzkumu nejsou potvrzeny.
Blended learningový kurz pro výuku textových editorů
HAVELKA, Zbyněk
Tato bakalářská práce pojednává o problematice výuky informatiky a jednotlivým přístupům k vyučování daných aplikačních prostředí. V práci je uvedeno srovnání dostupných učebnic k dané problematice. Dále v teoretické části bakalářské práce je návrh moderního přístupu pro výuku daných aplikačních prostředí. Praktickým výstupem této práce je, jak již název napovídá, blended learningový kurz pro výuku textových editorů, který je koncipován dle moderního přístupu navrhnutého v teoretické části bakalářské práce. Jelikož většina již vytvořených kurzů je zaměřená pouze pro výuku jednoho textového procesoru, je tento kurz pro výuku nezávislý na použitém textovém procesoru. Kurz obsahuje materiály pro výuku rozdělených do pěti základních kapitol. Ke každé kapitole také náleží sada úloh k procvičování daného tématu.
Editor textového ekvivalentu mentálních map
Hazuza, Petr ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz Ahmad (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit praktický editor textového ekvivalentu mentálních map. Nejprve ve stručnosti seznamuje s konceptem mentální mapy a jejího textového ekvivalentu. Na základě těchto znalostí je vybrán vhodný textový formát, který umožní uchovat všechny potřebné informace. Před samotnou realizací bude provedena i analýza prostředků, které budou při řešení použity. Zejména se jedná o vývojové prostředí Netbeans IDE a jeho modul XML MultiView Editor.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.