Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Emoční práce v klubu X: Povolání striptérky z aktérské perspektivy"
Lavičková, Tereza ; Kolářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá emoční prací striptérek z pražského striptýzového klubu X. Striptýz vnímám jako zaměstnání, při kterém je třeba regulovat vlastní emoce tak, aby byly vyvolány kýžené pocity u zákazníků a zákaznic. V klubu X jsem provedla několikaměsíční etnografický výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak probíhá a jaké konkrétní formy a podoby nabývá každodenní emoční a fyzická práce jeho pracovnic z jejich vlastní perspektivy. Prostřednictvím analýzy terénních poznámek ze zúčastněného pozorování a 12 rozhovorů s pracovnicemi a pracovníky zkoumám jejich pracovní podmínky, podobu jejich emoční práce, způsoby, jakými se se svou prací vyrovnávají a důsledky, které má pro ně i pro chod klubu jako takového. V závěru práce se objasňuji, proč považuji prostředí klubu X za tzv. kulturu znásilnění a navrhuji, jak by klub mohl transformovat své pracovní podmínky tak, aby vytvořil bezpečné pracovní prostředí pro své zaměstnankyně, a tím jim i usnadnil jejich emoční práci.
Konstrukce a management identity striptýzových tanečnic
Kvapilová, Lucie ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Diplomová práce "Výchova tancem. Evaluace dopadů předmětu taneční a pohybové výchovy se zabývá zhodnocením efektů předmětu taneční a pohybové výchovy, který byl před několika lety zařazen do RVP (Rámcově vzdělávací program) pro základní školy. Cílem této práce je podat přehled o oblastech, v nichž může taneční a pohybová výchova být přínosem a naopak poukázat na případné negativní nebo problematické stránky tohoto předmětu. Informace o této problematice byly získávány prostřednictvím kvalitativních výzkumných metod, tedy pomocí polostrukturovaných a skupinových interview a také metod zúčastněného a nezúčastněného pozorování v hodinách taneční a pohybové výchovy. Informátory/kami v tomto výzkumu byli lektoři/ky taneční výchovy, pedagogové/žky tříd, v nichž je tento předmět vyučován a také žáci/kyně. Největší přínosy taneční a pohybové výchovy lze shledat ve sféře sociálních vztahů, ale i v oblastech seberozvoje jedinců a rozvoje některých klíčových kompetencí. Taneční výchova například přináší potenciál pro transformaci nefunkčních kolektivních vztahů, stává se v některých případech nástrojem začlenění jedinců upozaděných nebo vyčleněných z kolektivu. Taneční a pohybová výchova také stimuluje dětskou fantazii a do určité míry může vést k rozvoji kreativních schopností u některých jedinců. Podporuje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.