Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zvyšování produktivity konstrukčního procesu
Chaloupka, Michal ; Knoflíček, Radek (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem, které je zaměřené na zvyšování produktivity konstrukčního procesu v konkurenčním prostředí. Práce se skládá ze dvou částí. První část se věnuje objasnění metodického přístupu, jenž nese označení Brněnská konstrukční škola. Tato škola je založena na systémovém přístupu stojící na třech stěžejních pilířích, které jsou v teoretickém pojení vymezeny. Druhá část práce se věnuje návrhu nové metodiky v konstrukčním procesu, která je prezentována na konkrétním příkladě CNC obráběcího stroje. V metodice jsou navržena technická a ekonomická kritéria, na jejichž základě jsou hodnoceny jednotlivé konstrukční varianty. Cílem metodiky je přinést jednoduchost do konstrukčního procesu, a tím dosáhnout úspory času, finančních zdrojů a dosažení konkurenční výhody.
Výuka krytosemenných rostlin na vybraných základních školách - porovnání ekologického a systematického přístupu
Hypšmanová, Pavlína ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Diplomová práce s názvem Výuka krytosemenných rostlin na vybraných základních školách - porovnání ekologického a systematického přístupu obsahuje v teoretické části pro lepší orientaci stručnou charakteristiku krytosemenných rostlin a nejčastěji zmiňovaných čeledí krytosemenných v učebnicích pro základní školy. Dále se práce věnuje dvěma způsobům výuky přírodopisu na základních školách - ekologickému a systematickému, a charakteristice vyučovacích metod a organizačních forem využitelných ve výuce krytosemenných. Obsahem je také analýza tématu v novém rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, která odhaluje vyškrtnutí dvou očekávaných výstupů v tematickém okruhu biologie rostlin oproti starší verzi RVP z roku 2017 a porovnání dvou vybraných školních vzdělávacích programů. Součástí práce je též rozbor vybraných učebnic pro základní školy s tematikou krytosemenných, porovnání množství uváděných čeledí a měření didaktické vybavenosti se zaměřením na aparát prezentace učiva. Za pomoci rozhovorů s vybranými učiteli jsou následně zjišťovány informace o jejich přístupu k výuce a realizaci výuky v daném pojetí. Mimo jiné se kvalitativní výzkum zaměřuje na vnímání výhod a nevýhod jednotlivých pojetí při výuce krytosemenných rostlin u jednotlivých vyučujících. Cílem práce je zejména přiblížit...
Pomoc versus kontrola sociálních pracovníků v praxi
MACKOVIČOVÁ, Jana
Tématem této diplomové práce je využívání profesionálních způsobů pomoci a kontroly sociálními pracovníky v praxi. V teoretické části je popsána historie pomoci a kontroly v sociální práci, dále pomoc a kontrola v kontextu systemického přístupu a riziko zneužívání moci u sociálních pracovníků v rámci provádění kontroly u klientů. Rovněž je zmíněn syndrom pomocníka a syndrom vyhoření, velmi častý u pomáhajících profesí, s tím související význam dodržování psychohygieny a význam supervize. Cílem diplomové práce je monitoring profesionálních způsobů práce pomoci a kontroly u sociálních pracovníků v přímé práci s klienty. V souladu s cílem práce byly stanoveny celkem tři výzkumné otázky vztahující se obsahově k cíli diplomové práce. Sociální pracovníci odpovídali na otázky, jak využívají pomoc a kontrolu v přímé práci s klienty a jak vnímají ve své praxi pomoc versus kontrolu. Pro dosažení cíle byl využit kvalitativní výzkum, který byl realizován pomocí metody dotazování prostřednictvím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Analýza dat byla vyhodnocena metodou kategorizace dat. Závěrem lze konstatovat, že cíl práce a výzkumné otázky byly naplněny. Na základě výsledků byly vysloveny dvě hypotézy, a to, že sociální pracovníci v praxi neznají profesionální způsoby práce kontroly a pomoci a že tato neznalost způsobuje horší efektivitu jejich práce. Výstupy diplomové práce mohou posloužit jako studijní materiál pro teoretickou výuku a zároveň jako zpětná vazba pro sociální pracovníky, neboť práce přináší informace o tom, jaké profesionální způsoby práce sociální pracovníci ve své praxi využívají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.