Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Hanus, Adam ; Rákosník, Jakub (oponent)
Hrad vzdělání a národa je práce, která se zabývá sekundárním vzdělávacím segmentem v prostoru politického okresu Sušice. Časový rámec práce vymezují dvě školské reformy z let 1869 a 1953. Práce se dělí na čtyři hlavní tematické okruhy. V úvodní části je věnována pozornost klíčové literatuře o středních školách, s její pomocí je pak načrtnut vývoj středního školství v průběhu zkoumaného období a rovněž je zde uveden vznik a vývoj středního školství v politickém okresu Sušice. Druhá část je založena na pramenném výzkumu. Podrobné analýze jsou zde podrobeny postupně všechny střední školy politického okresu Sušice. Důraz byl kladen na proměny počtů studujících jednotlivých ročníků, jejich genderové a jazykové složení a na geografický a socioprofesní původ studujících. Pozornost je rovněž věnována tomu, jaké procento studující danou školu úspěšně absolvovalo. Třetí část této práce je postavena na části druhé. Shrnuje a zevšeobecňuje výsledky analýzy a dále s nimi pracuje za použití některých teorií z oblasti historické vědy, sociologie a teorie nacionalismu. Konkrétně se zde pracuje se sociální reprodukcí, sociálním vzestupem, ke kterému by středoškolské vzdělání mělo vést a specifiky vztahu mužů a žen k tomuto vzdělávacímu segmentu. Pozornost je věnována též vstupu škol, studujících a pedagogů do...
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Hanus, Adam ; Štaif, Jiří (vedoucí práce) ; Lhoták, Jan (oponent)
Hrad vzdělání a národa je práce, která se zabývá sekundárním vzdělávacím segmentem v prostoru politického okresu Sušice. Časový rámec práce vymezují dvě školské reformy z let 1869 a 1953. Práce se dělí na čtyři hlavní tematické okruhy. V úvodní části je věnována pozornost klíčové literatuře o středních školách, s její pomocí je pak načrtnut vývoj středního školství v průběhu zkoumaného období a rovněž je zde uveden vznik a vývoj středního školství v politickém okresu Sušice. Druhá část je založena na pramenném výzkumu. Podrobné analýze jsou zde podrobeny postupně všechny střední školy politického okresu Sušice. Důraz byl kladen na proměny počtů studujících jednotlivých ročníků, jejich genderové a jazykové složení a na geografický a socioprofesní původ studujících. Pozornost je rovněž věnována tomu, jaké procento studující danou školu úspěšně absolvovalo. Třetí část této práce je postavena na části druhé. Shrnuje a zevšeobecňuje výsledky analýzy a dále s nimi pracuje za použití některých teorií z oblasti historické vědy, sociologie a teorie nacionalismu. Konkrétně se zde pracuje se sociální reprodukcí, sociálním vzestupem, ke kterému by středoškolské vzdělání mělo vést a specifiky vztahu mužů a žen k tomuto vzdělávacímu segmentu. Pozornost je věnována též vstupu škol, studujících a pedagogů do...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.