Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The problem of energy-efficient train control
Berkessa, Zewude Alemayehu ; Kisela, Tomáš (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
The Diploma thesis deals with the problem of energy-efficient train control. It presents the basic survey of mathematical models used in the problem of energy-efficient train control, analysis of optimal driving regimes, determining optimal switching times between optimal driving regimes and timetabling of the train. The mathematical formulation of the problem is done using Newton's second law of motion and other known physical laws. To analyse optimal driving regimes and determine the switching times between optimal driving regimes, we apply tools of optimal control theory, particularly Pontryagin's Maximum Principle. The timetabling of the train is discussed from the numerical solution of the settled non-linear programming problem.
Construction of the Optimal Control Strategy for an Electric-Powered Train
Pokorný, Pavel ; Šeda, Miloš (oponent) ; Kuben, Jaromír (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with the description of the nature of optimal driving strategy for an electric-powered train as well as the calculation of switching times of optimal driving regimes for standard types of resistance function. We apply the Pontryagin principle and related tools of optimal control theory to develop the optimal driving strategy and to derive equations for computation of switching times and the corresponding speed profiles. Besides the basic form of the energy efficient train control problem we consider also its modifications including the global speed constraint, track gradient as well as time-energy efficient train control. Moreover, we analyse also the solution with use of the theory of nonlinear parametric programming. The emphasize is put on exact forms of solutions with a minimal use of numerical methods.
Možnosti úspory elektrické energie mrazicích a chladících zařízení v závislosti na distribuční sazbě – akumulace chladu
Pálka, Marek ; Šlezingr, Jan (oponent) ; Macháček, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti úspor elektrické energie mrazících zařízení, která by pracovala pouze v nízkém distribučním tarifu a ve vysokém by byla odpojena od zdroje elektrické energie. V práci je provedena celková rešerše v oblasti mrazící a chladící techniky, a to jak technologických oběhů, tak i principů regulace teploty a procesu uchovávání potravin. Další část práce se věnuje normám a předpisům testování mrazících zařízení. Velká část práce je věnována samotnému experimentálnímu měření, kde jsou měřeny různé druhy tarifů na daném mrazícím zařízení a s nimi spojené možnosti úspor vzhledem k jiným tarifům. Dalším cílem experimentálního měření je zjistit chování teplot v různých částech a fázích mrazícího zařízení dle spínacích časů tarifů. V závěru práce je vyhodnoceno celkové experimentální měření a možnosti úspor elektrické energie v přímé závislosti na procesech probíhajících v potravinách při dlouhodobém skladování a nestálé skladovací teplotě v mrazícím zařízení.
The problem of energy-efficient train control
Berkessa, Zewude Alemayehu ; Kisela, Tomáš (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
The Diploma thesis deals with the problem of energy-efficient train control. It presents the basic survey of mathematical models used in the problem of energy-efficient train control, analysis of optimal driving regimes, determining optimal switching times between optimal driving regimes and timetabling of the train. The mathematical formulation of the problem is done using Newton's second law of motion and other known physical laws. To analyse optimal driving regimes and determine the switching times between optimal driving regimes, we apply tools of optimal control theory, particularly Pontryagin's Maximum Principle. The timetabling of the train is discussed from the numerical solution of the settled non-linear programming problem.
Možnosti úspory elektrické energie mrazicích a chladících zařízení v závislosti na distribuční sazbě – akumulace chladu
Pálka, Marek ; Šlezingr, Jan (oponent) ; Macháček, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti úspor elektrické energie mrazících zařízení, která by pracovala pouze v nízkém distribučním tarifu a ve vysokém by byla odpojena od zdroje elektrické energie. V práci je provedena celková rešerše v oblasti mrazící a chladící techniky, a to jak technologických oběhů, tak i principů regulace teploty a procesu uchovávání potravin. Další část práce se věnuje normám a předpisům testování mrazících zařízení. Velká část práce je věnována samotnému experimentálnímu měření, kde jsou měřeny různé druhy tarifů na daném mrazícím zařízení a s nimi spojené možnosti úspor vzhledem k jiným tarifům. Dalším cílem experimentálního měření je zjistit chování teplot v různých částech a fázích mrazícího zařízení dle spínacích časů tarifů. V závěru práce je vyhodnoceno celkové experimentální měření a možnosti úspor elektrické energie v přímé závislosti na procesech probíhajících v potravinách při dlouhodobém skladování a nestálé skladovací teplotě v mrazícím zařízení.
Construction of the Optimal Control Strategy for an Electric-Powered Train
Pokorný, Pavel ; Šeda, Miloš (oponent) ; Kuben, Jaromír (oponent) ; Čermák, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with the description of the nature of optimal driving strategy for an electric-powered train as well as the calculation of switching times of optimal driving regimes for standard types of resistance function. We apply the Pontryagin principle and related tools of optimal control theory to develop the optimal driving strategy and to derive equations for computation of switching times and the corresponding speed profiles. Besides the basic form of the energy efficient train control problem we consider also its modifications including the global speed constraint, track gradient as well as time-energy efficient train control. Moreover, we analyse also the solution with use of the theory of nonlinear parametric programming. The emphasize is put on exact forms of solutions with a minimal use of numerical methods.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.