Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ
Bartoň, Aleš ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Martinková, Anna (oponent)
NÁZEV: Diagnostika vybraných prekonceptů k technické výchově žáků 5. tříd ZŠ ABSTRAKT: Předkládaná práce se zabývá problematikou a následnou diagnostikou vybraných prekonceptů k technické výchově na primárním stupni škol. V teoretické části je rozebíráno několik dílčích tematických celků, které se zabývají problematikou konstruktivistických přístupů, jejich východisek a souvisejících prekoncepcí. Dále pak klasifikací hlavních oblastí v technické výchově. V praktické části je zjišťována aktuální úroveň zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníku. Jeho obsahem jsou nedokončené věty, posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumu se účastnilo 302 respondentů z 5. tříd základních škol. Dotazníkovou metodou a kognitivními mapami byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování, z hlediska kvalitativního i kvantitativního, v oblasti technické výchovy. Předmětem šetření byly prekoncepty: dřevo, ruční brzda, lepení, řezání, pevnost, pružnost, recyklace materiálu, bezpečnost při práci. U prekonceptů řezání, pružnost, recyklace materiálu a bezpečnost při práci bylo zjištěno nedostatečné zastrukturování v kognitivních mapách žáků. Realizovaný výzkum se snaží především pomoci při praktické realizaci výuky v oblasti technické výchovy na primárním stupni škol.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
KRÁTKÁ, Štěpánka
Anotace Diplomová práce je zaměřena na problematiku a následně diagnostiku prekonceptů k technické výchově. Teoretická část je rozdělena do několika tematických celků, které se vztahují ke konstruktivisticky pojaté výuce, k prekonceptům a technické výchově na 1. stupni ZŠ. V praktické části byla pomocí dotazníků zjišťována afektivní a kognitivní úroveň žáků u jednotlivých prekonceptů. Následně bylo vyhodnoceno orientační určení stupně zastrukturování u jednoho prekonceptu, za použití metody kognitivního mapování. Respondenti byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Grünwaldova v Českých Budějovicích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.