Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nosná ocelová konstrukce prodejny a opravny automobilů
Thomanková, Lucie ; Buchta, Stanislav (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce prodejny a opravny aut s přístavbou. Prodejna má půdorysný rozměr 22 x 30 m a výšku 10 m. Příčná vazba je tvořena obloukovou konstrukcí z Vierendeelových nosníků. Opravna má rozměr 20 x 30 m, výšku 10 m, a je tvořena příhradovými vazníky a plnostěnnými sloupy. Rámová přístavba má rozměr 20 x 10 m a výšku 6,4 m. Obvodové konstrukce jsou tvořeny sendvičovými panely. Štítová stěna a část střešní konstrukce prodejny je prosklená. Klimatická zatížení jsou uvažována pro lokalitu Ostrava.
Vliv výšky vrstvy na kritický úhel aditivně vyráběných mikro-prutových struktur
Nosek, Jakub ; Vrána, Radek (oponent) ; Vaverka, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsání vlivu výšky vrstvy na kritický úhel mikro-prutových struktur vyrobených technologií SLM. Vliv výšky vrstvy je zkoumán jak na samostatných prutech, tak i na celých mikro-prutových strukturách vyrobených z nerezového materiálu 316L. Při použití nižší výšky vrstvy lze dosáhnout lepší rozměrové přesnosti. U mikro-prutových struktur se zmenšilo množství nalepeného prášku ze spodní strany. Díky této práci je možné rozhodnout, zda má smysl snižovat výšku vrstvy za účelem zlepšení vyrobitelnosti mikro-prutových struktur i za cenu prodloužení výrobního času.
Návrh předpjaté mostní konstrukce
Tylčer, Jan ; Rybák, Vít (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu v Trutnově přes místní komunikaci. Je navržena předpjatá dvoutrámová konstrukce o dvou polích s dvojcí šikmých vzpěr. Je zpracován podrobný statický výpočet a most je posouzen na I. a II. mezní stav dle evropských norem - Eurocodů. Je vypracována podrobná výkresová dokumentace.
Měření délkové a objemové tuhosti ocelových vlnovců
Valík, Michal ; Roupec, Jakub (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá experimentálním měřením délkové a objemové tuhosti vlnovce. První část je věnována rozboru využití vlnovce se spojenou problematikou. Dále se zmíněná kapitola věnuje dosavadnímu poznání znalostí tuhostních charakteristik kovových měchů. Ve druhé části jsou popsány zvolené metody a postupy měření. Poslední část práce se zabývá vyhodnocením a rozborem naměřených dat k získání výsledných hodnot délkové a objemové tuhosti měřeného vlnovce.
Dřevěná nosná konstrukce víceúčelové haly
Matuška, Martin ; Sýkora, Karel (oponent) ; Straka, Bohumil (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navrhnout a posoudit nosnou konstrukci zastřešení víceúčelové haly na stálá, klimatická a provozní zatížení. Hala má tvar eliptické kopule s vysazením pro vstupní otvor. Maximální rozpětí konstrukce je 60,0m, výška v nevyšším bodě činí 18,0m. Hlavními nosnými prvky konstrukce jsou radiálně rozmístěná zakřivená žebra z lepeného lamelového dřeva třídy SA(GL24).
EV-55 aircraft modification for water level landing
Šponer, Jan ; Vaněk, František (oponent) ; Chybík, Ladislav (vedoucí práce)
Modification of the contemporary terrestrial version of EV-55 aeroplane for the possibility of water level landing is considered in this Masters Thesis. The aim is to find a design solution which does not lead to significant structural modifications in the airframe and meet Certification Specification 23 (CS 23). Weight analysis of the modified aeroplane is made and the water loads determined in accordance with CS 23. The connecting frame is designed in accordance with water loads and stress analysis for each element and fastener is performed. These values are compared with ground loads. Finally, flight performance, such as maximal horizontal speed, rate of climb, range and endurance are determined.
Wing fatigue safe life investigation of single-engine multipurpose aircraft
Hubáček, Jan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Chybík, Ladislav (vedoucí práce)
The Diploma Thesis deals with fatigue safe-life estimation of critical wing cross-section of an aircraft. The aircraft type is specified as all-metal high-wing strut monoplane. Aircraft is certified under FAR 23 Amendment 23-46 regulations. Wing safe-life estimation is evaluated in respect to methods listed in FAR 23 and its advisory circulars. \\ The theoretical part of diploma thesis reviews the project bases and literature. It briefly introduces project background, reasons for fatigue life calculation and aircraft subjected to fatigue analysis. Subsequently literature review was focused on requirements of standards, advisory circular documents and and research in field of fatigue life. \\ Second part of the thesis is focused on a computational analysis and a software development. First sub-part of computational analysis includes preparation of input data, including V-n diagram calculation, mission profile estimation, wing load distribution, critical cross-section stress analysis. Then detail analysis of fatigue was evaluated in respect to fatigue characteristics estimation, cumulative damage and fatigue life calculation with defined mission profile, wing safe life estimation.
Prohlídka a předběžné hodnocení železobetonového mostu
Drbohlav, Martin ; Kocáb, Dalibor (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Zásady předběžného průzkumu železobetonového mostu. Teoretická část obsahuje přehled normy ČSN 73 6221. V praktické části je provedena prohlídka mostního objektu přes řeku Litavu ( Cézavu). Na základě zjištěných poruch je provedeno zatřídění s doporučenými sanacemi mostu.
Ocelová konstrukce zastřešení plaveckého bazénu
Krchnák, Martin ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením ocelové konstrukce zastřešení plaveckého bazénu. Rozpětí nosné konstrukce zastřešení je 40,00 m, délky 50,00 m, výška 10,53 m. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355 a S235. Byly porovnány 2 varianty, z toho jedna byla vypracována podrobně. Je vypracován statický výpočet hlavních nosných částí konstrukce včetně spojů a vybraných detailů. Nosnou konstrukci zastřešení tvoří v příčném směru polygonálně lomená příhradová konstrukce z ocelových kruhových trubek.
Design of Offshore Cofferdam Loaded by Vertical Surcharge
Zetková, Simona ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést zjednodušený návrh a posouzení suchého doku pod svislým zatížením v rámci virtuálního projektu. Suchý dok postavený v moři musí být schopen přenést všechna působící zatížení po dobu životnosti konstrukce. Jelikož se jedná o dočasnou konstrukci postavenou za účelem výstavby hloubeného tunelu, musí konstrukce splňovat minimální rozměry požadované pro konstrukci tunelu. Návrhová životnost této dočasné konstrukce je pět let. Mezi požadované části práce patří zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, posouzení kritického řezu a rozpěrného rámu. Konstrukce je vystavena velkým teplotním změnám, a proto se v diplomové práci zabývám vlivem teploty na horizontální rozpěry pažících konstrukcí a následně je tento vliv zahrnut v návrhu rozpěr. Dalším požadavkem na práci bylo porovnat výsledky z analytických modelů v programech PLAXIS a GEO5. Rozpěrný rám je řešen zvlášť v programu Scia Engineer. V této práci jsou posuzovány pouze konstrukční prvky ocelová pilotová stěna, rozpěra a převážka. Kvůli svislému zatížení, které působí na již deformovanou konstrukci, jsou pro návrh pilotové stěny uvažovány účinky druhého řádu. Pro jsem se zabývala možnostmi, které máme pro uvažování účinků druhého řádu na ocelové konstrukce. Všechny zmíněné části práce byly zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy konstrukce bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům na suchý dok pro budoucí stavbu tunelu. Jednotlivé fáze výstavby byly navrženy tak, aby zajistily proveditelnost konstrukce a zároveň minimalizovaly deformace pilotové stěny suchého doku. Jelikož se jedná o konstrukci prováděnou převážně z pracovních plošin, je nutné uvažovat i omezený přístup strojové techniky. Porovnání dvou různých analytických modelů ukázalo výrazné rozdíly mezi programy PLAXIS a GEO5. Posouzení všech konstrukčních prvků bylo provedeno podle Eurokódu 3. Rozpěrný rám je dále posouzen na ztrátu prvku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.